Page 137 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Biyoloji
11. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu aşamada köşeleme tekniği kullanılacaktır (SF9). Sınıfta üç yöntem için
3 köşe oluşturulur. Oluşan köşelere birer masa konur. Hazırlanan köşelerde-
ki masaların üstüne gerekli malzemeler yerleştirilir (FÖOD3). Aynı seçene-
ği işaretleyen öğrenciler köşelerinde birleşir ve çalışmaya başlarlar. Dileyen
Değerlendirme öğrenciler gruplar arasında dolaşabilir, farklı köşelere katkı sunabilir. Öğ-
renciler elde ettikleri verileri tablo olarak çizerler. Tabloların hazırlanması
sırasında öğretmen köşeleri dolaşır, gerekli durumlarda dönüt verir. Tablolar
tamamlandığında sınıfın uygun bir yerinde veya sınıf panosunda hazırlanan
ürünler sergilenir (ÜF2).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (kontrol listesi, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlama
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin akıllı tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını sağ-
lama
137