Page 164 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF3: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere küçük grupla ça-
                                     lışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir,
                                     sesli betimleme yapılabilir.

         Süreç                       SF4:  Gruplar  yaptıkları  seçimlere  göre  araştırma  yaparken  EBA  ve  işrer
                                     platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli ya-
                                     zılı  kaynaklardan  yararlanabildikleri  gibi  konu  ile  ilgili  olarak  hazırlanmış
                                     animasyonlar izletilebilir, karikatürler inceletilebilir, konu ile ilgili makaleler
                                     paylaşılabilir. Gruplar araştırmaları bittiğinde elde ettikleri bilgileri birbirle-
                                     rinden öğrenmeleri için vızıltı grupları yerine kartopu tekniği kullanılabilir.

                                     ÜF1: Nefron modeli yapılırken atık malzemeler kullanılabilir, kil, oyun hamu-
                                     ru, el işi kağıdı, helezonik yay vb. malzemeler kullanarak nefron modeli yapı-
                                     labilir. İhtiyaç duyan öğrencilerin kullanacağı malzemeler çeşitlendirilebilir.
                                     Etkinlik sırasında etkinlik aşamalarının yazılı olduğu hatırlatıcı kağıt verile-
                                     bilir. İhtiyaç duyan öğrenciler akranları ya da öğretmen tarafından destekle-
                                     nebilir. İhtiyaç duyan öğrencilerin modeli grupla çalışarak hazırlaması sağla-
                                     nabilir. Nefron modeli yerine kavram haritası kullanılabilir.

                                     ÜF2: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
         Ürün                        yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
                                     labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
                                     kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunula-
                                     bilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabi-
                                     lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil-zemin zıtlığı
                                     gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
                                     hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.

                                     ÜF3: Öz değerlendirme formu yerine kontrol listesi kullanılabilir. Desteğe ih-
                                     tiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından değerlendirilebilir, formlar değiş
                                     tokuş edilmek sureti ile akran değerlendirmesi yapılabilir.


                                     FÖOD1:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
                                     üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Birey-
                                     sel çalışmak isteyen öğrenciler için sessiz ortam sağlanabilir.
























    164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169