Page 140 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı İstemsizce
Konu Refleks yayı
Refleks olayını anlama
Farklı refleks olaylarını anlama
Öğrenme Hedefleri
Refleks mekanizmalarını anlama
Refleks olayını kendi cümleleri ile ifade edebilme
11. Sınıf biyoloji ders kitabı
Konu ile ilgili videolar, etkileşimli tahta
Materyaller Tic-Tac-Toe (Üç Kare) için oluşturulan eylem tablosu
Öz değerlendirme tablosu
Çalışma kağıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, düz anlatım, video izleme, Tic-Tac-Toe (Üç Kare), öz
değerlendirme formu, çalışma yaprağı, özetleme yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilere gösterilen GIF'ler hakkında ne düşün-
düklerini sorarak fikirlerini alır.
Düz Anlatım: Öğrencilerden gelen yanıtları dinler, tahtaya yazar ve refleks
olayını tanımlar.
Video izleme: OGM Materyal link:
http://meb.ai/3Qlt97
Bu videonun 22,50- 27. dakikaları arası izletilerek öğrencilerin refleks hak-
kında bilgi edinmeleri sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Tic-Tac-Toe (Üç Kare): Bir süreç farklılaştırma stratejisi olarak kullanılan bu
strateji basitçe bir seçim tahtasıdır.
Öğrencilere sınıfta öğrendikleri becerileri yansıtmaları ya da bilgileri ifade
etmeleri için kendi ilgileri doğrultusunda etkinlikleri belirleme ve bunlara da-
hil olma şansı verir.
Öz Değerlendirme Formu: Öğrencilerin “Tic-Tac-Toe (Üç Kare)” sonrasında
kendilerini, etkinliğe katılım sağlama ve süreç yönetimi bağlamlarında de-
ğerlendirmeleri sağlanır.
Çalışma Yaprağı: Öğrencilerin bilgilerini kendi kendilerine yapılandırmala-
rına yardım eder ve aynı anda tüm sınıfın verilen etkinliğe katılımını sağlar.
Özetleme: Öğretmen ders içeriğini toplu hâlde özetler ve bu şekilde öğrenci-
lerin bilgileri organize etmelerini destekler.
140