Page 156 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 23


        TEMA: HOMEOSTAZİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.11.2.7. Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolünü ka-
         Öğrenme Çıktıları           nıtlarla ortaya koyabilme
                                     a) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili verileri
                                     toplar ve kaydeder.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili topladığı
         Birimleri                   verileri düzenler.
                                     c) Solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolüyle ilgili topladığı
                                     verilere dayanarak açıklama yapar.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilere 6. sınıf fen bilimleri dersinde solunum sistemini oluşturan yapı-
         Kabuller                    lardan ve özelliklerinden söz edildiği kabul edilmektedir.
                                     Öğrenciler solunum sisteminin homeostazinin sağlanmasındaki rolünü öğren-
                                     mede güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler solunum sisteminin görevini öğrenmede güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler solunum sisteminin yapısını öğrenmede güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler solunum sisteminin organizma için önemini kavramada güçlük ya-
                                     şayabilir.
                                     Öğrenciler soluk alma ve soluk verme sırasında vücutta gerçekleşen değişim-
                                     leri anlamada güçlük yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1:  Öğrenciler  araştırma  yaparken  her  öğrencinin  ilgileri,  öğrenme  stilleri
                                     doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille
                                     basılı materyaller, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağla-
                                     nabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç du-
                                     yan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır
                                     kaynaklar sunulabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
                                     İF2: Kayıt formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etkile-
                                     şimli  tahtada  puntoları  büyütülebilir,  ihtiyaç  doğrultusunda  öğrenci  ile  bi-
                                     reysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir şekil-zemin zıtlığına
                                     dikkat  ederek  hazırlanabilir,  dijital  ortamda  hazırlanabilir  ve  öğrencilerin
         İçerik                      dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı olan
                                     öğrencilere fazladan süre verilebilir.

                                     İF3: Tablo ve kart kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortam-
                                     da seslendirilebilir. Şekil-zemin zıtlığı ayarlanabilir. Kart rengi için temsili bir
                                     ses kullanılabilir. Kart rengi yerine sembol kullanılabilir.
                                     İF4: Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
                                     lenebilir,  etkileşimli  tahtada  puntoları  büyütülebilir,  ihtiyaç  doğrultusunda
                                     öğrenci ile bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-ze-
                                     min  zıtlığına  dikkat  ederek  hazırlanabilir,  dijital  ortamda  hazırlanabilir  ve
                                     öğrencilerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, değerlendirme formu
                                     doldurulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.

    156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161