Page 153 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen derse etkileşimli tahtadan kan dolaşımını ilgilendiren, insanların
günlük hayatta gerçekleştirdikleri faaliyetlere yönelik (koşma, merdiven çık-
ma, dans etme, futbol oynama) kısa film ve belgeseller açarak başlar. Kısa
film/belgesel bittikten sonra öğrencilere kısa film/belgeselden konu ile ilgili
ne anladıkları sorulur (İF1). Öğrencilere kan dolaşım sisteminin yapı ve işle-
yişi ile ilgili 3D modeller üzerinden uygulama yaptırılır. Burada konu ile ilgili
öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması için yönlendirmeler yapılır (SF1).
Sorular ve cevaplarının ardından bu ders kapsamında yaşamsal aktivitelerin
sürdürülebilmesi için kan dolaşımının gerekliliğini vurgular ve dersin amacını
tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (İF2).
Öğrencilerden kan dolaşımının (küçük ve büyük) yapısı ve canlılar için önemi-
ne ilişkin araştırma yapmaları istenir. Araştırma sürecinde kullanacakları yol-
ları kendileri seçeceklerdir. Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir (İF3).
SEÇİM TABLOSU
İzleyerek Yazılı Kaynaklar- Simülasyon ile Tartışarak
Öğrenme dan Öğrenme Öğrenme Öğrenme
Uygulama Süreci
Seçim tablosunda aynı seçeneği seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci
grupları oluşturulur (SF2). Grupların belirlenmesinin ardından çalışacakları
ortamlar oluşturulur (FÖOD1). Gruplar yaptıkları seçimlere göre EBA ve işrer
platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli yazılı
kaynaklardan kan dolaşımı ile ilgili araştırma yaparlar. Grupların araştırma-
ları bittiğinde gruplar birbirlerinden öğrenmeleri için vızıltı grupları şeklinde
tekrar bölünür ve bu şekilde tartışmaları istenir. Öğrenciler vızıltı gruplarında
sırayla ikişer dakika boyunca konu ile ilgili fikirlerini ve elde ettikleri bilgileri
dile getirirler ve konuya ilişkin kararlar alıp bunları not ederler. Bu noktada
araştırma grubuna geri dönen öğrencilerden sözcüler seçilir ve bu sözcüler
alınan kararları sıra ile açıklarlar (SF3).
Öğrencilerin açıklamaları esnasında tahtaya kan dolaşımının bir modeli öğ-
retmen tarafından çizilir (İF4). Gerekli bilgiler modelin altına ya da yanına
eklenir, tüm öğrencilerin modeli ve bilgileri görmesi sağlanır. Varsa öğrenci-
lerin sorularını yanıtlar ve hataları düzeltilir.
Ders öncesinde sınıfa getirilmiş olan malzemelerle tüm sınıfın ortak bir kan
dolaşımı (küçük ve büyük) modeli geliştirmesi istenir. Yapılan model öğret-
men tarafından izlenir ve gerekli noktalarda dönüt verilir (ÜF1).
153