Page 74 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen tek veya çok hücreli canlıları, bu canlıların özelliklerini özet-
leme işlemi için poster hazırlayabilir. Özetlenen bilgiler etkileşimli tahta kul-
lanılarak yazı puntoları büyütülerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, ihtiyaç
duyan öğrenciler için seslendirilerek paylaşılabilir.
SF2: Tüm varlıkların temel yapı taşının atom olduğu bilgisi öğrencilere gör-
sellerle aktarılabilir, videolar izletilebilir, sesli betimlemelerden yararlanıla-
bilir, yapılan bilimsel araştırmalar öğrencilerle paylaşılabilir.
SF3: Tek hücreli/çok hücreli canlıların organizasyon basamakları doğrudan
anlatım yoluyla anlatılabilir; etkileşimli tahta kullanılarak paylaşılabilir; ani-
Süreç masyon ve videolar izletilebilir; EBA’da yer alan e-içerikler öğrencilerle pay-
laşılabilir, afiş ve posterlerle özetlenebilir.
SF4: Tercih panosu hazırlanıp sınıfın uygun yerine asılabileceği gibi ihtiyaç
duyan öğrenciler için çıktı alınarak paylaşılabilir, tercih panosunda yer alan
yazılar puntosu büyütülerek hazırlanabilir. Pano dijital ortamda hazırlanabi-
lir, görsellerle desteklenerek hazırlanabilir.
SF5: Öğretmen doğru cevapları alırken sözel olarak alabileceği gibi yazılı
olarak, sesli kayıt olarak da alabilir. Aldığı cevaplara bağlı olarak yapacağı
düzeltmeleri sözlü olarak yapabileceği gibi yazılı olarak, sesli kayıt olarak da
alabilir.
ÜF1: Sıralama işlemi öğrenci ihtiyaç durumuna göre bilgisayar ortamında
gerçekleştirilebilir. EBA’da yer alan içerikler kullanılabilir.
ÜF2: Ürünler dijital ortamda hazırlanabilir, web 2.0 araçları ile hazırlana-
bilir, sanal sergi yapılabilir. Öğrencilerin tercih panosundan seçerek hazırla-
Ürün yacakları ürünleri gerçek nesneler ve nesne resimleri kullanarak hazırlama-
ları sağlanabilir, ürünler dijital ortamda hazırlanabilir, hazırladıkları ürünleri
dijital ortama aktararak dijital sergi olarak sunmalarına imkan sağlanabilir.
ÜF3: Sıralama resimle ya da yazıyla da ifade edilebilir. İhtiyaç duyan öğren-
cilere ek süre tanınabilir. Canlının organizasyon basamaklarını numaralandı-
rarak sıralama yaparken sıralamayı resimlerle yapması istenebilir, yazarak
sıralamalarına imkan verilebilir.
FÖOD1: Öğretmen etkinlik yapılacak ortamın sınıf dinamiklerini de göz
önünde bulundurarak öğrencilerin hareket erişimlerine engel olmayacak şe-
kilde hazırlayabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerinin erişimini kolaylaştıracak ve materyallerin düzenli
kullanımını sağlayacak sepetler ya da masa üstü çekmeceleri kullanılabilir.
Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için materyalin üzerine hangi amaçla kulla-
nılacağını içeren isim etiketleri yapıştırılabilir.
74