Page 163 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
TEMA: HOMEOSTAZİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.11.2.8. Boşaltım sisteminin homeostazi işlevine yönelik bilimsel çıkarım
Öğrenme Çıktıları yapabilme
a) Boşaltım sisteminde nefronların yapı ve görevlerini tanımlar.
b) Homeostazinin sağlanmasında boşaltım sisteminin görevleriyle ilgili veri-
Basamaklandırılmış Bilgi leri toplar ve kaydeder.
Birimleri
c) Boşaltım sistemi ve homeostazi ilişkisiyle ilgili topladığı verileri yorumlaya-
rak değerlendirir.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin boşaltım sistemini oluşturan yapıyı ve organların görevlerini 7.
Kabuller sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler nefron yapısını anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler nefron işleyişini anlamada güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler homeostazinin sağlanmasında boşaltım sisteminin görevlerini an-
lamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İzletilecek kısa metrajlı film ve belgeseller için altyazı seçeneği eklene-
bilir. Videonun oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Sesli
betimleme özelliği kullanılabilir.
İF2: Seçim tablosu öğrenci sayısınca çoğaltılıp dağıtılabilir. Şekil-zemin zıt-
lığı, punto büyüklüğü ayarlanabilir. Kabartma harflerle hazırlanabilir. Sesli
betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
İF3: Böbrek ve nefron yapısının 3D modeli öğrenci sayısı kadar çoğaltılarak
sınıfa dağıtılır. Model sesli betimlemelerle kayıt altına alınıp ihtiyaç duyan
İçerik
öğrencilerin dinlemesine olanak sağlanır. Model dokunulabilir model olarak
hazırlanıp sunulabilir.
İF4: Etkinlik tablosu kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, yazı pun-
tosu öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, tablo dijital ortamda seslendi-
rilebilir. Dijital ortama aktarılan formun dijital ortamda doldurulması sağla-
nabilir.
İF5: Öz değerlendirme formu, şekil-zemin zıtlığı, punto büyüklüğü ayarlana-
bilir. Kabartma harflerle hazırlanabilir. Sesli betimlemeler kullanılabilir.
SF1: Öğretmen üriner sistem ile ilgili sorular yöneltmenin yerine bir bardak
tuzlu su içerisine bir parça kıvırcık marul yaprağı atar. Yaprakta beklenen de-
ğişimin nasıl gerçekleşebileceği ile ilgili sorular sorabilir.
Süreç SF2: Öğretmen öğrencilerin sanal diseksiyon platformunda böbrek ve özel-
likle nefronların 3D modellerini, böbreklerin iç yapısını ve nefronların de-
taylarını keşfetmeleri için yönlendirebilir. Araştırma dijital ortamda, kaynak
kitaptan, cd, EBA ve benzeri platformlar ya da OGM Materyalden faydala-
narak yapılması sağlanabilir.
163