Page 155 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrencilere etkinliği tamamlamaları için süre verilir ve sürenin sonunda doğ-
                                     ru yanıtlar öğrencilerle paylaşılır (ÜF2).
                                     Ders bitiminde öğrencilere öz değerlendirme formu dağıtılır (İF6).
                                     Örnek form aşağıdaki gibidir.



                                                           Öz Değerlendirme Formu



                                     Adı ve Soyadı:                                    Tarih:
                                     Sınıfı:
                                     No:



                                     Bu çalışmada neler yaptım?
         Değerlendirme               ...............................................................................................................................

                                     Bu çalışmadan neler öğrendim?
                                     ...............................................................................................................................
                                     Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?
                                     ...............................................................................................................................
                                     Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?

                                     ...............................................................................................................................
                                     Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
                                     ...............................................................................................................................

                                     ...............................................................................................................................


                                     Öğrencilerin kendi öğrenme çıktılarına hakim olması sağlanarak ders bitirilir
                                     (ÜF3).
                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Braille/sesli kitap
                                        • Akıllı tahta/ekran okuyucu

                                        • Erişilebilir pano/kart/tablo
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Erişilebilir oturma düzeni
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
                                       ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
                                        • Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
                                        • Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme




                                                                                                         155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160