Page 146 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Alerji
         Konu                        Alerji nedir?
                                     Alerji ile ilgili sorular sorabilme
                                     Alerji hakkında bilgi toplama

                                     Alerjinin ne olduğunu anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Alerjiye neden olabilecek maddeleri tanıma
                                     Alerjide tepki sürecini anlama

                                     Alerjik tepkilerin oluşumunu kendi cümleleri ile ifade etme
                                     5N1K tablosu
                                     11. Sınıf biyoloji ders kitabı

         Materyaller                 EBA kaynakları
                                     Konu ile ilgili OGM Materyaldeki farklı platformlarda yer alan videolar
                                     Yapılandırılmış grid

         Süre                        1 ders saati
                                     Bu etkinlikte soru-cevap, düz anlatım, yönlendirici yeniden ifade etme, yapı-
                                     landırılmış grid ve 5N1K yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap: Öğrencilere gösterilen görseller hakkında ne düşündükleri soru-
                                     larak fikirleri alınır.
                                     Düz Anlatım: Öğrencilere alerjinin ne olduğu, hangi maddelerin alerjik tepki-
                                     lere neden olabileceği sorulur ve alerjik tepkinin oluşum sürecini anlatan açık-
                                     lama yapılır. Öğrencinin konu hakkında bilgi edinmesi sağlanır.

         Etkinlik Açıklaması         Yönlendirici Yeniden İfade Etme: Öğrencilerden alerjinin ne olduğunu ve aler-
                                     jik tepkilerin oluşum sürecini kendi cümleleri ile açıklamaları istenir. Böylece
                                     öğrencilerin konuyu özgün cümleleri ile açıklamaları sağlanır.
                                     Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere alerji ile ilgili olarak hazırlanmış grid verile-
                                     rek doğru cevapları bulmaları beklenir. Böylece öğrencilerin alerji ile ilgili kav-
                                     ramları öğrenip öğrenmediklerini belirlenmiş olur.

                                     5N1K:  Öğretmen  konunun  ana  hatlarının  daha  kolay  çizilebilmesi  için  Ne,
                                     Nerede, Nasıl, Neden, Ne zaman ve Kim sorularının yer aldığı bir tabloyu işe
                                     koşar.
                                     Öğretmen farklı bilimsel kaynaklardan bulacağı çarpıcı görselleri ile giriş ya-
                                     par  (SF1).
         Uygulama Süreci             Öğretmen öğrencilere “İçinizde tanı almış alerjik rahatsızlığı olanınız var mı?,
                                     Alerjisi  olan  birini  tanıyor  musunuz?”  sorularını  yöneltir.  Kısa  bir  sohbetten
                                     sonra  tahtaya  aşağıda  örneği  verilen  5N1K’den  uyarlanan  bir  tablo  çizilir
                                     (İF1).







    146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151