Page 137 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Biyoloji

                                        11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Bu aşamada köşeleme tekniği kullanılacaktır (SF9). Sınıfta üç yöntem için
                                     3 köşe oluşturulur. Oluşan köşelere birer masa konur. Hazırlanan köşelerde-
                                     ki masaların üstüne gerekli malzemeler yerleştirilir (FÖOD3). Aynı seçene-
                                     ği işaretleyen öğrenciler köşelerinde birleşir ve çalışmaya başlarlar. Dileyen
         Değerlendirme               öğrenciler  gruplar  arasında  dolaşabilir,  farklı  köşelere  katkı  sunabilir.  Öğ-
                                     renciler  elde  ettikleri  verileri  tablo  olarak  çizerler.  Tabloların  hazırlanması
                                     sırasında öğretmen köşeleri dolaşır, gerekli durumlarda dönüt verir. Tablolar
                                     tamamlandığında sınıfın uygun bir yerinde veya sınıf panosunda hazırlanan
                                     ürünler sergilenir (ÜF2).
                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (kontrol  listesi,  alternatif
                                       ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)

         Kullanılan Evrensel Tasarım     • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
                                       raktif uygulamalar vb.)

                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlama

                                        • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                       ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme

                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri  pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin  akıllı tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını sağ-
                                       lama































                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142