Page 151 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Kan dolaşımını ilgilendiren insanların günlük hayatta gerçekleştirdikleri
faaliyetlere yönelik görseller poster şeklinde sunulabilir, öğretmen derse bu
konu ile ilgili bir anlatım yaparak başlayabilir. Konu ile ilgili kısa film izletile-
bilir.
SF2: Seçim tablosu yerine iki ya da üç sütundan oluşan tercih panosu hazır-
lanabilir. Pano sınıfın görülen bir noktasına asılır. Öğrencilerden seçecekleri
Süreç etkinliğin ait olduğu sütuna isimlerini yazmaları, imzalarını atmaları, belirle-
dikleri bir sembolü yapıştırmaları istenebilir.
SF3: Gruplar yaptıkları seçimlere göre araştırma yaparken EBA ve işrer
platformlardan konu ile ilgili film izlerler ya da ders kitabından, çeşitli ya-
zılı kaynaklardan yararlanabildikleri gibi konu ile ilgili olarak hazırlanmış
animasyonlar izletilebilir, karikatürler inceletilebilir, konu ile ilgili makaleler
paylaşılabilir. Gruplar araştırmaları bittiğinde elde ettikleri bilgileri birbirle-
rinden öğrenmeleri için vızıltı grupları yerine kartopu tekniği kullanılabilir.
ÜF1: Öğrenciler büyük ve küçük kan dolaşımı modelini oyun hamuru ile ya-
pabilirler, geri dönüşüm malzemeleri ile yapabilirler. Simülasyon tekniği ile
yapabilirler. Kan dolaşımına ait görselleri kartona yapıştırarak yapabilirler.
ÜF2: Öğrencilerin ihtiyacına uygun olarak süre ayarlanabilir. Doğru yanıtlar
yazılı olarak verilebilir. Tüm öğrencilerin görebileceği şekilde tahtaya yazı-
labilir. Cevaplar dijital ortamdan paylaşılabilir. Yazılı olarak verilen dönütler
kabartma olarak öğrencilere sunulabilir. Yazı puntosu büyütülerek sunula-
Ürün bilir. Yapılandırılmış grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç modeli kullanılabi-
lir. Yapılandırılmış grid kabartma harfler ile hazırlanabilir, şekil zemin zıtlığı
gözetilerek hazırlanabilir. Etkileşimli tahtada uygun programlar ile çizilmiş
hâlde sunulabilir, OGM Materyaldeki hazır içerikler kullanılabilir.
ÜF3: Öz değerlendirme formu yerine kontrol listesi kullanılabilir. Öz de-
ğerlendirme formu dijital ortamda hazırlanabilir, web 2.0 araçları ile tüm
öğrencilere aynı anda uygulanabilir. Şekil zemin zıtlığı ve punto büyüklüğü
ayarlanabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından değer-
lendirilebilir, formlar değiş tokuş edilmek sureti ile akran değerlendirmesi
yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir.
151