Page 138 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
TEMA: TEPKİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.11.1.8. Refleks olayını yorumlayabilme
a) Güncel hayatta gerçekleşen farklı refleks olaylarını inceler.
b) Örnek refleks mekanizmasını bağlamdan kopmadan yazılı ve sözlü ifade-
Basamaklandırılmış Bilgi lere dönüştürür.
Birimleri
c) Refleks olayının gerçekleşme sürecini anlamı değiştirmeyecek şekilde ken-
di cümleleriyle ifade eder.
Öğrencilerin destek ve hareket sisteminin yapısını 5. sınıf fen bilimleri dersin-
Ön Koşul Beceriler/Temel de; sinir sisteminin merkezî ve çevresel sinir sistemi olarak sınıflandırıldığını,
Kabuller sinir sistemini oluşturan yapıları 6. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri ka-
bul edilmektedir.
Öğrenciler farklı refleks olaylarını anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler refleks mekanizmasını anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler refleks olayını açıklamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler refleks olaylarının oluş sürecinde sinir sistemine ait hangi yapıları-
nın görev aldığını anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: GIF’ler (Graphics Interchange Formatin) dijital ortamda betimlenebilir/
seslendirilebilir, çıktı olarak sunulabilir, dokunulabilir modeller olarak sunu-
labilir, dergilerden ilgili görseller paylaşılabilir, karikatürler paylaşılabilir, vi-
deo izletilebilir.
İF2: Öğrencilere GIF'lerde gördüklerinin ne olduğu sorusu yazılı olarak ve-
rilebilir, ihtiyaç duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu
büyütülerek hazırlanan soru kartları verilebilir. Video ve animasyonlar kul-
lanılabilir. Videolara alt yazı eklenebilir, oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına
göre ayarlanabilir, video kontrast ayarları düzenlenebilir, video sesli olarak
betimlenebilir.
İF3: Öğrencilere sunulacak tablo etkileşimli tahtada paylaşılabilir. İhtiyaç
duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
İçerik lanabilir. Pano olarak hazırlanarak üç kare tablosu öğrencilerin görebilece-
ği, sınıfın uygun bir yerine asılabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için süre artırı-
labilir/azaltılabilir.
İF4: Öz değerlendirme formunda yazılan sorular puntosu büyütülerek ya-
zılabilir, kabartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
Form dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Forma
yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir. İhtiyaç duyan öğrenci-
ler için süre artırılabilir/azaltılabilir.
İF5: Çalışma yaprağında yazılan sorular puntosu büyütülerek yazılabilir,
kabartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Çalışma
yaprağı dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Çalış-
ma yaprağına yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir. İhtiyaç
duyan öğrenciler için süre artırılabilir/azaltılabilir.
138