Page 145 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF2: 5N1K tablosu yerine soru kartları kullanılabilir. Alerji ve alerjik reaksi-
                                     yon ile ilgili soru kartları hazırlanır. Öğrencilere ise üzerinde “EVET/HAYIR”
                                     ya da “DOĞRU/YANLIŞ” yazılı cevap kartları dağıtılır. Öğretmen soru kartını
                                     öğrenciler görecek şekilde kaldırır ve kartta yazılı ifadeyi seslendirir. Öğren-
         Süreç
                                     cilerden de soruya verecekleri cevabı ifade eden kartı kaldırarak gösterme-
                                     lerini ister.
                                     SF3: Alerjik tepkinin oluşum sürecini özetleme süreci için afiş, poster, zihin
                                     haritası kullanılabilir. Soru cevap kısmında sorulan sorulara verilen cevaplar
                                     özetleme grafiği kullanılarak grafiğe işaretlenebilir.


                                     ÜF1: Öğrenciler elde ettikleri bilgileri not defterlerini yazmaları yerine ses
                                     kayıt cihazı ile bilgileri sesli olarak kaydedebilirler. Dijital ortamda  (web 2.0
                                     vb. gibi) platformlara kaydedebilirler. Araştırma sürecinde elde ettikleri bil-
                                     gileri içeren görsellerin çıktılarını alıp sunabilir, dijital ortamda kayıt altına
                                     alabilirler.
                                     ÜF2:  Alerji  oluşum sürecine ait görseller ve öğrencinin kendi özgün cümleleri
         Ürün                        ile bireysel olarak poster oluşturmak yerine, elde ettiği görseller ve kendine
                                     özgü cümleler ile broşür hazırlanabilir, kitapçık oluşturulabilir, dijital ortama
                                     aktararak sunum yapılabilir, dijital ortamda sanal sergi yapılabilir.
                                     ÜF3: Yapılandırılmış grid dijital ortamda sunulabilir, etkileşimli tahtaya çi-
                                     zilebilir,  sınıf  zeminine  çizilerek  oyunlaştırılabilir.  Çıktı  olarak  verilen  gridin
                                     puntosu öğrenci ihtiyaçlarına göre büyütülebilir, kabartma harfler kullanıla-
                                     rak hazırlanabilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç tekni-
                                     ği kullanılabilir.






         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri





























                                                                                                         145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150