Page 128 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen RAFT tablosunu tahtaya yansıtarak içerikle ilgili açıklamalar
yapar. “RAFT Role of the Writer, Audience, Format, Topic kavramlarının baş
harflerinden oluşmuştur.” açıklamasını yapar (FÖOD1).
• Yazacağınız yazıda yazar olarak siz kimsiniz?
• Canlı bir varlık mı yoksa cansız bir varlık mısınız?
• Bu yazıyı kime yazıyorsunuz?
• Kendine mi, bir şirkete mi yoksa bir hayvana mı?
• Bu yazını hangi formatta yazıyorsun, bir şiir mi, makale mi, yoksa aşk mek-
tubu mu?
• "Ne hakkında yazıyorsun?" bilgilerini verir.
Öğretmen herkesin bir rol seçmesi ve yanıtlaması gerektiğini söyler. Öğren-
Uygulama Süreci cilerden rollerini belirlemelerini, bu rol çerçevesinde yaşadıkları yerleşim yeri
ile ilgili ekolojik ayak izinin küçültülmesi ve geri dönüşüm uygulamalarını
düşünerek tespit ettikleri sorunları tercih ettikleri türle ifade etmelerini ister
(ÜF1).
Örnek bir RAFT metni aşağıdaki gibidir:
Sayın Tema Yetkilisi,
Ben Konya Karapınar’da bir ağaçtım. Beni bilinçsiz bazı kişiler kesti. Sizlerin
bu konuda çalışmaları olduğunu duyduğum için size bu mektubu yazıyorum.
Lütfen hâlâ hayatta olan ağaç kardeşlerim için bir şeyler yapın. Sizden bunu
rica ediyorum.
Sevgilerimle.
Öğrenciler RAFT’ları tamamladıklarında sınıf arkadaşları ile paylaşırlar.
Son aşamada öğretmen öğrencilerden çeşitli kamu kurumları ve STK’lara
hitaben çözüm önerilerini de anlatan ve içerisinde 5N1K sorularına yanıt ve-
Değerlendirme recek ifadelerin yazılı olduğu bir mektup yazmalarını ister. Bu şekilde yazılmış
olan mektuplar bir araya getirilerek bir albüm oluşturulur ve tüm okulun kul-
lanımına sunulur (ÜF2).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Braille/sesli kitap
• Puntosu büyütülmüş yazılar.
• Gerçek veya gerçeğe yakın materyaller
• Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Erişilebilir pano/kart/tablo
• Erişilebilir oturma düzeni
• Öğrencilere drama, şarkı, şiir, slogan, poster, resim yapma gibi farklı görev
tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
128