Page 165 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 165
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Ben Bir Süzgecim
Konu Nefronların yapı ve görevleri
Nefronların yapısını anlama
Nefronların işleyişini anlama
Öğrenme Hedefleri
Nefronların çalışma mekanizmalarını anlama
Homeostazinin sağlanmasında nefronun rolünü ortaya koyabilme
11. Sınıf biyoloji ders kitabı
Bilimsel dergiler
Konu ile ilgili videolar
Maketler
Materyaller
Strafor (Köpük)
Kıl testere, makas
Renkli kartonlar
Boya kalemleri
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte video ile öğretim, seçim tablosu, araştırma, işbirliği ile öğrenme,
tartışma ve vızıltı grupları, soru-cevap, modelleme, özetleme, yapılandırılmış
grid yöntemleri kullanılacaktır.
Video ile öğretim: Öğretmen derse kısa metrajlı film izleterek başlar. Bu şe-
kilde öğrencilerin derse ilgileri çekilir ve bilgi kazanmaları sağlanır.
Seçim Tablosu: Öğretmen öğrencilere bilgiye ulaşma konusunda seçim ya-
pabilecekleri en az iki seçenekli (örneğin izleyerek öğrenme ve okuyarak öğ-
renme) bir tablo sunar.
Araştırma: Öğrenciler EBA’dan ve çeşitli dijital kaynaklardan videolar izler,
Etkinlik Açıklaması
ders kitabı ve belirlenmiş kaynaklardan araştırma yapar.
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
likte nefron yapısı hakkında fikirler edinmeleri sağlanır.
Tartışma ve Vızıltı 22 Grupları Tekniği: Öğrenciler tartışma yoluyla fikir ve
bilgilerini geliştirirler, netleştirirler. Önceden araştırma şekline göre ayrılmış
olan gruptaki her bir öğrenci 2 dakika süreyle konu hakkındaki fikrini söy-
leyecek ve tartışacak, akabinde alınan kararlar grup adına paylaşılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmenin tahtaya modeli çizmesi sonrasında öğretmen öğ-
rencilerden gelen konuya ilişkin soruları yanıtlar.
165