Page 54 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Öğretmen tahtaya aşağıdaki soruları içeren bir tablo çizer (İF2).

                                        • Ulaştığınız bulgu nedir?
                                        • Bu bulguya dayanarak suyla ilgili nasıl bir yorum yapabilirsiniz?
                                        • Bu konuyu anlamak için hangi ön bilgilere ihtiyaç duyarsınız?

                                        • Hayatınızdaki hangi konular ile bu bilgiyi ilişkilendirebilirsiniz? Örneklerle
                                       açıklayın.

                                     Öğrencilerden ulaştıkları bilgileri not defterine yazarken bu soruları
                                     cevaplamaları istenir (SF2).  Öğretmen tarafından öğrencilere kutuların
                                     yerlerini bulabilmeleri için ipucu niteliğinde cevapları olan sorular sırası ile
                                     sorulur.
                                     Bu sorulara örnek şunlar olabilir;
                                        • Sular dağlarda donar ve buzula dönüşür. Sınıfımızın dağı neresi olabilir?
                                       (Örneğin dolabın üstü cevap olarak seçilebilir.)
                                        • Amazon ormanlarına yılda 2700 metreküp yağmur yağar. Sizce sınıfımızın
                                       ormanları neresi olabilir? (Pencere önündeki saksıların arası cevap olarak
                                       seçilebilir.)

         Uygulama Aşamaları             • Dünyamızda bulunan suların yüzde 0.6 sı yeraltı sularıdır. (Sandık sıralar-
                                       dan birinin altına konabilir; halı, örtü vs varsa altına konabilir.)

                                        • Sular  ortam  sıcaklığından  etkilenir,  gaz  hâlindeki  su  soğuk  bir  nesneye
                                       çarpınca yoğunlaşır ve buğu oluşur. Sınıfımızda bu olay nerede gerçekle-
                                       şebilir? ( Pencere önü cevap olabilir.)
                                        • Mağaralarda sular yoğunlaşır ve sarkıtlar-dikitler oluşur. Sınıfımızın ma-
                                       ğarası neresi olabilir? ( Dolabın içi, karanlık oluşturabilecek bir köşe seçi-
                                       lebilir.)

                                     Soruların cevaplarını doğru tahmin eden öğrencilere öğretmen pekiştireç
                                     olarak birer rozet verir (SF3). Öğrenciler sorulardan aldıkları ipuçlarıyla
                                     kutuların yerini bulup içindeki bilgiyi not defterine yazarak etkinliği
                                     sonlandırır.
                                     Yazma işi tamamlandığında öğrencilere neler yazdıkları sorularak doğru
                                     cevaplar tahtada oluşturulmuş olan tabloya kaydedilir.  Doğru olmayan
                                     cevaplar öğretmen tarafından dönütler verilerek düzeltilir. Sürece tüm
                                     kutular bulunana kadar aynı şekilde devam edilir. Öğrenciler sorulara
                                     verdikleri yanıtları kendilerine verilen kontrol listesinde kayıt altına alır
                                     (ÜF1). Dersin sonunda tabloda yazan bilgiler öğretmen tarafından
                                     özetlenerek süreç tamamlanır (SF4).














    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59