Page 147 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler tabloda yazılı olan 5N1K sorularından istediklerini seçerek be-
lirledikleri arkadaşlarına soruyu sorar. Aldığı cevabı sınıfa söyleyerek sınıf
arkadaşlarının cevaba yönelik düşüncelerini sorar. Etkinlik bu şekilde devam
eder. Her öğrencinin katılımı sağladıktan sonra 5N1K sorularının doğru ce-
vapları tabloya yazılarak etkinlik bitirilir (SF2).
Herhangi bir etkene karşı alerjiniz
var mı?, Herhangi bir etkene karşı
alerjisi olan birini tanıyor musunuz?
Alerjinize etki eden unsurlar neler
olabilir?
Alerji kişiyi nasıl etkiler?
Alerji kişinin vücudunda ne gibi
tepkiler oluşturabilir?
Bu reaksiyonlar dışarıdan nasıl
görünebilir?
Kişinin vücudunda alerjik tepkiye
Uygulama Süreci karşı nasıl önlemler alınabilir?
Öğrencilerden alerji hakkında aldıkları cevaplardan hareketle alerjik tepki-
nin oluşumuyla ilgili bilgi toplamak amacıyla çeşitli kaynaklar belirlemeleri
ve bu kaynaklardan bilgi toplayarak elde ettikleri bilgileri not defterlerini
yazmalarını ister (ÜF1). Öğrencilerden sınıfa getirilen ders kitaplarından,
bilimsel kaynaklardan, EBA kaynaklarından, OGM Materyalde yer alan kay-
naklardan yararlanarak araştırmalarını gerçekleştirmelerini istenir (İF2).
Öğrenciler çeşitli kaynakları inceleyerek alerjiyle ilgili merak ettikleri konuları
not alır ve varsa sorularını öğretmene sorarlar. Öğretmen bu soruları cevap-
lar, öğrencilerin merak ettikleri konularla ilgili dönütler verir. Alerjik tepkinin
oluşum sürecini özetler (SF3).
Daha sonra öğretmen öğrencilerden alerjik tepkinin ne olduğunu ve alerjik
tepkinin nasıl oluştuğunu kendi cümleleri ile ifade etmelerini ister. Öğrenciler
alerjik tepkiyi kendi cümleleri ile tanımlar ve alerjik tepkiye neden olabilecek
unsurlara örnekler verirler. Bu unsurları destekleyecek görseller bulur ve aler-
ji oluşum sürecini kendi özgün cümleleri ile bireysel poster oluşturmalarını is-
ter (ÜF2). Oluşturulan posterler sınıf duvarında sergilenir.
Öğretmen konunun değerlendirilmesi amacıyla önceden hazırladığı öğrenci
sayısı kadar çoğalttığı yapılandırılmış gridi öğrencilere dağıtır. Öğrencilere
Değerlendirme
her bir sorunun birden fazla cevabı olabileceğini, sorulara bu şekilde yaklaş-
maları gerektiği açıklamasını yapar.
147