Page 113 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

Biyoloji

                                        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik Planı

         Etkinlik Adı                Orman Kanunu
         Konu                        Besin zinciri ve enerji akışı
                                     Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili örüntüler oluşturularak bütüncül bakış
                                     açısı sağlama
         Öğrenme Hedefleri
                                     Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak ekosistemdeki madde ve enerji
                                     akışıyla ilgili genel kanılara varabilme
                                     Maket hazırlamak için plastik hayvanlar
                                     Karton çeşitleri

         Materyaller                 Renkli elişi kâğıdı
                                     Pastel ve kuru boyalar, oyun hamuru
                                     Yapıştırıcı, makas

         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte soru-cevap, özetleme, eğitsel oyun, kavram haritası, maket hazır-
                                     lama, yapılandırılmış grid, akran değerlendirmesi yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap: Öğretmen dersin başında bir haber metninden yola çıkarak öğ-
                                     rencileri konuya dair soracağı sorularla dikkat çeker, aldığı cevaplara göre
                                     gerekli düzeltmeleri yapar.
                                     Özetleme: Öğretmen öğrenci verilerine dayanarak konuyu özetler,
                                     böylelikle konu pekiştirilir.
                                     Eğitsel Oyun: Öğretmen besin ağını anlatan bir oyunu öğrencilere
                                     oynatarak çocukları güdüler.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Kavram Haritası: Oyundan sonra enerji akışı ile ilgili kavram haritası hazırla-
                                     nır, üzerinde açıklamalar ve genişletmeler yapılır. Böylece bilgilerin kalıcılığı
                                     ve bellekte organize olması sağlanır.

                                     Maket Hazırlama: Öğrenciler hep birlikte bir maket yaparak akran ilişkilerini
                                     geliştirir ve ekiple hareket etme becerilerini pekiştirir.

                                     Yapılandırılmış Grid: Öğrencinin kendi öğrenme sürecini gözlemlemesi sağ-
                                     lanır.

                                     Akran Değerlendirmesi: Akran ilişkileri geliştirilir.


                                     Öğretmen öğrencilerine bu derste ekosistemdeki enerji akışını işleyeceklerini
                                     söyleyerek derse giriş yapar. Bunun için ilk etapta bir oyun oynayacaklarını
                                     belirtir. Oyunun kuralları hakkında bilgi verir.
         Uygulama Süreci             Oyunun kuralları şu şekildedir;

                                     Gönüllü  olanlara  öncelik  verilerek  oyuna  katılacak  8  öğrenci  seçilir.  4  kişi
                                     oyuncu, 4 kişi de hakem olacaktır. Oyuncu olan 4 kişi geyik, kartal, kaplan ve
                                     solucan rolündedir. Bu rollere bürünenler av ya da avcı olabileceklerdir.






                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118