Page 139 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Öğretmen derse giriş yaparken; yetişkinin elini tutan bir bebek, güçlü
                                     bir ışığa bakınca küçülen göz bebeği, dizine dokunulduğunda dizini istem-
                                     sizce ileri atan bir insan ve yutkunma refleksi içeriklerinin bulunduğu videolar
                                     izletebilir,  izlettiği  videolarda  yer  alan  reflekslerin  görsellerini  paylaşabilir,
                                     bu  görseller  albüm  olarak  sunulabilir,  sesli  olarak  betimlenebilir,  kontrast
                                     ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
                                     SF2: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
                                     ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
                                     alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zeka araçları kullanılabilir,
                                     özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
                                     duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
         Süreç                       lanabilir.
                                     SF3: Öğrencilerin üç kare tekniği (Tic-Tac-Toe) kullanılarak seçeceği video
                                     hazırlama, edindiği bilgileri yazma, sunu hazırlama, şarkı besteleme, hikaye
                                     yazma, şema hazırlarken web 2.0 araçları kullanılarak içerik hazırlanabilir,
                                     simülasyon  kullanarak  içerik  hazırlamaları  sağlanabilir.  Hazırladıkları  bu
                                     içerikleri afiş, poster, broşür olarak sunabilecekleri gibi dijital ortama akta-
                                     rarak dijital sergi olarak sunabilir.
                                     SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
                                     ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
                                     alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zeka araçları kullanılabilir,
                                     özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
                                     duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
                                     lanabilir.
                                     ÜF1: Öz değerlendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler gözlem
                                     verilerine dayalı olarak öğretmen tarafından değerlendirilebilir, akran de-
                                     ğerlendirmesi yapılabilir.
         Ürün                        ÜF2: Çalışma yaprağındaki sorulan soruların yanıtları yazılı olarak verilebilir,
                                     kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
                                     İhtiyaç duyan öğrencilere fazla süre verilebilir. Değerlendirme öğretmen ta-
                                     rafından yapılabilir. Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, infografik gibi
                                     değerlendirme araçları kullanılabilir.





         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri

















                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144