Page 147 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Öğrenciler  tabloda  yazılı  olan  5N1K  sorularından  istediklerini  seçerek  be-
                                     lirledikleri  arkadaşlarına  soruyu  sorar.  Aldığı  cevabı  sınıfa  söyleyerek  sınıf
                                     arkadaşlarının cevaba yönelik düşüncelerini sorar. Etkinlik bu şekilde devam
                                     eder. Her öğrencinin katılımı sağladıktan sonra 5N1K sorularının doğru ce-
                                     vapları tabloya yazılarak etkinlik bitirilir (SF2).

                                      Herhangi bir etkene karşı alerjiniz
                                      var mı?, Herhangi bir etkene karşı
                                      alerjisi olan birini tanıyor musunuz?
                                      Alerjinize etki eden unsurlar neler
                                      olabilir?
                                      Alerji kişiyi nasıl etkiler?
                                      Alerji kişinin vücudunda ne gibi
                                      tepkiler oluşturabilir?
                                      Bu reaksiyonlar dışarıdan nasıl
                                      görünebilir?
                                      Kişinin vücudunda alerjik tepkiye
         Uygulama Süreci              karşı nasıl önlemler alınabilir?

                                     Öğrencilerden alerji hakkında aldıkları cevaplardan hareketle alerjik tepki-
                                     nin oluşumuyla ilgili bilgi toplamak amacıyla çeşitli kaynaklar belirlemeleri
                                     ve  bu  kaynaklardan  bilgi  toplayarak  elde  ettikleri  bilgileri  not  defterlerini
                                     yazmalarını  ister  (ÜF1).  Öğrencilerden  sınıfa  getirilen  ders  kitaplarından,
                                     bilimsel kaynaklardan, EBA kaynaklarından, OGM Materyalde yer alan kay-
                                     naklardan yararlanarak araştırmalarını gerçekleştirmelerini istenir (İF2).
                                     Öğrenciler çeşitli kaynakları inceleyerek alerjiyle ilgili merak ettikleri konuları
                                     not alır ve varsa sorularını öğretmene sorarlar. Öğretmen bu soruları cevap-
                                     lar, öğrencilerin merak ettikleri konularla ilgili dönütler verir. Alerjik tepkinin
                                     oluşum sürecini özetler (SF3).
                                     Daha sonra öğretmen öğrencilerden alerjik tepkinin ne olduğunu ve alerjik
                                     tepkinin nasıl oluştuğunu kendi cümleleri ile ifade etmelerini ister. Öğrenciler
                                     alerjik tepkiyi kendi cümleleri ile tanımlar ve alerjik tepkiye neden olabilecek
                                     unsurlara örnekler verirler. Bu unsurları destekleyecek görseller bulur ve aler-
                                     ji oluşum sürecini kendi özgün cümleleri ile bireysel poster oluşturmalarını is-
                                     ter (ÜF2). Oluşturulan posterler sınıf duvarında sergilenir.


                                     Öğretmen konunun değerlendirilmesi amacıyla önceden hazırladığı öğrenci
                                     sayısı kadar çoğalttığı yapılandırılmış gridi öğrencilere dağıtır. Öğrencilere
         Değerlendirme
                                     her bir sorunun birden fazla cevabı olabileceğini, sorulara bu şekilde yaklaş-
                                     maları gerektiği açıklamasını yapar.














                                                                                                         147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152