Page 165 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 165

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Ben Bir Süzgecim
         Konu                        Nefronların yapı ve görevleri
                                     Nefronların yapısını anlama
                                     Nefronların işleyişini anlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Nefronların çalışma mekanizmalarını anlama
                                     Homeostazinin sağlanmasında nefronun rolünü ortaya koyabilme
                                     11. Sınıf biyoloji ders kitabı

                                     Bilimsel dergiler
                                     Konu ile ilgili videolar
                                     Maketler
         Materyaller
                                     Strafor (Köpük)
                                     Kıl testere, makas
                                     Renkli kartonlar

                                     Boya kalemleri
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte video ile öğretim, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile öğrenme,
                                     tartışma ve vızıltı grupları, soru-cevap, modelleme, özetleme, yapılandırılmış
                                     grid yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Video ile öğretim: Öğretmen derse kısa metrajlı film izleterek başlar. Bu şe-
                                     kilde öğrencilerin derse ilgileri çekilir ve bilgi kazanmaları sağlanır.
                                     Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
                                     pabilecekleri en az iki seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
                                     renme) bir tablo sunar.
                                     Araştırma: Öğrenciler EBA’dan ve çeşitli dijital kaynaklardan videolar izler,
         Etkinlik Açıklaması
                                     ders kitabı ve belirlenmiş kaynaklardan araştırma yapar.
                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
                                     likte nefron yapısı hakkında fikirler edinmeleri sağlanır.
                                     Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yoluyla fikir ve
                                     bilgilerini geliştirirler, netleştirirler. Önceden araştırma şekline göre ayrılmış
                                     olan gruptaki her bir öğrenci 2 dakika süreyle konu hakkındaki fikrini söy-
                                     leyecek ve tartışacak, akabinde alınan kararlar grup adına paylaşılacaktır.
                                     Soru-Cevap: Öğretmenin tahtaya modeli çizmesi sonrasında öğretmen öğ-
                                     rencilerden gelen konuya ilişkin soruları yanıtlar.












                                                                                                         165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170