Page 108 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Biyoloji
10. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik Planı
Etkinlik Adı Mayalama
Konu Etil alkol fermantasyonu
Öğrenme Hedefleri Canlılarda enerji dönüşüm olaylarından etil alkol fermantasyonunu tanıma
Ders kitabı
EBA kaynakları, kaynak kitaplar
Un, ılık su, şeker, instant maya
Materyaller
Ağzı kapalı kap
Tahta kaşık/karıştırıcı
Sarmak için bir bez
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte Philips 66 tekniği, araştırma, işbirliği ile öğrenme, deney, özetle-
me, gözlem formu ve dallanmış ağaç teknikleri kullanılacaktır.
Philips 66: Öğrenciler altışar kişiden oluşan gruplara ayrılır ve grupların al-
tışar dakika boyunca seçilen konuyu tartışmaları sağlanır. Bu şekilde küçük
grup etkileşimi sağlanır.
Araştırma: Öğretmen etil alkol fermantasyonu ile ilgili öğrencilerden araştır-
ma yapmalarını ister. Bu şekilde öğrencilerin konuya ilgileri uyandırılır.
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrencilerin grup arkadaşlarıyla bir-
likte etil alkol fermantasyonu hakkında bilgi edinmeleri sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Deney Tasarlama: Öğrenciler etil alkol fermantasyonu sürecini hamur ma-
yalayarak öğrenecektir. Burada deney farklı şekillerde de tasarlanabilir. Ya-
parak yaşayarak öğrenirler.
Özetleme: Öğretmen öğrenci verilerine dayanarak konuyu özetler. Böylelikle
konu pekiştirilir.
Gözlem Formu: Öğrenciler deney öncesi, deney sırası ve deney sonrası ile ilgi-
li gözlemlerini forma yazarlar. Bu şekilde sürecin hangi kısımlarına dahil olup
olmadıklarını anlama şansı elde ederler ve bilimsel bakış açısı elde ederler.
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği ile öğrenciler
verilen önermelere verdikleri doğru ya da yanlış cevaplar sayesinde sonuca
ulaşır.
108