Page 138 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 20

        TEMA: TEPKİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.11.1.8. Refleks olayını yorumlayabilme
                                     a) Güncel hayatta gerçekleşen farklı refleks olaylarını inceler.
                                     b) Örnek refleks mekanizmasını bağlamdan kopmadan yazılı ve sözlü ifade-
         Basamaklandırılmış Bilgi    lere dönüştürür.
         Birimleri
                                     c) Refleks olayının gerçekleşme sürecini anlamı değiştirmeyecek şekilde ken-
                                     di cümleleriyle ifade eder.

                                     Öğrencilerin destek ve hareket sisteminin yapısını 5. sınıf fen bilimleri dersin-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    de; sinir sisteminin merkezî ve çevresel sinir sistemi olarak sınıflandırıldığını,
         Kabuller                    sinir sistemini oluşturan yapıları 6. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri ka-
                                     bul edilmektedir.

                                     Öğrenciler farklı refleks olaylarını anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler refleks mekanizmasını anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler refleks olayını açıklamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler refleks olaylarının oluş sürecinde sinir sistemine ait hangi yapıları-
                                     nın görev aldığını anlamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: GIF’ler (Graphics Interchange Formatin) dijital ortamda betimlenebilir/
                                     seslendirilebilir, çıktı olarak sunulabilir, dokunulabilir modeller olarak sunu-
                                     labilir, dergilerden ilgili görseller paylaşılabilir, karikatürler paylaşılabilir, vi-
                                     deo izletilebilir.
                                     İF2: Öğrencilere GIF'lerde gördüklerinin ne olduğu sorusu yazılı olarak ve-
                                     rilebilir,  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  kabartma  harfler  kullanarak,  puntosu
                                     büyütülerek hazırlanan soru kartları verilebilir. Video ve animasyonlar kul-
                                     lanılabilir. Videolara alt yazı eklenebilir, oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına
                                     göre ayarlanabilir, video kontrast ayarları düzenlenebilir, video sesli olarak
                                     betimlenebilir.
                                     İF3:  Öğrencilere  sunulacak  tablo  etkileşimli  tahtada  paylaşılabilir.  İhtiyaç
                                     duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
         İçerik                      lanabilir. Pano olarak hazırlanarak üç kare tablosu öğrencilerin görebilece-
                                     ği, sınıfın uygun bir yerine asılabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için süre artırı-
                                     labilir/azaltılabilir.
                                     İF4:  Öz  değerlendirme  formunda  yazılan  sorular  puntosu  büyütülerek  ya-
                                     zılabilir,  kabartma  harflerle  oluşturulabilir,  dijital  ortamda  seslendirilebilir.
                                     Form dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Forma
                                     yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir. İhtiyaç duyan öğrenci-
                                     ler için süre artırılabilir/azaltılabilir.
                                     İF5:  Çalışma  yaprağında  yazılan  sorular  puntosu  büyütülerek  yazılabilir,
                                     kabartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Çalışma
                                     yaprağı dijital ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Çalış-
                                     ma yaprağına yapılacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir. İhtiyaç
                                     duyan öğrenciler için süre artırılabilir/azaltılabilir.

    138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143