Page 161 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrencilere önceden öğrenci sayısınca hazırlanmış olan ve yedi kutucuktan
                                     oluşan bir tanılayıcı dallanmış ağaç etkinlik kâğıdı dağıtılır (İF4). Soruların
                                     yanında bulunan “D” ya da “Y” durumlarından hangisini seçerlerse o yönde
                                     ilerleneceği, bu şekilde 8 çıkışın olduğu ancak bunlardan bir tanesinin doğru
                                     çıkış olduğu bilgisi paylaşılır.

                                     Örnek bir tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliği aşağıdaki gibidir:


                                                                                  D        1. Çıkış
                                                                     4. Soluk verme
                                                                     sırasında akciğer
                                                                D    iç basıncı azalır.
                                                    2. Soluk alma                 Y        2. Çıkış
                                                    sırasında
                                                    diyafram
                                                D                                 D        3. Çıkış
                                                    kubbeleşir.
                                                                   5. Soluk verme
                                                                Y  sırasında akciğer iç
                                                                   hacmi artar.
                                      1. Soluk alma ve                            Y        4. Çıkış
                                      soluk verme sıra-
                                      sında akciğer-                              D
                                      lerde değişimler                                     5. Çıkış
                                      gözlenir.                      6. Soluk alma sı-
                                                                     rasında diyafram
                                                                     düzleşir.
         Değerlendirme                                          D                 Y        6. Çıkış
                                                Y   3. Soluk verme
                                                    sırasında                     D
                                                    göğüs boşluğu    7. Soluk verme        7. Çıkış
                                                    hacmi artar.     sırasında kabur-
                                                                Y    galar arası kaslar
                                                                     kasılır.              8. Çıkış
                                                                                  Y
                                     Doğru çıkış: 4. ÇIKIŞ

                                     Öğrencilere etkinliği tamamlamaları için süre verilir. Öğrenciler etkinlikle il-
                                     gili elde ettikleri kazanımları kullanarak tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinin
                                     labirentlerinde ilerleyerek verilen sürenin sonunda doğru çıkış bölümüne ge-
                                     linir. Öğretmen öğrencilere doğru çıkışın hangisinin olduğunu söyler. Öğren-
                                     cilerden bazılarının doğru, bazılarının yanlış çıkışa ulaştıkları görülürse yanlış
                                     çıkışa gelen öğrencilerin bilgileri öğretmen tarafından düzeltilip tekrar başa
                                     döndürülür. Böylece yanlış çıkışa giden öğrencilerin doğru çıkışa ulaşmaları
                                     sağlanır (ÜF3).

                                     Öğretmen doğru çıkışa ulaşan öğrencilerin homeostaziyi oluşturmak adına
                                     uygulanan bu etkinliğin öğrenme çıktılarını tam anlamıyla kavradığını açık-
                                     lar. Ardından öğretmen grid üzerinden doğru yolu açıklayarak soluk alma ve
                                     verme olayını özetleyerek dersi sonlandırır.















                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166