Page 151 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1: Kan dolaşımını ilgilendiren insanların günlük hayatta gerçekleştirdikleri
                                     faaliyetlere yönelik görseller poster şeklinde sunulabilir, öğretmen derse bu
                                     konu ile ilgili bir anlatım yaparak başlayabilir. Konu ile ilgili kısa film izletile-
                                     bilir.
                                     SF2: Seçim tablosu yerine iki ya da üç sütundan oluşan tercih panosu hazır-
                                     lanabilir. Pano sınıfın görülen bir noktasına asılır. Öğrencilerden seçecekleri
         Süreç                       etkinliğin ait olduğu sütuna isimlerini yazmaları, imzalarını atmaları, belirle-
                                     dikleri bir sembolü yapıştırmaları istenebilir.
                                     SF3:  Gruplar  yaptıkları  seçimlere  göre  araştırma  yaparken  EBA  ve  işrer
                                     platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli ya-
                                     zılı  kaynaklardan  yararlanabildikleri  gibi  konu  ile  ilgili  olarak  hazırlanmış
                                     animasyonlar izletilebilir, karikatürler inceletilebilir, konu ile ilgili makaleler
                                     paylaşılabilir. Gruplar araştırmaları bittiğinde elde ettikleri bilgileri birbirle-
                                     rinden öğrenmeleri için vızıltı grupları yerine kartopu tekniği kullanılabilir.


                                     ÜF1: Öğrenciler büyük ve küçük kan dolaşımı modelini oyun hamuru ile ya-
                                     pabilirler, geri dönüşüm malzemeleri ile yapabilirler. Simülasyon tekniği ile
                                     yapabilirler. Kan dolaşımına ait görselleri kartona yapıştırarak yapabilirler.

                                     ÜF2: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
                                     yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
                                     labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
                                     kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunula-
         Ürün                        bilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabi-
                                     lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil zemin zıtlığı
                                     gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
                                     hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.
                                     ÜF3:  Öz  değerlendirme  formu  yerine  kontrol  listesi  kullanılabilir.  Öz  de-
                                     ğerlendirme  formu  dijital  ortamda  hazırlanabilir,  web  2.0  araçları  ile  tüm
                                     öğrencilere aynı anda uygulanabilir. Şekil zemin zıtlığı ve punto büyüklüğü
                                     ayarlanabilir.  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenci  öğretmen  tarafından  değer-
                                     lendirilebilir,  formlar  değiş  tokuş  edilmek  sureti  ile  akran  değerlendirmesi
                                     yapılabilir.


                                     FÖOD1:  Öğretmen  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri               yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
                                     üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.

















                                                                                                         151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156