Page 145 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: 5N1K tablosu yerine soru kartları kullanılabilir. Alerji ve alerjik reaksi-
yon ile ilgili soru kartları hazırlanır. Öğrencilere ise üzerinde “EVET/HAYIR”
ya da “DOĞRU/YANLIŞ” yazılı cevap kartları dağıtılır. Öğretmen soru kartını
öğrenciler görecek şekilde kaldırır ve kartta yazılı ifadeyi seslendirir. Öğren-
Süreç
cilerden de soruya verecekleri cevabı ifade eden kartı kaldırarak gösterme-
lerini ister.
SF3: Alerjik tepkinin oluşum sürecini özetleme süreci için afiş, poster, zihin
haritası kullanılabilir. Soru cevap kısmında sorulan sorulara verilen cevaplar
özetleme grafiği kullanılarak grafiğe işaretlenebilir.
ÜF1: Öğrenciler elde ettikleri bilgileri not defterlerini yazmaları yerine ses
kayıt cihazı ile bilgileri sesli olarak kaydedebilirler. Dijital ortamda (web 2.0
vb. gibi) platformlara kaydedebilirler. Araştırma sürecinde elde ettikleri bil-
gileri içeren görsellerin çıktılarını alıp sunabilir, dijital ortamda kayıt altına
alabilirler.
ÜF2: Alerji oluşum sürecine ait görseller ve öğrencinin kendi özgün cümleleri
Ürün ile bireysel olarak poster oluşturmak yerine, elde ettiği görseller ve kendine
özgü cümleler ile broşür hazırlanabilir, kitapçık oluşturulabilir, dijital ortama
aktararak sunum yapılabilir, dijital ortamda sanal sergi yapılabilir.
ÜF3: Yapılandırılmış grid dijital ortamda sunulabilir, etkileşimli tahtaya çi-
zilebilir, sınıf zeminine çizilerek oyunlaştırılabilir. Çıktı olarak verilen gridin
puntosu öğrenci ihtiyaçlarına göre büyütülebilir, kabartma harfler kullanıla-
rak hazırlanabilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç tekni-
ği kullanılabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri
145