Page 113 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik Planı
Etkinlik Adı Orman Kanunu
Konu Besin zinciri ve enerji akışı
Ekosistemdeki enerji akışıyla ilgili örüntüler oluşturularak bütüncül bakış
açısı sağlama
Öğrenme Hedefleri
Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak ekosistemdeki madde ve enerji
akışıyla ilgili genel kanılara varabilme
Maket hazırlamak için plastik hayvanlar
Karton çeşitleri
Materyaller Renkli elişi kâğıdı
Pastel ve kuru boyalar, oyun hamuru
Yapıştırıcı, makas
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, özetleme, eğitsel oyun, kavram haritası, maket hazır-
lama, yapılandırılmış grid, akran değerlendirmesi yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen dersin başında bir haber metninden yola çıkarak öğ-
rencileri konuya dair soracağı sorularla dikkat çeker, aldığı cevaplara göre
gerekli düzeltmeleri yapar.
Özetleme: Öğretmen öğrenci verilerine dayanarak konuyu özetler,
böylelikle konu pekiştirilir.
Eğitsel Oyun: Öğretmen besin ağını anlatan bir oyunu öğrencilere
oynatarak çocukları güdüler.
Etkinlik Açıklaması
Kavram Haritası: Oyundan sonra enerji akışı ile ilgili kavram haritası hazırla-
nır, üzerinde açıklamalar ve genişletmeler yapılır. Böylece bilgilerin kalıcılığı
ve bellekte organize olması sağlanır.
Maket Hazırlama: Öğrenciler hep birlikte bir maket yaparak akran ilişkilerini
geliştirir ve ekiple hareket etme becerilerini pekiştirir.
Yapılandırılmış Grid: Öğrencinin kendi öğrenme sürecini gözlemlemesi sağ-
lanır.
Akran Değerlendirmesi: Akran ilişkileri geliştirilir.
Öğretmen öğrencilerine bu derste ekosistemdeki enerji akışını işleyeceklerini
söyleyerek derse giriş yapar. Bunun için ilk etapta bir oyun oynayacaklarını
belirtir. Oyunun kuralları hakkında bilgi verir.
Uygulama Süreci Oyunun kuralları şu şekildedir;
Gönüllü olanlara öncelik verilerek oyuna katılacak 8 öğrenci seçilir. 4 kişi
oyuncu, 4 kişi de hakem olacaktır. Oyuncu olan 4 kişi geyik, kartal, kaplan ve
solucan rolündedir. Bu rollere bürünenler av ya da avcı olabileceklerdir.
113