Page 160 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     İlk sekizli grup bilgilerini tüm sınıfla paylaşır.
                                     Bu paylaşım sırasında sınıfla karşılıklı etkileşim yoluyla bilgi alışverişi yapılır.
                                     Öğretmen konunun dışa vurumu olan soluk alışverişinin aslında kararlı iç çev-
                                     re sağlamak adına yürütülen homeostazi olduğunun altını çizer. Homeostazi
                                     sayesinde sağlıklı bir yaşamın sürdürülebileceğini, bunlardan birinin de soluk
                                     alışverişinin olduğunu bir kez daha belirterek gerekli gördüğü yerde detay
                                     bilgi, dönüt ve düzeltmelerde bulunur. Tartışmalar, bilgi, dönüt ve düzeltme-
                                     ler bilgilerin daha doğru yerleşmesine katkı sağlar.
                                     Tüm gruplar bilgilerini arkadaşlarıyla paylaştıktan sonra öğretmen ders sü-
                                     recinde öğrenilen bilgilerin özetlenmesi için tahtaya 2 sütunlu bir tablo çizer.
                                     Tablonun 1. sütununa “Soluk Alma Sırasında Gerçekleşen Değişimler”,  2. sü-
                                     tununa “Soluk Verme Sırasında Gerçekleşen Değişimler” yazarak öğrencile-
                                     rin her birine  öğrenci sayısınca hazırlanmış olan kırmızı ve mavi renkte birer
                                     kart verir. Bunlardan kırmızı olan “Soluk Alma” anlamına, mavi olan “Soluk
                                     Verme”anlamına gelecektir (İF3).



                                                 Soluk Alma                      Soluk Verme
         Uygulama Süreci










                                     Daha sonra öğretmen özellikleri saymaya başlar. Her bir özelliği söyledikçe o
                                     özelliğin şema üzerinde hangi kısma yazılması gerektiğini öğrencilere sorar.
                                     Öğrencilerden hangi kısma yazılması gerektiğini düşünüyorsa o renkteki kar-
                                     tı kaldırmaları istenir (ÜF2).
                                     Öğretmen soluk alıp verme olayı ile ilgili ilk bilgileri söyler.

                                     Öğrenciler kendi yanıtlarına göre yazılması gereken kısmı işaret eden renk-
                                     teki kartı kaldırır. Öğretmen bilginin yazılması gereken doğru kısmı onaylar
                                     ve tahtada uygun yere yazar. Böylece tablo şekillenmiş olur, öğrenciler sü-
                                     reç içinde eksik ve yanlış öğrenmelerini fark edip düzeltmiş olur. Öğretmen
                                     tablonun tamamlanmasının ardından soluk alma ve verme ile ilgili bilgileri
                                     özetleyerek dersi sonlandırır (SF5).



















    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165