Page 157 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 157
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen kendisi soluk alıp vermek yerine öğrencilerden gönüllü olan-
lara öncelik vererek ya da seçtiği öğrencilerden herkesin görebileceği bir
yerde soluk alıp vermesini isteyebilir. Etkileşimli tahtadan açılan soluk alıp
veren insan görüntüsü izletilebilir. Öğretmen derse elinde solunum maketi ile
girip maket üzerinde uygulama yapıp-yaptırıp konuya dikkat çekebilir.
SF2: Soluk alıp verme olayı ile araştırma yapılırken ders kitapları, bilimsel
dergiler, dijital kaynaklar, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanma-
ları sağlanabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tara-
fından hazır kaynaklar sunularak araştırma yapmaları sağlanabilir.
Süreç SF3: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
sesli betimleme yapılabilir.
SF4: Soluk alıp verme olayı ile ilgili rol oynaması sağlanabilir. Öğrenciler so-
lunum sisteminin farklı parçaları (örneğin burun, trakea, akciğerler, diyaf-
ram) olarak gruplara ayrılır. Her grup küçük bir araştırma yapar. Daha son-
ra solunum sisteminin çalışma sırasına göre solunum sırasında ilgili organın
nasıl çalıştığını gruplar küçük piyesler ile canlandırabilir.
SF5: Öğretmen tarafından verilecek olan soluk alıp verme ile ilgili tablo ye-
rine soluk alma ile ilgili bir kavram haritası ve soluk verme ile ilgili bir başka
kavram haritası oluşturulabilir. Sonrasında ise iki kavram haritası karşılaştı-
rılıp aralarındaki farklar tartışılabilir.
ÜF1: Kayıt formu dijital ortamda hazırlanıp uygulanabilir, ses kayıt cihazına
kayıt alınabilir. Kayıt formu yerine Rulman tekniği kullanılarak tartışmaları
benzerlikler ve farklılıklar bağlamında yanıtlamaları sağlanabilir. Dileyen
öğrencilerin bireysel çalışmalarını yine bireysel olarak farklı sunuş yöntemleri
ile sunup birbirlerinden öğrenmeleri sağlanabilir.
ÜF2: Öğrencilere mavi ve kırmız renklerden oluşan cevap kartları dağıtılır.
Öğretmen soru kartını öğrenciler görecek şekilde kaldırır ve kartta yazılı ifa-
Ürün deyi seslendirir. Öğrencilerden de soruya verecekleri cevabı ifade eden renk-
teki kartını kaldırarak göstermelerini ister.
ÜF3: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunulabi-
lir. Tanılayıcı dallanmış ağaç modeli yerine yapılandırılmış grid kullanılabi-
lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil-zemin zıtlığı
gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Fiziksel Öğrenme Ortamı yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
Düzenlemeleri
üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir.
157