Page 157 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 157

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Öğretmen kendisi soluk alıp vermek yerine öğrencilerden gönüllü olan-
                                     lara  öncelik  vererek  ya  da  seçtiği  öğrencilerden  herkesin  görebileceği  bir
                                     yerde soluk alıp vermesini isteyebilir. Etkileşimli tahtadan açılan soluk alıp
                                     veren insan görüntüsü izletilebilir. Öğretmen derse elinde solunum maketi ile
                                     girip maket üzerinde uygulama yapıp-yaptırıp konuya dikkat çekebilir.

                                     SF2: Soluk alıp verme olayı ile araştırma yapılırken ders kitapları, bilimsel
                                     dergiler, dijital kaynaklar, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanma-
                                     ları sağlanabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
                                     ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tara-
                                     fından hazır kaynaklar sunularak araştırma yapmaları sağlanabilir.
         Süreç                       SF3: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
                                     lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
                                     sesli betimleme yapılabilir.
                                     SF4: Soluk alıp verme olayı ile ilgili rol oynaması sağlanabilir. Öğrenciler so-
                                     lunum sisteminin farklı parçaları (örneğin burun, trakea, akciğerler, diyaf-
                                     ram) olarak gruplara ayrılır. Her grup küçük bir araştırma yapar. Daha son-
                                     ra solunum sisteminin çalışma sırasına göre solunum sırasında ilgili organın
                                     nasıl çalıştığını gruplar küçük piyesler ile canlandırabilir.
                                     SF5: Öğretmen tarafından verilecek olan soluk alıp verme ile ilgili tablo ye-
                                     rine soluk alma ile ilgili bir kavram haritası ve soluk verme ile ilgili bir başka
                                     kavram haritası oluşturulabilir. Sonrasında ise iki kavram haritası karşılaştı-
                                     rılıp aralarındaki farklar tartışılabilir.
                                     ÜF1: Kayıt formu dijital ortamda hazırlanıp uygulanabilir, ses kayıt cihazına
                                     kayıt alınabilir. Kayıt formu yerine Rulman tekniği kullanılarak tartışmaları
                                     benzerlikler  ve  farklılıklar  bağlamında  yanıtlamaları  sağlanabilir.  Dileyen
                                     öğrencilerin bireysel çalışmalarını yine bireysel olarak farklı sunuş yöntemleri
                                     ile sunup birbirlerinden öğrenmeleri sağlanabilir.
                                     ÜF2: Öğrencilere mavi ve kırmız renklerden oluşan cevap kartları dağıtılır.
                                     Öğretmen soru kartını öğrenciler görecek şekilde kaldırır ve kartta yazılı ifa-
         Ürün                        deyi seslendirir. Öğrencilerden de soruya verecekleri cevabı ifade eden renk-
                                     teki kartını kaldırarak göstermelerini ister.
                                     ÜF3: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
                                     yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
                                     labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
                                     kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunulabi-
                                     lir. Tanılayıcı dallanmış ağaç modeli yerine yapılandırılmış grid kullanılabi-
                                     lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil-zemin zıtlığı
                                     gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
                                     hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.
                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
         Düzenlemeleri
                                     üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
                                     sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir.




                                                                                                         157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162