Page 152 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 152
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Gezelim-Dolaşalım
Konu Kan dolaşımı
Öğrenme Hedefleri Hayatın devamı için çok önemli olan kan dolaşımını tanıma
11. Sınıf biyoloji ders kitabı, yardımcı kaynak kitaplar, insan vücuduna ait
Materyaller görseller, konu ile ilgili videolar, oyun hamuru, strafor (köpük), serum hortu-
mu, ip ya da tel, pastel, kuru ve sulu boya, renkli kalemler, etkinlik kağıtları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte video ile öğrenim, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile öğren-
me, tartışma ve vızıltı grupları, soru-cevap, modelleme, özetleme, yapılandı-
rılmış grid yöntemleri kullanılacaktır.
Video ile Öğrenim: Öğretmen derse video ile giriş yapar. Bu şekilde öğrenci-
leri derse güdüler.
Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
pabilecekleri en az iki seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
renme) bir tablo sunar.
Araştırma: Öğrenciler ders kitabından, EBA’dan ve çeşitli kaynaklardan
araştırma yaparlar.
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
likte canlıların yaşamsal enerjisi olan kan dolaşımı hakkında fikirler edinme-
leri sağlanır.
Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yolu ile fikir ve
bilgilerini geliştirir, netleştirirler. Önceden araştırma şekline göre ayrılmış
Etkinlik Açıklaması olan grup, kendi içinde her bir öğrenci iki dakika süreyle konu hakkındaki fik-
rini söyleyecek ve tartışacak, akabinde alınan kararlar grup adına paylaşı-
lacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmenin tahtaya modeli çizmesi sonrasında öğretmen öğ-
rencilerden gelen konuya ilişkin soruları yanıtlar.
Model Oluşturma: Öğrencilerin kan dolaşımının yapısını gösteren modeller
tasarlamaları sağlanır. Seçtikleri öğrenme yönteminin öğrenme stilleri ile
uyumlu olup olmadığı süreç sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile
ölçülebilir.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla kan dolaşımının yapısını açıklayan bilgileri yazar ve kan dolaşımı
yapısını gösteren şekli tahtaya çizer.
Yapılandırılmış Grid: Öğretmen kan dolaşımının yapısı ve önemi hakkında
hazırlamış olduğu bir grup sorunun cevaplarını, numaralandırılmış on iki ku-
tulu bir tabloya dağıtılmasıyla oluşan etkinlik tablosunu öğrenci sayısınca
çoğaltıp dağıtır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları hem de mantıksal
sıralamayı öğrenmesini sağlar.
152