Page 128 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen RAFT tablosunu tahtaya yansıtarak içerikle ilgili açıklamalar
                                     yapar. “RAFT Role of the Writer, Audience, Format, Topic kavramlarının baş
                                     harflerinden oluşmuştur.” açıklamasını yapar (FÖOD1).
                                        • Yazacağınız yazıda yazar olarak siz kimsiniz?

                                        • Canlı bir varlık mı yoksa cansız bir varlık mısınız?
                                        • Bu yazıyı kime yazıyorsunuz?
                                        • Kendine mi, bir şirkete mi yoksa bir hayvana mı?
                                        • Bu yazını hangi formatta yazıyorsun, bir şiir mi, makale mi, yoksa aşk mek-
                                       tubu mu?
                                        • "Ne hakkında yazıyorsun?" bilgilerini verir.

                                     Öğretmen herkesin bir rol seçmesi ve yanıtlaması gerektiğini söyler. Öğren-
         Uygulama Süreci             cilerden rollerini belirlemelerini, bu rol çerçevesinde yaşadıkları yerleşim yeri
                                     ile  ilgili  ekolojik  ayak  izinin  küçültülmesi  ve  geri  dönüşüm  uygulamalarını
                                     düşünerek tespit ettikleri sorunları tercih ettikleri türle ifade etmelerini ister
                                     (ÜF1).
                                     Örnek bir RAFT metni aşağıdaki gibidir:
                                     Sayın Tema Yetkilisi,

                                     Ben Konya Karapınar’da bir ağaçtım. Beni bilinçsiz bazı kişiler kesti. Sizlerin
                                     bu konuda çalışmaları olduğunu duyduğum için size bu mektubu yazıyorum.
                                     Lütfen hâlâ hayatta olan ağaç kardeşlerim için bir şeyler yapın. Sizden bunu
                                     rica ediyorum.
                                     Sevgilerimle.
                                     Öğrenciler RAFT’ları tamamladıklarında sınıf arkadaşları ile paylaşırlar.

                                     Son  aşamada  öğretmen  öğrencilerden  çeşitli  kamu  kurumları  ve  STK’lara
                                     hitaben çözüm önerilerini de anlatan ve içerisinde 5N1K sorularına yanıt ve-
         Değerlendirme               recek ifadelerin yazılı olduğu bir mektup yazmalarını ister. Bu şekilde yazılmış
                                     olan mektuplar bir araya getirilerek bir albüm oluşturulur ve tüm okulun kul-
                                     lanımına sunulur (ÜF2).

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • Braille/sesli kitap
                                        • Puntosu büyütülmüş yazılar.
                                        • Gerçek veya gerçeğe yakın materyaller

                                        • Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Erişilebilir pano/kart/tablo
                                        • Erişilebilir oturma düzeni

                                        • Öğrencilere drama, şarkı, şiir, slogan, poster, resim yapma gibi farklı görev
                                       tamamlama seçenekleri sunma

                                        • Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
                                        • Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme


    128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133