Page 45 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen etkinliğin sonunda arkelerin bakterilerle benzer ve farklı özellikleri-
ni gösteren içerikler hazırlayacaklarını söyler. Bunun için öğrencilere afiş, pos-
ter, sunum, kitapçık, dergi, broşür seçeneklerinden birini seçebilecekleri seçim
panosu sunar (SF3). Öğrencilerin kararlarına göre öğretmen aynı seçeneği
seçen öğrencileri altı grup altında birleştirir (SF4). Grupların çalışacağı çalış-
ma masaları hazırlanarak öğrenciler masalara yönlendirilir (FOÖD2). Grup-
lar oluşunca her gruptan çeşitli materyaller kullanarak arkelerin bakterilerle
Değerlendirme
benzer ve farklı özelliklerini gösteren seçtikleri içerikleri hazırlamaları için ken-
dilerine süre verir. Öğretmen hazırlanan içerikleri inceler, düzeltilmesi gereken
yerler varsa dönütler verir. Arkelerin bakterilerle benzer ya da farklı özellikle-
riyle ilgili bilgilerin doğru olup olmadıklarına bakar. Böylece konuyla ilgili ortak
ya da farklı olan özellikleri ayırt edip etmediklerini değerlendirir. Değerlendir-
me kriteri, arkelerin bakterilerden farklı olan özelliklerini ayırt etme becerisi
olacaktır. Hazırlanan içerikler sınıf duvarına asılır (ÜF3).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görseller kullanma
• İpuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü̈, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
Ögeleri
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin akıllı tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını sağ-
lama
45