Page 166 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166

Biyoloji

        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Model Oluşturma: Öğrencilerin nefronun yapısını gösteren modeller tasar-
                                     lamaları sağlanır. Seçtikleri yöntemin öğrenme stilleri ile uyumlu olması süreç
                                     sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile ölçülebilir.

                                     Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması için
                                     nefronun yapısını açıklayan bilgileri yazar ve nefronun yapısını gösteren şekli
         Etkinlik Açıklaması         tahtaya çizer.
                                     Yapılandırılmış  Grid:  Öğretmen  nefronun  yapısı,  önemi  ve  homeostaziye
                                     katkıları hakkında hazırlamış olduğu bir grup sorunun cevaplarının numara-
                                     landırılmış on iki kutulu bir tabloya dağıtılmasıyla oluşan etkinlik tablosunu
                                     öğrenci sayısınca çoğaltıp dağıtır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları
                                     hem de mantıksal sıralamayı öğrenmesini sağlar.
                                     Öğretmen öğrencilere konu ile ilgili bir video izletir (İF1).
                                     Örnek bir link: http://meb.ai/RrpPO3

                                     7.28 - 13.45 dakikalar arası
                                     Daha sonra öğretmen öğrencilere üriner sistem ile ilgili sorular yöneltir. So-
                                     rular  ve  cevaplarının  ardından  bu  ders  kapsamında  yaşamsal  aktivitelerin
                                     sürdürülebilmesi için nefron yapısının ve işlevinin gerekliliğini vurgular, dersin
                                     amacını tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (SF1).
                                     Öğrencilerden nefronun yapısı, işlevi ve canlılar için önemine ilişkin araştırma
                                     yapmaları istenir (SF2). Araştırma sürecinde kullanacakları yolları kendileri
                                     seçeceklerdir. Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir (İF2).
                                                              SEÇİM TABLOSU


                                                            Yazılı
                                          İzleyerek                      Simülasyon ile    Tartışarak
                                          Öğrenme       Kaynaklardan       Öğrenme          Öğrenme
                                                          Öğrenme
         Uygulama Süreci










                                     Seçim tablosunda aynı seçeneği seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci
                                     grupları  oluşturulur  (SF3).  Grupların  oluşturmalarının  ardından  öğretmen
                                     grup sayılarına göre çalışma alanları oluşturur, her bir bölünme sonrasında
                                     çalışma alanları grup sayısına göre yenilenir (FOÖD1).

                                     Grupların araştırmaları bittiğinde gruplar birbirlerinden öğrenmeleri için vı-
                                     zıltı grupları şeklinde tekrar bölünür ve bu şekilde tartışmaları istenir. Öğren-
                                     ciler vızıltı gruplarında sıra ile üçer dakika boyunca konu ile ilgili elde ettikleri
                                     bilgileri anlatırlar, konuya ilişkin kararlar alıp bunları not ederler. Bu noktada
                                     araştırma grubuna geri dönen öğrencilerden sözcüler seçilir ve bu sözcüler
                                     alınan kararları sıra ile açıklar (SF4).





    166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171