Page 160 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İlk sekizli grup bilgilerini tüm sınıfla paylaşır.
Bu paylaşım sırasında sınıfla karşılıklı etkileşim yoluyla bilgi alışverişi yapılır.
Öğretmen konunun dışa vurumu olan soluk alışverişinin aslında kararlı iç çev-
re sağlamak adına yürütülen homeostazi olduğunun altını çizer. Homeostazi
sayesinde sağlıklı bir yaşamın sürdürülebileceğini, bunlardan birinin de soluk
alışverişinin olduğunu bir kez daha belirterek gerekli gördüğü yerde detay
bilgi, dönüt ve düzeltmelerde bulunur. Tartışmalar, bilgi, dönüt ve düzeltme-
ler bilgilerin daha doğru yerleşmesine katkı sağlar.
Tüm gruplar bilgilerini arkadaşlarıyla paylaştıktan sonra öğretmen ders sü-
recinde öğrenilen bilgilerin özetlenmesi için tahtaya 2 sütunlu bir tablo çizer.
Tablonun 1. sütununa “Soluk Alma Sırasında Gerçekleşen Değişimler”, 2. sü-
tununa “Soluk Verme Sırasında Gerçekleşen Değişimler” yazarak öğrencile-
rin her birine öğrenci sayısınca hazırlanmış olan kırmızı ve mavi renkte birer
kart verir. Bunlardan kırmızı olan “Soluk Alma” anlamına, mavi olan “Soluk
Verme”anlamına gelecektir (İF3).
Soluk Alma Soluk Verme
Uygulama Süreci
Daha sonra öğretmen özellikleri saymaya başlar. Her bir özelliği söyledikçe o
özelliğin şema üzerinde hangi kısma yazılması gerektiğini öğrencilere sorar.
Öğrencilerden hangi kısma yazılması gerektiğini düşünüyorsa o renkteki kar-
tı kaldırmaları istenir (ÜF2).
Öğretmen soluk alıp verme olayı ile ilgili ilk bilgileri söyler.
Öğrenciler kendi yanıtlarına göre yazılması gereken kısmı işaret eden renk-
teki kartı kaldırır. Öğretmen bilginin yazılması gereken doğru kısmı onaylar
ve tahtada uygun yere yazar. Böylece tablo şekillenmiş olur, öğrenciler sü-
reç içinde eksik ve yanlış öğrenmelerini fark edip düzeltmiş olur. Öğretmen
tablonun tamamlanmasının ardından soluk alma ve verme ile ilgili bilgileri
özetleyerek dersi sonlandırır (SF5).
160