Page 108 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Biyoloji

        10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik Planı

         Etkinlik Adı                Mayalama

         Konu                        Etil alkol fermantasyonu

         Öğrenme Hedefleri           Canlılarda enerji dönüşüm olaylarından etil alkol fermantasyonunu tanıma


                                     Ders kitabı
                                     EBA kaynakları, kaynak kitaplar
                                     Un, ılık su, şeker, instant maya
         Materyaller
                                     Ağzı kapalı kap

                                     Tahta kaşık/karıştırıcı
                                     Sarmak için bir bez


         Süre                        2 ders saati



                                     Bu etkinlikte Philips 66 tekniği, araştırma, işbirliği ile öğrenme, deney, özetle-
                                     me, gözlem formu ve dallanmış ağaç teknikleri kullanılacaktır.
                                     Philips 66: Öğrenciler altışar kişiden oluşan gruplara ayrılır ve grupların al-
                                     tışar dakika boyunca seçilen konuyu tartışmaları sağlanır. Bu şekilde küçük
                                     grup etkileşimi sağlanır.
                                     Araştırma: Öğretmen etil alkol fermantasyonu ile ilgili öğrencilerden araştır-
                                     ma yapmalarını ister. Bu şekilde öğrencilerin konuya ilgileri uyandırılır.
                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
                                     likte etil alkol fermantasyonu hakkında bilgi edinmeleri sağlanır.
         Etkinlik Açıklaması         Deney Tasarlama: Öğrenciler etil alkol fermantasyonu sürecini hamur ma-
                                     yalayarak öğrenecektir. Burada deney farklı şekillerde de tasarlanabilir. Ya-
                                     parak yaşayarak öğrenirler.

                                     Özetleme: Öğretmen öğrenci verilerine dayanarak konuyu özetler. Böylelikle
                                     konu pekiştirilir.

                                     Gözlem Formu: Öğrenciler deney öncesi, deney sırası ve deney sonrası ile ilgi-
                                     li gözlemlerini forma yazarlar. Bu şekilde sürecin hangi kısımlarına dahil olup
                                     olmadıklarını anlama şansı elde ederler ve bilimsel bakış açısı elde ederler.
                                     Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği ile öğrenciler
                                     verilen önermelere verdikleri doğru ya da yanlış cevaplar sayesinde sonuca
                                     ulaşır.












    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113