Page 45 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Öğretmen etkinliğin sonunda arkelerin bakterilerle benzer ve farklı özellikleri-
                                     ni gösteren içerikler hazırlayacaklarını söyler. Bunun için öğrencilere afiş, pos-
                                     ter, sunum, kitapçık, dergi, broşür seçeneklerinden birini seçebilecekleri seçim
                                     panosu sunar (SF3). Öğrencilerin kararlarına göre öğretmen aynı seçeneği
                                     seçen öğrencileri altı grup altında birleştirir (SF4). Grupların çalışacağı çalış-
                                     ma masaları hazırlanarak öğrenciler masalara yönlendirilir (FOÖD2). Grup-
                                     lar oluşunca her gruptan çeşitli materyaller kullanarak arkelerin bakterilerle
         Değerlendirme
                                     benzer ve farklı özelliklerini gösteren seçtikleri içerikleri hazırlamaları için ken-
                                     dilerine süre verir. Öğretmen hazırlanan içerikleri inceler, düzeltilmesi gereken
                                     yerler varsa dönütler verir. Arkelerin bakterilerle benzer ya da farklı özellikle-
                                     riyle ilgili bilgilerin doğru olup olmadıklarına bakar. Böylece konuyla ilgili ortak
                                     ya da farklı olan özellikleri ayırt edip etmediklerini değerlendirir. Değerlendir-
                                     me kriteri, arkelerin bakterilerden farklı olan özelliklerini ayırt etme becerisi
                                     olacaktır. Hazırlanan içerikler sınıf duvarına asılır (ÜF3).





                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görseller kullanma
                                        • İpuçları kullanma
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü̈, yazılı,
                                       görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım     • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
         Ögeleri
                                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
                                       raktif uygulamalar vb.)

                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları

                                        • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                       ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme

                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin akıllı tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını sağ-
                                       lama











                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50