Page 57 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğrenciler ilgi ve istek durumuna göre düz yazı, dijital oyun, resim çizme,
kolaj, seslendirme, powerpoint sunumu, farklı web 2.0 araçları seçerek ürün
geliştirme yapılabilir.
SF2: Öğrenci ihtiyaçlarına göre soru sorma işlemi yazılı olarak yapılabilir.
Süreç
Öğrenci ihtiyaçlarına göre gelen yanıtlar yazılı olarak verilebilir.
SF3: Öğretmen özetlemeyi sunuş yoluyla yapabilir, zihin haritası oluşturabilir,
poster hazırlayabilir.
SF4: Öğrenci istek ve ihtiyaç doğrultusunda bireysel olarak da etkinliği
tamamlayabilir.
ÜF1: Kendini değerlendirme ölçeği yazı puntosu büyütülerek öğrencilerle
Ürün paylaşılabilir, dijital ortamda hazırlanarak seslendirilebilir, kabartma harf-
lerle hazırlanabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerde değerlendirme işle-
mi öğretmen tarafından yapılabilir, akran değerlendirmesi yapılabilir.
FOÖD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Fiziksel Öğrenme Ortamı yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
Düzenlemeleri FOÖD2: Öğretmen, öğrencilerin değerlendirmeye katılacakları masaları fi-
ziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebile-
cekleri şekilde düzenleyebilir.
57