Page 167 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerin açıklamaları esnasında tahtaya böbrek ve nefron yapısının 3D
modeli yansıtılır (İF3). Varsa öğrencilerin soruları yanıtlanır ve hataları dü-
zeltilir.
Uygulama Süreci Ders öncesinde sınıfa getirilmiş olan malzemelerle tüm sınıfın üzerinde kısım-
ları ve işlevini belirten ortak bir nefron modelinin geliştirilmesi istenir (ÜF1).
Yapılan model öğretmen tarafından izlenir ve gerekli noktalarda dönüt veri-
lir. Öğrencilerin oluşturduğu model sınıf panosuna asılarak sergilenir.
Öğrenci seviyelerine göre hazırlanmış sorulara verilebilecek cevapların nu-
maralandırılmış olduğu 12 kutucuktan oluşan bir etkinlik tablosu öğrencilere
dağıtılır (İF4). Öğrencilere numaralı kutucuklarda kavram ve bilgilerin veril-
diği, kutucuk numaralarını ilgili soruların yanında bulunan boşluklara yaza-
cakları söylenir. Ayrıca soruların birden çok yanıtı olabileceğini göz önünde
bulundurmaları gerektiği ifade edilir.
Örnek bir grid aşağıdaki gibidir.
1 2 3
Üre Su NaCI
4 5 6
Glikoz Amino asit HCO
3
7 8 9
K (Potasyum) Amonyak H (Hidrojen)
10 11 12
Değerlendirme
Yağ asidi Vitamin Gliserol
Gridde numaralı olarak belirtilen moleküllerin nefronun işlevine bağlı olarak
nerelerden süzüldüğü, geri emildiği ve salgılandığını sorgulayan sorular ise
şu şekildedir.
1. Nefrondan süzülen maddeler
........................................................................................................................
2. Nefrondan geri emilen maddeler
........................................................................................................................
3. Nefrona salgılanan maddeler
........................................................................................................................
4. Proksimal tüpten geri emilen maddeler
........................................................................................................................
5. Proksimal tüpe salgılanan maddeler
........................................................................................................................
167