Page 156 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
TEMA: HOMEOSTAZİ
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.11.2.7. Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolünü ka-
Öğrenme Çıktıları nıtlarla ortaya koyabilme
a) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili verileri
toplar ve kaydeder.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili topladığı
Birimleri verileri düzenler.
c) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili topladığı
verilere dayanarak açıklama yapar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilere 6. sınıf fen bilimleri dersinde solunum sistemini oluşturan yapı-
Kabuller lardan ve özelliklerinden söz edildiği kabul edilmektedir.
Öğrenciler solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolünü öğren-
mede güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler solunum sisteminin görevini öğrenmede güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler solunum sisteminin yapısını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler solunum sisteminin organizma için önemini kavramada güçlük ya-
şayabilir.
Öğrenciler soluk alma ve soluk verme sırasında vücutta gerçekleşen değişim-
leri anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler araştırma yaparken her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri
doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille
basılı materyaller, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağla-
nabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç du-
yan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır
kaynaklar sunulabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
İF2: Kayıt formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etkile-
şimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda öğrenci ile bi-
reysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir şekil-zemin zıtlığına
dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin
İçerik dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı olan
öğrencilere fazladan süre verilebilir.
İF3: Tablo ve kart kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortam-
da seslendirilebilir. Şekil-zemin zıtlığı ayarlanabilir. Kart rengi için temsili bir
ses kullanılabilir. Kart rengi yerine sembol kullanılabilir.
İF4: Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
lenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç doğrultusunda
öğrenci ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-ze-
min zıtlığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve
öğrencilerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, değerlendirme formu
doldurulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
156