Page 167 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrencilerin açıklamaları esnasında tahtaya böbrek ve nefron yapısının 3D
                                     modeli yansıtılır (İF3). Varsa öğrencilerin soruları yanıtlanır ve hataları dü-
                                     zeltilir.
         Uygulama Süreci             Ders öncesinde sınıfa getirilmiş olan malzemelerle tüm sınıfın üzerinde kısım-
                                     ları ve işlevini belirten ortak bir nefron modelinin geliştirilmesi istenir (ÜF1).
                                     Yapılan model öğretmen tarafından izlenir ve gerekli noktalarda dönüt veri-
                                     lir. Öğrencilerin oluşturduğu model sınıf panosuna asılarak sergilenir.

                                     Öğrenci seviyelerine göre hazırlanmış sorulara verilebilecek cevapların nu-
                                     maralandırılmış olduğu 12 kutucuktan oluşan bir etkinlik tablosu öğrencilere
                                     dağıtılır (İF4). Öğrencilere numaralı kutucuklarda kavram ve bilgilerin veril-
                                     diği, kutucuk numaralarını ilgili soruların yanında bulunan boşluklara yaza-
                                     cakları söylenir. Ayrıca soruların birden çok yanıtı olabileceğini göz önünde
                                     bulundurmaları gerektiği ifade edilir.
                                     Örnek bir grid aşağıdaki gibidir.

                                                      1                   2                   3

                                              Üre                 Su                 NaCI

                                                      4                   5                   6
                                            Glikoz             Amino asit           HCO
                                                                                        3
                                                      7                   8                   9

                                          K (Potasyum)         Amonyak            H (Hidrojen)
                                                     10                  11                  12
         Değerlendirme
                                           Yağ asidi            Vitamin             Gliserol


                                     Gridde numaralı olarak belirtilen moleküllerin nefronun işlevine bağlı olarak
                                     nerelerden süzüldüğü, geri emildiği ve salgılandığını sorgulayan sorular ise
                                     şu şekildedir.

                                     1.  Nefrondan süzülen maddeler
                                         ........................................................................................................................
                                     2.  Nefrondan geri emilen maddeler
                                         ........................................................................................................................
                                     3.  Nefrona salgılanan maddeler
                                         ........................................................................................................................
                                     4.  Proksimal tüpten geri emilen maddeler
                                         ........................................................................................................................
                                     5.  Proksimal tüpe salgılanan maddeler
                                         ........................................................................................................................







                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172