Page 144 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 21

        TEMA: TEPKİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.11.1.12. Alerjik tepkilerin oluşumunu sorgulayabilme
                                     a) Alerji ile ilgili merak ettiği konuları belirler.
                                     b) Alerji hakkında sorular sorar.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   c) Alerji hakkında bilgi toplar.
                                     ç) Alerji hakkında topladığı bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
                                     d) Alerjik tepkilerin oluşumu ile ilgili çıkarım yapar.

                                     Öğrencilerin 6. sınıf fen bilimleri dersinde sistemlerin sağlığı için yapılması
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartıştıkları ve sistemik hasta-
                                     lıklardan Türkiye’de en sık rastlanan örneklere değinildiği kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler alerjinin nasıl oluştuğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler alerji tepkilerinin nasıl oluştuğunu anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler alerjinin nasıl çözümleneceğini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Alerjik reaksiyon ilgili 5N1K tablosu için sesli betimleme yapılabilir. Tab-
                                     lo dijital ortamda sunulabilir. Tablo şekil-zemin zıtlığı ayarlanarak öğrenci
                                     ihtiyacına göre sunulabilir. Sorular yazılı olarak verilebilir, kabartma harfler
                                     kullanarak yazılabilir, yazı puntosu büyütülebilir, tablo dijital ortamda ses-
                                     lendirilebilir.
                                     İF2: Burada her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
                                     men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, vi-
                                     deolar, yapay zeka teknolojileri vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları
                                     için bir materyal köşesi hazırlanabilir, öğrencilerden kendilerine uygun olan
         İçerik
                                     materyalleri seçmeleri için imkan sağlanır. Böylelikle birçok kaynağa erişim
                                     sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğ-
                                     rultusunda hazır kaynaklar öğretmen tarafından da sunulabilir.
                                     İF3:  Yapılandırılmış  griddeki  ifadeler  puntosu  büyütülerek  yazılabilir,  ka-
                                     bartma harflerle oluşturulabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Grid dijital
                                     ortamda hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen öğrenci-
                                     lerle soruların doğru yanıtlarını yazılı olarak paylaşabilir, kabartma harfler
                                     kullanılabilir, yazı puntosunu büyütebilir, hazırlanabilir, dijital ortamda ses-
                                     lendirilebilir.


                                     SF1:  Öğretmen  derse  alerjik  reaksiyon  yapmak  yerine,  alerjik  reaksiyonu
                                     içeren içeriklerinin bulunduğu videolar izletebilir, izlettiği videolarda yer alan
         Süreç                       alerjik reaksiyonların görsellerini paylaşabilir, bu görseller albüm olarak su-
                                     nulabilir, sesli olarak betimlenebilir, kontrast ayarı öğrenci ihtiyaçlarına göre
                                     ayarlanabilir.





    144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149