Page 153 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen derse etkileşimli tahtadan kan dolaşımını ilgilendiren, insanların
                                     günlük hayatta gerçekleştirdikleri faaliyetlere yönelik (koşma, merdiven çık-
                                     ma, dans etme, futbol oynama) kısa film ve belgeseller açarak başlar. Kısa
                                     film/belgesel bittikten sonra öğrencilere kısa film/belgeselden konu ile ilgili
                                     ne anladıkları sorulur (İF1). Öğrencilere kan dolaşım sisteminin yapı ve işle-
                                     yişi ile ilgili 3D modeller üzerinden uygulama yaptırılır. Burada konu ile ilgili
                                     öğrencilerin doğru çıkarımlar yapması için yönlendirmeler yapılır (SF1).
                                     Sorular ve cevaplarının ardından bu ders kapsamında yaşamsal aktivitelerin
                                     sürdürülebilmesi için kan dolaşımının gerekliliğini vurgular ve dersin amacını
                                     tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (İF2).

                                     Öğrencilerden kan dolaşımının (küçük ve büyük) yapısı ve canlılar için önemi-
                                     ne ilişkin araştırma yapmaları istenir. Araştırma sürecinde kullanacakları yol-
                                     ları kendileri seçeceklerdir. Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir (İF3).



                                                              SEÇİM TABLOSU
                                         İzleyerek     Yazılı Kaynaklar-  Simülasyon ile   Tartışarak
                                         Öğrenme        dan Öğrenme       Öğrenme          Öğrenme






         Uygulama Süreci





                                     Seçim tablosunda aynı seçeneği seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci
                                     grupları oluşturulur (SF2). Grupların belirlenmesinin ardından çalışacakları
                                     ortamlar oluşturulur (FÖOD1). Gruplar yaptıkları seçimlere göre EBA ve işrer
                                     platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli yazılı
                                     kaynaklardan kan dolaşımı ile ilgili araştırma yaparlar. Grupların araştırma-
                                     ları bittiğinde gruplar birbirlerinden öğrenmeleri için vızıltı grupları şeklinde
                                     tekrar bölünür ve bu şekilde tartışmaları istenir. Öğrenciler vızıltı gruplarında
                                     sırayla ikişer dakika boyunca konu ile ilgili fikirlerini ve elde ettikleri bilgileri
                                     dile getirirler ve konuya ilişkin kararlar alıp bunları not ederler. Bu noktada
                                     araştırma grubuna geri dönen öğrencilerden sözcüler seçilir ve bu sözcüler
                                     alınan kararları sıra ile açıklarlar (SF3).
                                     Öğrencilerin açıklamaları esnasında tahtaya kan dolaşımının bir modeli öğ-
                                     retmen tarafından çizilir (İF4). Gerekli bilgiler modelin altına ya da yanına
                                     eklenir, tüm öğrencilerin modeli ve bilgileri görmesi sağlanır. Varsa öğrenci-
                                     lerin sorularını yanıtlar ve hataları düzeltilir.
                                     Ders öncesinde sınıfa getirilmiş olan malzemelerle tüm sınıfın ortak bir kan
                                     dolaşımı (küçük ve büyük) modeli geliştirmesi istenir. Yapılan model öğret-
                                     men tarafından izlenir ve gerekli noktalarda dönüt verilir (ÜF1).






                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158