Page 150 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 22

        TEMA: HOMEOSTAZİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.11.2.6. Dolaşım sistemi ve homeostazi arasındaki ilişki ile ilgili bilimsel
         Öğrenme Çıktıları           model oluşturabilme
                                     a) Dolaşım sisteminin işleyişini modeller.
                                     b) Dolaşım sistemi-homeostazi ilişkisi ile ilgili model oluşturur.
         Basamaklandırılmış Bilgi    c)  Dolaşım  sisteminin  işleyişi  ve  dolaşım  sistemi-homeostazi  ilişkisi  ile  ilgili
         Birimleri                   oluşturduğu modeli oluşturulan farklı bilimsel modellerle karşılaştırır.
                                     ç) Karşılaştırma sürecinden elde ettiği bilgilerle hangi modeli seçeceğine ka-
                                     rar verir.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilere 6. sınıf fen bilimleri dersinde dolaşım sistemini oluşturan yapı-
         Kabuller                    lardan, büyük ve küçük kan dolaşımından bahsedildiği kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler kan dolaşımının yapısını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler kan dolaşımının görevini öğrenmede güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler kan dolaşımının organizma için önemini kavramada güçlük yaşa-
         Tema Bazlı Öğrenci          yabilir.
         İhtiyaçları                 Öğrenciler küçük kan dolaşımını ve bu dolaşımda görev alan organların neler
                                     olduğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler küçük ve büyük kan dolaşımlarının bir araya gelerek genel kan do-
                                     laşımını oluşturduğu anlamada güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: İzletilecek kısa metrajlı film ve belgeseller için alt yazı seçeneği eklenebi-
                                     lir, oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Sorular yazılı olarak
                                     verilebilir, kabartma harfler kullanarak yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dik-
                                     kat edilerek ve punto büyüklüğünde gerekli düzenlemeler yapılarak yazıla-
                                     bilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
                                     İF2: Dersin amacı yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler kullanarak yazı-
                                     labilir, dijital ortamda seslendirilebilir, etkileşimli tahtada yazılırken şekil-ze-
                                     min zıtlığı ve punto büyüklüğü ayarlanabilir.
                                     İF3: Öğretmen tarafından hazırlanacak olan seçim tablosu kabartma harfler
                                     kullanarak, şekil-zemin zıtlığı gözeterek, sesli betimlemeler kullanarak, dijital
                                     ortamda hazırlanarak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
         İçerik
                                     İF4: Kan dolaşımının modeli dokunulabilir bir model olarak hazırlanıp veri-
                                     lebilir, model ile ilgili bilgiler dijital ortamda seslendirilebilir. Öğrenciler kan
                                     dolaşımı ile ilgili elde ettikleri bilgileri not alma sürecinde ilgi ve ihtiyaçlarına
                                     göre bilgisayar/tablet kullanarak not alma, ses kaydı alma, Braille yazı kul-
                                     lanma vb. yollar kullanabilirler.
                                     İF5: Etkinlik tablosu ifadeler puntosu büyütülerek yazılabilir, kabartma harf-
                                     lerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Tablo dijital ortamda ha-
                                     zırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Şekil-zemin zıtlığı ayarlanabilir.
                                     İF6: Öz değerlendirme çizelgesindeki sorular puntosu büyütülerek yazılabi-
                                     lir, kabartma harflerle oluşturulabilir. Öz değerlendirme çizelgesi dijital or-
                                     tamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.

    150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155