Page 161 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilere önceden öğrenci sayısınca hazırlanmış olan ve yedi kutucuktan
oluşan bir tanılayıcı dallanmış ağaç etkinlik kâğıdı dağıtılır (İF4). Soruların
yanında bulunan “D” ya da “Y” durumlarından hangisini seçerlerse o yönde
ilerleneceği, bu şekilde 8 çıkışın olduğu ancak bunlardan bir tanesinin doğru
çıkış olduğu bilgisi paylaşılır.
Örnek bir tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliği aşağıdaki gibidir:
D 1. Çıkış
4. Soluk verme
sırasında akciğer
D iç basıncı azalır.
2. Soluk alma Y 2. Çıkış
sırasında
diyafram
D D 3. Çıkış
kubbeleşir.
5. Soluk verme
Y sırasında akciğer iç
hacmi artar.
1. Soluk alma ve Y 4. Çıkış
soluk verme sıra-
sında akciğer- D
lerde değişimler 5. Çıkış
gözlenir. 6. Soluk alma sı-
rasında diyafram
düzleşir.
Değerlendirme D Y 6. Çıkış
Y 3. Soluk verme
sırasında D
göğüs boşluğu 7. Soluk verme 7. Çıkış
hacmi artar. sırasında kabur-
Y galar arası kaslar
kasılır. 8. Çıkış
Y
Doğru çıkış: 4. ÇIKIŞ
Öğrencilere etkinliği tamamlamaları için süre verilir. Öğrenciler etkinlikle il-
gili elde ettikleri kazanımları kullanarak tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinin
labirentlerinde ilerleyerek verilen sürenin sonunda doğru çıkış bölümüne ge-
linir. Öğretmen öğrencilere doğru çıkışın hangisinin olduğunu söyler. Öğren-
cilerden bazılarının doğru, bazılarının yanlış çıkışa ulaştıkları görülürse yanlış
çıkışa gelen öğrencilerin bilgileri öğretmen tarafından düzeltilip tekrar başa
döndürülür. Böylece yanlış çıkışa giden öğrencilerin doğru çıkışa ulaşmaları
sağlanır (ÜF3).
Öğretmen doğru çıkışa ulaşan öğrencilerin homeostaziyi oluşturmak adına
uygulanan bu etkinliğin öğrenme çıktılarını tam anlamıyla kavradığını açık-
lar. Ardından öğretmen grid üzerinden doğru yolu açıklayarak soluk alma ve
verme olayını özetleyerek dersi sonlandırır.
161