Page 158 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Soluk Al-Soluk Ver
         Konu                        Solunum sisteminin homeostazi sağlamadaki rolü
                                     Hayatın devamı için soluk alma ve verme olayını anlama
                                     Solunum sisteminde homeostazinin ne gibi roller üstlendiğini anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Soluk alıp vermenin mekanizmalarını anlama
                                     Soluk alıp verme olayını kendi cümleleri ile ifade edebilme
                                     11. Sınıf biyoloji ders kitabı

                                     Yardımcı kaynak kitaplar
         Materyaller
                                     İnsan vücuduna ait görseller
                                     Etkinlik kağıtları

         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte soru-cevap tekniği, araştırma, kayıt formu, kartopu tekniği, veri
                                     görselleştirme, tanılayıcı dallanmış ağaç, özetleme yöntemi kullanılacaktır.

                                     Soru-Cevap: Öğretmen derin bir soluk alır, öğrencilere bu sırada ne gördük-
                                     lerini sorar ve öğrencilerden gelen soruları yanıtlar.

                                     Araştırma : Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını, kurallı çalışma alışkanlıkla-
                                     rını geliştirmek amaçlanır.

                                     Kayıt Formu: KWL’den uyarlanarak hazırlanan tablo öğrencilerin kullanımı-
                                     na sunulur. Bu şekilde öğrenciler organizasyon becerilerini geliştirme imkânı
                                     bulur.
                                     Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı soluk alma
                                     ve soluk verme ile ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp daha da
                                     derinlemesine araştırmalarını ister. Belirlenen her özelliğin soluk alma ve so-
                                     luk verme için ortak veya farklı olup olmadığını belirlemelerini ve her öğren-
                                     cinin seçtiği bir arkadaşı ile eşleşip ikili grup oluşturmasını ister. İkili gruptaki
         Etkinlik Açıklaması         öğrencilerin araştırdıkları bilgileri birbirlerine aktarmalarını ister. İkili grupta
                                     tartışılan bilginin soluk alma ve soluk vermede ortak ya da farklı olup olma-
                                     dığını belirlemelerini ister. Daha sonra ikili gruplar birleşerek dörtlü grupla-
                                     rı, dörtlü gruplar birleşerek sekizli grupları oluşturur. Sekizli grupta bilgilerin
                                     tartışılmasından sonra etkinliği bitirir ve edindikleri bilgileri tüm sınıfla pay-
                                     laşmalarını ister.
                                     Veri Görselleştirme: Öğretmen tahtaya bir tablo çizer ve önceden hazırlan-
                                     mış kartları kaldırmak sureti ile öğrencilerin elde ettikleri bilgileri tablodaki
                                     doğru kısma yerleştirmelerini sağlar. Bu şekilde öğrenciler konuyu görsel ha-
                                     fızalarında yerleştirmiş olurlar.
                                     Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Bu yöntem burada öğretmen rehberliğinde uy-
                                     gulanır ve doğru çıkışa ulaşmayan öğrenci kalmaz. Bu şekilde her öğrenci
                                     varsa kendi hatalarını düzeltme imkânı bulur.

                                     Özetleme: Dersin sonunda öğretmen konuyu özetleyerek öğrencilerin bütü-
                                     nü görmelerini ve sağlıklı çıkarımlar yapmalarını sağlar.



    158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163