Page 150 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 150
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: HOMEOSTAZİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.11.2.6. Dolaşım sistemi ve homeostazi arasındaki ilişki ile ilgili bilimsel
Öğrenme Çıktıları model oluşturabilme
a) Dolaşım sisteminin işleyişini modeller.
b) Dolaşım sistemi-homeostazi ilişkisi ile ilgili model oluşturur.
Basamaklandırılmış Bilgi c) Dolaşım sisteminin işleyişi ve dolaşım sistemi-homeostazi ilişkisi ile ilgili
Birimleri oluşturduğu modeli oluşturulan farklı bilimsel modellerle karşılaştırır.
ç) Karşılaştırma sürecinden elde ettiği bilgilerle hangi modeli seçeceğine ka-
rar verir.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilere 6. sınıf fen bilimleri dersinde dolaşım sistemini oluşturan yapı-
Kabuller lardan, büyük ve küçük kan dolaşımından bahsedildiği kabul edilmektedir.
Öğrenciler kan dolaşımının yapısını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler kan dolaşımının görevini öğrenmede güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler kan dolaşımının organizma için önemini kavramada güçlük yaşa-
Tema Bazlı Öğrenci yabilir.
İhtiyaçları Öğrenciler küçük kan dolaşımını ve bu dolaşımda görev alan organların neler
olduğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler küçük ve büyük kan dolaşımlarının bir araya gelerek genel kan do-
laşımını oluşturduğu anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İzletilecek kısa metrajlı film ve belgeseller için alt yazı seçeneği eklenebi-
lir, oynatma hızı öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Sorular yazılı olarak
verilebilir, kabartma harfler kullanarak yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dik-
kat edilerek ve punto büyüklüğünde gerekli düzenlemeler yapılarak yazıla-
bilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
İF2: Dersin amacı yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler kullanarak yazı-
labilir, dijital ortamda seslendirilebilir, etkileşimli tahtada yazılırken şekil-ze-
min zıtlığı ve punto büyüklüğü ayarlanabilir.
İF3: Öğretmen tarafından hazırlanacak olan seçim tablosu kabartma harfler
kullanarak, şekil-zemin zıtlığı gözeterek, sesli betimlemeler kullanarak, dijital
ortamda hazırlanarak, görselleştirmelere yer vererek hazırlanabilir.
İçerik
İF4: Kan dolaşımının modeli dokunulabilir bir model olarak hazırlanıp veri-
lebilir, model ile ilgili bilgiler dijital ortamda seslendirilebilir. Öğrenciler kan
dolaşımı ile ilgili elde ettikleri bilgileri not alma sürecinde ilgi ve ihtiyaçlarına
göre bilgisayar/tablet kullanarak not alma, ses kaydı alma, Braille yazı kul-
lanma vb. yollar kullanabilirler.
İF5: Etkinlik tablosu ifadeler puntosu büyütülerek yazılabilir, kabartma harf-
lerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Tablo dijital ortamda ha-
zırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Şekil-zemin zıtlığı ayarlanabilir.
İF6: Öz değerlendirme çizelgesindeki sorular puntosu büyütülerek yazılabi-
lir, kabartma harflerle oluşturulabilir. Öz değerlendirme çizelgesi dijital or-
tamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
150