Page 56 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: ORGANİZASYON
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY. 9.2.2. Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili bilgi toplayabilme
a) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili istenen bilgilere ulaşmak
için kullanacağı araçları belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Belirlediği araçları kullanarak organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle
Birimleri ilgili bilgilere ulaşır.
c) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili ulaştığı bilgileri doğrular.
ç) Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleriyle ilgili ulaştığı bilgileri kaydeder.
Ön Koşul Beceriler/Temel Organik bileşikler (4. sınıf) konularını fen bilimleri dersinde öğrendikleri
Kabuller kabul edilmektedir.
Öğrenciler polisakkaritlerin birbirlerinden farklı özelliklerini ayırt etmede
güçlük çekebilir.
Öğrenciler bazı polisakkaritlerin glikoz moleküllerinden oluşmalarına
rağmen suda çözünme özelliklerinin neden birbirinden farklı olduğunu
Tema Bazlı Öğrenci anlamada güçlük çekebilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler polisakkaritlerin çeşitlerinin hangi hücre tiplerinde bulunduğunu
anlamakta güçlük çekebilir.
Öğrenciler bazı polisakkaritlerin çeşitlerinin aynı hücre tiplerinde neden
birlikte bulunmadığını anlamakta güçlük çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İhtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen
tarafından hazır kaynaklar sunulabilir. Ayrıca anahtar kelimelerle içeriğin
bulunması kolaylaştırılabilir.
İF2: Polisakkaritlerle ilgili özellikler etkileşimli tahta kullanılarak yazı punto-
ları büyütülerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, ihtiyaç duyan öğrenciler için
seslendirilerek paylaşılabilir.
İçerik
İF3: Nişasta, kitin, glikojen, selüloz ve hepsi yazılarının puntoları büyütüle-
bilir, kontrast zemin oluşturulabilir, ifadeler kabartma harflerle yazılabilir,
dijital ortamda seslendirilebilir. Renkli kart yerine kabartma yazılı kart kulla-
nılabilir. Kartlar dijital ortamda oluşturulabilir, sesli ifadelerle desteklenebilir.
Öğrenci ihtiyaçlarına göre kartları tutmayı kolaylaştırıcı aparatlarla destek-
lenebilir.
56