Page 139 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen derse giriş yaparken; yetişkinin elini tutan bir bebek, güçlü
bir ışığa bakınca küçülen göz bebeği, dizine dokunulduğunda dizini istem-
sizce ileri atan bir insan ve yutkunma refleksi içeriklerinin bulunduğu videolar
izletebilir, izlettiği videolarda yer alan reflekslerin görsellerini paylaşabilir,
bu görseller albüm olarak sunulabilir, sesli olarak betimlenebilir, kontrast
ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir.
SF2: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zeka araçları kullanılabilir,
özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
Süreç lanabilir.
SF3: Öğrencilerin üç kare tekniği (Tic-Tac-Toe) kullanılarak seçeceği video
hazırlama, edindiği bilgileri yazma, sunu hazırlama, şarkı besteleme, hikaye
yazma, şema hazırlarken web 2.0 araçları kullanılarak içerik hazırlanabilir,
simülasyon kullanarak içerik hazırlamaları sağlanabilir. Hazırladıkları bu
içerikleri afiş, poster, broşür olarak sunabilecekleri gibi dijital ortama akta-
rarak dijital sergi olarak sunabilir.
SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zeka araçları kullanılabilir,
özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
lanabilir.
ÜF1: Öz değerlendirme sürecinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler gözlem
verilerine dayalı olarak öğretmen tarafından değerlendirilebilir, akran de-
ğerlendirmesi yapılabilir.
Ürün ÜF2: Çalışma yaprağındaki sorulan soruların yanıtları yazılı olarak verilebilir,
kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
İhtiyaç duyan öğrencilere fazla süre verilebilir. Değerlendirme öğretmen ta-
rafından yapılabilir. Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, infografik gibi
değerlendirme araçları kullanılabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri
139