Page 56 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 7

        TEMA: ORGANİZASYON
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY. 9.2.2. Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili bilgi toplayabilme

                                     a) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili istenen bilgilere ulaşmak
                                     için kullanacağı araçları belirler.

         Basamaklandırılmış Bilgi     b) Belirlediği araçları kullanarak organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle
         Birimleri                   ilgili bilgilere ulaşır.
                                     c) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili ulaştığı bilgileri doğrular.
                                     ç) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili ulaştığı bilgileri kaydeder.


         Ön Koşul Beceriler/Temel    Organik bileşikler (4. sınıf) konularını fen bilimleri dersinde öğrendikleri
         Kabuller                    kabul edilmektedir.


                                     Öğrenciler polisakkaritlerin birbirlerinden farklı özelliklerini ayırt etmede
                                     güçlük çekebilir.
                                     Öğrenciler bazı polisakkaritlerin glikoz moleküllerinden oluşmalarına
                                     rağmen suda çözünme özelliklerinin neden birbirinden farklı olduğunu
         Tema Bazlı Öğrenci          anlamada güçlük çekebilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler  polisakkaritlerin çeşitlerinin hangi hücre tiplerinde bulunduğunu
                                     anlamakta güçlük çekebilir.
                                     Öğrenciler bazı polisakkaritlerin çeşitlerinin aynı hücre tiplerinde neden
                                     birlikte bulunmadığını anlamakta güçlük çekebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1: İhtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen
                                     tarafından  hazır  kaynaklar  sunulabilir.  Ayrıca  anahtar  kelimelerle  içeriğin
                                     bulunması kolaylaştırılabilir.
                                      İF2: Polisakkaritlerle ilgili özellikler etkileşimli tahta kullanılarak yazı punto-
                                     ları büyütülerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, ihtiyaç duyan öğrenciler için
                                     seslendirilerek paylaşılabilir.
         İçerik
                                     İF3: Nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi  yazılarının puntoları büyütüle-
                                     bilir,  kontrast  zemin  oluşturulabilir,  ifadeler  kabartma  harflerle  yazılabilir,
                                     dijital ortamda seslendirilebilir. Renkli kart yerine kabartma yazılı kart kulla-
                                     nılabilir. Kartlar dijital ortamda oluşturulabilir, sesli ifadelerle desteklenebilir.
                                     Öğrenci ihtiyaçlarına göre kartları tutmayı kolaylaştırıcı aparatlarla destek-
                                     lenebilir.









    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61