Page 155 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilere etkinliği tamamlamaları için süre verilir ve sürenin sonunda doğ-
ru yanıtlar öğrencilerle paylaşılır (ÜF2).
Ders bitiminde öğrencilere öz değerlendirme formu dağıtılır (İF6).
Örnek form aşağıdaki gibidir.
Öz Değerlendirme Formu
Adı ve Soyadı: Tarih:
Sınıfı:
No:
Bu çalışmada neler yaptım?
Değerlendirme ...............................................................................................................................
Bu çalışmadan neler öğrendim?
...............................................................................................................................
Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?
...............................................................................................................................
Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?
...............................................................................................................................
Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Öğrencilerin kendi öğrenme çıktılarına hakim olması sağlanarak ders bitirilir
(ÜF3).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Braille/sesli kitap
• Akıllı tahta/ekran okuyucu
• Erişilebilir pano/kart/tablo
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Erişilebilir oturma düzeni
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
155