Page 166 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Model Oluşturma: Öğrencilerin nefronun yapısını gösteren modeller tasar-
lamaları sağlanır. Seçtikleri yöntemin öğrenme stilleri ile uyumlu olması süreç
sonunda öğrenci tarafından modelin başarısı ile ölçülebilir.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması için
nefronun yapısını açıklayan bilgileri yazar ve nefronun yapısını gösteren şekli
Etkinlik Açıklaması tahtaya çizer.
Yapılandırılmış Grid: Öğretmen nefronun yapısı, önemi ve homeostaziye
katkıları hakkında hazırlamış olduğu bir grup sorunun cevaplarının numara-
landırılmış on iki kutulu bir tabloya dağıtılmasıyla oluşan etkinlik tablosunu
öğrenci sayısınca çoğaltıp dağıtır. Bu şekilde çocukların hem doğru yanıtları
hem de mantıksal sıralamayı öğrenmesini sağlar.
Öğretmen öğrencilere konu ile ilgili bir video izletir (İF1).
Örnek bir link: http://meb.ai/RrpPO3
7.28 - 13.45 dakikalar arası
Daha sonra öğretmen öğrencilere üriner sistem ile ilgili sorular yöneltir. So-
rular ve cevaplarının ardından bu ders kapsamında yaşamsal aktivitelerin
sürdürülebilmesi için nefron yapısının ve işlevinin gerekliliğini vurgular, dersin
amacını tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (SF1).
Öğrencilerden nefronun yapısı, işlevi ve canlılar için önemine ilişkin araştırma
yapmaları istenir (SF2). Araştırma sürecinde kullanacakları yolları kendileri
seçeceklerdir. Bunun için tahtaya bir seçim tablosu çizilir (İF2).
SEÇİM TABLOSU
Yazılı
İzleyerek Simülasyon ile Tartışarak
Öğrenme Kaynaklardan Öğrenme Öğrenme
Öğrenme
Uygulama Süreci
Seçim tablosunda aynı seçeneği seçen öğrenciler bir araya gelir ve öğrenci
grupları oluşturulur (SF3). Grupların oluşturmalarının ardından öğretmen
grup sayılarına göre çalışma alanları oluşturur, her bir bölünme sonrasında
çalışma alanları grup sayısına göre yenilenir (FOÖD1).
Grupların araştırmaları bittiğinde gruplar birbirlerinden öğrenmeleri için vı-
zıltı grupları şeklinde tekrar bölünür ve bu şekilde tartışmaları istenir. Öğren-
ciler vızıltı gruplarında sıra ile üçer dakika boyunca konu ile ilgili elde ettikleri
bilgileri anlatırlar, konuya ilişkin kararlar alıp bunları not ederler. Bu noktada
araştırma grubuna geri dönen öğrencilerden sözcüler seçilir ve bu sözcüler
alınan kararları sıra ile açıklar (SF4).
166