Page 140 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                İstemsizce
         Konu                        Refleks yayı
                                     Refleks olayını anlama
                                     Farklı refleks olaylarını anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Refleks mekanizmalarını anlama
                                     Refleks olayını kendi cümleleri ile ifade edebilme
                                     11. Sınıf biyoloji ders kitabı

                                     Konu ile ilgili videolar, etkileşimli tahta
         Materyaller                 Tic-Tac-Toe (Üç Kare) için oluşturulan eylem tablosu
                                     Öz değerlendirme tablosu

                                     Çalışma kağıdı
         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte soru-cevap, düz anlatım, video izleme, Tic-Tac-Toe (Üç Kare), öz
                                     değerlendirme formu, çalışma yaprağı, özetleme yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap:  Öğretmen  öğrencilere  gösterilen  GIF'ler  hakkında  ne  düşün-
                                     düklerini sorarak fikirlerini alır.
                                     Düz Anlatım: Öğrencilerden gelen yanıtları dinler, tahtaya yazar ve refleks
                                     olayını tanımlar.
                                     Video izleme: OGM Materyal link:
                                     http://meb.ai/3Qlt97
                                     Bu videonun 22,50- 27. dakikaları arası izletilerek öğrencilerin refleks hak-
                                     kında bilgi edinmeleri sağlanır.

         Etkinlik Açıklaması         Tic-Tac-Toe (Üç Kare): Bir süreç farklılaştırma stratejisi olarak kullanılan bu
                                     strateji basitçe bir seçim tahtasıdır.
                                     Öğrencilere sınıfta öğrendikleri becerileri yansıtmaları ya da bilgileri ifade
                                     etmeleri için kendi ilgileri doğrultusunda etkinlikleri belirleme ve bunlara da-
                                     hil olma şansı verir.
                                     Öz Değerlendirme Formu: Öğrencilerin “Tic-Tac-Toe (Üç Kare)” sonrasında
                                     kendilerini, etkinliğe katılım sağlama ve süreç yönetimi bağlamlarında de-
                                     ğerlendirmeleri sağlanır.

                                     Çalışma Yaprağı: Öğrencilerin bilgilerini kendi kendilerine yapılandırmala-
                                     rına yardım eder ve aynı anda tüm sınıfın verilen etkinliğe katılımını sağlar.

                                     Özetleme: Öğretmen ders içeriğini toplu hâlde özetler ve bu şekilde öğrenci-
                                     lerin bilgileri organize etmelerini destekler.









    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145