Page 152 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 152

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Gezelim-Dolaşalım
         Konu                        Kan dolaşımı
         Öğrenme Hedefleri           Hayatın devamı için çok önemli olan kan dolaşımını tanıma

                                     11.  Sınıf  biyoloji  ders  kitabı,  yardımcı  kaynak  kitaplar,  insan  vücuduna  ait
         Materyaller                 görseller, konu ile ilgili videolar, oyun hamuru, strafor (köpük), serum hortu-
                                     mu, ip ya da tel, pastel, kuru ve sulu boya, renkli kalemler, etkinlik kağıtları
         Süre                        2 ders saati


                                     Bu etkinlikte video ile öğrenim, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile öğren-
                                     me, tartışma ve vızıltı grupları, soru-cevap, modelleme, özetleme, yapılandı-
                                     rılmış grid yöntemleri kullanılacaktır.

                                     Video ile Öğrenim: Öğretmen derse video ile giriş yapar. Bu şekilde öğrenci-
                                     leri derse güdüler.

                                     Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
                                     pabilecekleri en az iki seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
                                     renme) bir tablo sunar.
                                     Araştırma:  Öğrenciler  ders  kitabından,  EBA’dan  ve  çeşitli  kaynaklardan
                                     araştırma yaparlar.
                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
                                     likte canlıların yaşamsal enerjisi olan kan dolaşımı hakkında fikirler edinme-
                                     leri sağlanır.

                                     Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yolu ile fikir ve
                                     bilgilerini  geliştirir,  netleştirirler.  Önceden  araştırma  şekline  göre  ayrılmış
         Etkinlik Açıklaması         olan grup, kendi içinde her bir öğrenci iki dakika süreyle konu hakkındaki fik-
                                     rini söyleyecek ve tartışacak, akabinde alınan kararlar grup adına paylaşı-
                                     lacaktır.

                                     Soru-Cevap: Öğretmenin tahtaya modeli çizmesi sonrasında öğretmen öğ-
                                     rencilerden gelen konuya ilişkin soruları yanıtlar.

                                     Model Oluşturma: Öğrencilerin kan dolaşımının yapısını gösteren modeller
                                     tasarlamaları  sağlanır.  Seçtikleri  öğrenme  yönteminin  öğrenme  stilleri  ile
                                     uyumlu olup olmadığı süreç sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile
                                     ölçülebilir.

                                     Özetleme:  Öğretmen  etkinlik  bittikten  sonra  bilgilerin  daha  kalıcı  olması
                                     amacıyla kan dolaşımının yapısını açıklayan bilgileri yazar ve kan dolaşımı
                                     yapısını gösteren şekli tahtaya çizer.
                                     Yapılandırılmış Grid: Öğretmen kan dolaşımının yapısı ve önemi hakkında
                                     hazırlamış olduğu bir grup sorunun cevaplarını, numaralandırılmış on iki ku-
                                     tulu  bir  tabloya  dağıtılmasıyla  oluşan  etkinlik  tablosunu  öğrenci  sayısınca
                                     çoğaltıp dağıtır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları hem de mantıksal
                                     sıralamayı öğrenmesini sağlar.





    152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157