Page 164 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
sesli betimleme yapılabilir.
Süreç SF4: Gruplar yaptıkları seçimlere göre araştırma yaparken EBA ve işrer
platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli ya-
zılı kaynaklardan yararlanabildikleri gibi konu ile ilgili olarak hazırlanmış
animasyonlar izletilebilir, karikatürler inceletilebilir, konu ile ilgili makaleler
paylaşılabilir. Gruplar araştırmaları bittiğinde elde ettikleri bilgileri birbirle-
rinden öğrenmeleri için vızıltı grupları yerine kartopu tekniği kullanılabilir.
ÜF1: Nefron modeli yapılırken atık malzemeler kullanılabilir, kil, oyun hamu-
ru, el işi kağıdı, helezonik yay vb. malzemeler kullanarak nefron modeli yapı-
labilir. İhtiyaç duyan öğrencilerin kullanacağı malzemeler çeşitlendirilebilir.
Etkinlik sırasında etkinlik aşamalarının yazılı olduğu hatırlatıcı kağıt verile-
bilir. İhtiyaç duyan öğrenciler akranları ya da öğretmen tarafından destekle-
nebilir. İhtiyaç duyan öğrencilerin modeli grupla çalışarak hazırlaması sağla-
nabilir. Nefron modeli yerine kavram haritası kullanılabilir.
ÜF2: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
Ürün yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunula-
bilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabi-
lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil-zemin zıtlığı
gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.
ÜF3: Öz değerlendirme formu yerine kontrol listesi kullanılabilir. Desteğe ih-
tiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından değerlendirilebilir, formlar değiş
tokuş edilmek sureti ile akran değerlendirmesi yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir.
164