Page 148 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek bir yapılandırılmış grid aşağıda verilmiştir.
1 2 3 4
MAST
MUKUS POLEN B HÜCRELERİ
HÜCRELERİ
5 6 7 8
ANTİKOR ALERJİ AŞI HİSTAMİN
9 10 11 12
PLAZMA
SÜT ÜRÜNLERİ BAKTERİ ALERJEN
HÜCRELERİ
1. İnsan vücudunda alerjik reaksiyon başlatabilen maddelere verilen genel
ad nedir?
........................................................................................................................
2. İnsan vücudunda reaksiyon başlatabilen antijenlere karşı bağışıklık sis-
teminin verdiği aşırı duyarlı tepkiye ne denir?
........................................................................................................................
Değerlendirme
3. Yangı oluşturan kimyasalları salgılayan hücre çeşidi hangileridir?
........................................................................................................................
4. Alerji oluşturabilecek maddelere hangileri örnek verilebilir?
........................................................................................................................
5. Yangısal tepki başlayınca salgınımı artan maddeler hangileridir?
........................................................................................................................
6. Antijene karşı çok sayıda antikor üreten hücreler hangileridir?
........................................................................................................................
7. Saman nezlesi olarak bilinen ve özellikle bahar aylarında sıklıkla görülen
alerjide plazma hücrelerine dönüşen hücre çeşidi hangileridir?
........................................................................................................................
8. Antikorların uyarak histamin salgılatan hücre çeşidine nedir?
........................................................................................................................
Öğrenciler yapılandırılmış gridi tamamladıklarında öğretmen öğrencilerle
soruların doğru yanıtlarını paylaşır (İF3). Gerekli görülen noktalarda dönüt
verir ve gerekli düzeltmeleri yaparak dersi sonlandırır (ÜF3).
148