Page 158 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Soluk Al-Soluk Ver
Konu Solunum sisteminin homeostazi sağlamadaki rolü
Hayatın devamı için soluk alma ve verme olayını anlama
Solunum sisteminde homeostazinin ne gibi roller üstlendiğini anlama
Öğrenme Hedefleri
Soluk alıp vermenin mekanizmalarını anlama
Soluk alıp verme olayını kendi cümleleri ile ifade edebilme
11. Sınıf biyoloji ders kitabı
Yardımcı kaynak kitaplar
Materyaller
İnsan vücuduna ait görseller
Etkinlik kağıtları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap tekniği, araştırma, kayıt formu, kartopu tekniği, veri
görselleştirme, tanılayıcı dallanmış ağaç, özetleme yöntemi kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen derin bir soluk alır, öğrencilere bu sırada ne gördük-
lerini sorar ve öğrencilerden gelen soruları yanıtlar.
Araştırma : Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını, kurallı çalışma alışkanlıkla-
rını geliştirmek amaçlanır.
Kayıt Formu: KWL’den uyarlanarak hazırlanan tablo öğrencilerin kullanımı-
na sunulur. Bu şekilde öğrenciler organizasyon becerilerini geliştirme imkânı
bulur.
Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı soluk alma
ve soluk verme ile ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp daha da
derinlemesine araştırmalarını ister. Belirlenen her özelliğin soluk alma ve so-
luk verme için ortak veya farklı olup olmadığını belirlemelerini ve her öğren-
cinin seçtiği bir arkadaşı ile eşleşip ikili grup oluşturmasını ister. İkili gruptaki
Etkinlik Açıklaması öğrencilerin araştırdıkları bilgileri birbirlerine aktarmalarını ister. İkili grupta
tartışılan bilginin soluk alma ve soluk vermede ortak ya da farklı olup olma-
dığını belirlemelerini ister. Daha sonra ikili gruplar birleşerek dörtlü grupla-
rı, dörtlü gruplar birleşerek sekizli grupları oluşturur. Sekizli grupta bilgilerin
tartışılmasından sonra etkinliği bitirir ve edindikleri bilgileri tüm sınıfla pay-
laşmalarını ister.
Veri Görselleştirme: Öğretmen tahtaya bir tablo çizer ve önceden hazırlan-
mış kartları kaldırmak sureti ile öğrencilerin elde ettikleri bilgileri tablodaki
doğru kısma yerleştirmelerini sağlar. Bu şekilde öğrenciler konuyu görsel ha-
fızalarında yerleştirmiş olurlar.
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Bu yöntem burada öğretmen rehberliğinde uy-
gulanır ve doğru çıkışa ulaşmayan öğrenci kalmaz. Bu şekilde her öğrenci
varsa kendi hatalarını düzeltme imkânı bulur.
Özetleme: Dersin sonunda öğretmen konuyu özetleyerek öğrencilerin bütü-
nü görmelerini ve sağlıklı çıkarımlar yapmalarını sağlar.
158