Page 163 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 24

        TEMA: HOMEOSTAZİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.11.2.8. Boşaltım sisteminin homeostazi işlevine yönelik bilimsel çıkarım
         Öğrenme Çıktıları           yapabilme
                                     a) Boşaltım sisteminde nefronların yapı ve görevlerini tanımlar.
                                     b) Homeostazinin sağlanmasında boşaltım sisteminin görevleriyle ilgili veri-
         Basamaklandırılmış Bilgi    leri toplar ve kaydeder.
         Birimleri
                                     c) Boşaltım sistemi ve homeostazi ilişkisiyle ilgili topladığı verileri yorumlaya-
                                     rak değerlendirir.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin boşaltım sistemini oluşturan yapıyı ve organların görevlerini 7.
         Kabuller                    sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
                                     Öğrenciler nefron yapısını anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler nefron işleyişini anlamada güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler homeostazinin sağlanmasında boşaltım sisteminin görevlerini an-
                                     lamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: İzletilecek kısa metrajlı film ve belgeseller için altyazı seçeneği eklene-
                                     bilir.  Videonun  oynatma  hızı  öğrenci  ihtiyaçlarına  göre  ayarlanabilir.  Sesli
                                     betimleme özelliği kullanılabilir.

                                     İF2: Seçim tablosu öğrenci sayısınca çoğaltılıp dağıtılabilir. Şekil-zemin zıt-
                                     lığı, punto büyüklüğü ayarlanabilir. Kabartma harflerle hazırlanabilir. Sesli
                                     betimlemeler kullanarak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
                                     İF3: Böbrek ve nefron yapısının 3D modeli öğrenci sayısı kadar çoğaltılarak
                                     sınıfa dağıtılır. Model sesli betimlemelerle kayıt altına alınıp ihtiyaç duyan
         İçerik
                                     öğrencilerin dinlemesine olanak sağlanır. Model dokunulabilir model olarak
                                     hazırlanıp sunulabilir.
                                     İF4: Etkinlik tablosu kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, yazı pun-
                                     tosu öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, tablo dijital ortamda seslendi-
                                     rilebilir. Dijital ortama aktarılan formun dijital ortamda doldurulması sağla-
                                     nabilir.

                                     İF5: Öz değerlendirme formu, şekil-zemin zıtlığı, punto büyüklüğü ayarlana-
                                     bilir. Kabartma harflerle hazırlanabilir. Sesli betimlemeler kullanılabilir.
                                     SF1: Öğretmen üriner sistem ile ilgili sorular yöneltmenin yerine bir bardak
                                     tuzlu su içerisine bir parça kıvırcık marul yaprağı atar. Yaprakta beklenen de-
                                     ğişimin nasıl gerçekleşebileceği ile ilgili sorular sorabilir.
         Süreç                       SF2: Öğretmen öğrencilerin sanal diseksiyon platformunda böbrek ve özel-
                                     likle  nefronların  3D  modellerini,  böbreklerin  iç  yapısını  ve  nefronların  de-
                                     taylarını keşfetmeleri için yönlendirebilir. Araştırma dijital ortamda, kaynak
                                     kitaptan, cd, EBA ve benzeri platformlar ya da OGM Materyalden faydala-
                                     narak yapılması sağlanabilir.



                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168