Page 144 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: TEPKİ
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.11.1.12. Alerjik tepkilerin oluşumunu sorgulayabilme
a) Alerji ile ilgili merak ettiği konuları belirler.
b) Alerji hakkında sorular sorar.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri c) Alerji hakkında bilgi toplar.
ç) Alerji hakkında topladığı bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
d) Alerjik tepkilerin oluşumu ile ilgili çıkarım yapar.
Öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersinde sistemlerin sağlığı için yapılması
Ön Koşul Beceriler/Temel
Kabuller gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartıştıkları ve sistemik hasta-
lıklardan Türkiye’de en sık rastlanan örneklere değinildiği kabul edilmektedir.
Öğrenciler alerjinin nasıl oluştuğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler alerji tepkilerinin nasıl oluştuğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler alerjinin nasıl çözümleneceğini anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Alerjik reaksiyon ilgili 5N1K tablosu için sesli betimleme yapılabilir. Tab-
lo dijital ortamda sunulabilir. Tablo şekil-zemin zıtlığı ayarlanarak öğrenci
ihtiyacına göre sunulabilir. Sorular yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler
kullanarak yazılabilir, yazı puntosu büyütülebilir, tablo dijital ortamda ses-
lendirilebilir.
İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, vi-
deolar, yapay zeka teknolojileri vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
için bir materyal köşesi hazırlanabilir, öğrencilerden kendilerine uygun olan
İçerik
materyalleri seçmeleri için imkan sağlanır. Böylelikle birçok kaynağa erişim
sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğ-
rultusunda hazır kaynaklar öğretmen tarafından da sunulabilir.
İF3: Yapılandırılmış griddeki ifadeler puntosu büyütülerek yazılabilir, ka-
bartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Grid dijital
ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen öğrenci-
lerle soruların doğru yanıtlarını yazılı olarak paylaşabilir, kabartma harfler
kullanılabilir, yazı puntosunu büyütebilir, hazırlanabilir, dijital ortamda ses-
lendirilebilir.
SF1: Öğretmen derse alerjik reaksiyon yapmak yerine, alerjik reaksiyonu
içeren içeriklerinin bulunduğu videolar izletebilir, izlettiği videolarda yer alan
Süreç alerjik reaksiyonların görsellerini paylaşabilir, bu görseller albüm olarak su-
nulabilir, sesli olarak betimlenebilir, kontrast ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre
ayarlanabilir.
144