Page 42 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Benim Farkım
         Konu                        Arke âlemi ve özellikleri

                                     Arkelerin genel özelliklerini öğrenme
                                     Arkelerin hücresel yapılarını öğrenme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Arkelerin bakterilerden farklarını öğrenme

                                     Arkelerin farklı yaşam ortamlarında nasıl yaşayabildiklerini öğrenme

                                     Tahta, tebeşir, etkileşimli tahta, renkli kartonlar, ders kitapları, makaleler, di-
                                     jital içerikler, EBA içerikleri, bilgisayar, ses kayıt kaynakları, zaman sayacı,
         Materyaller
                                     yazılı dökümanlar, öğrenci sayısı kadar üzerine “A, B, C” yazılı kartlar, renkli
                                     kalemler, kâğıt

         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte kartopu yöntemi (2-4-8'li gruplar hâlinde), Venn şeması, poster
                                     hazırlama, seçim tablosu teknikleri kullanılacaktır.
                                     Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı önce arke-
                                     lerle ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp daha da derinlemesine
                                     araştırmalarını ister. Belirlenen her özelliğin bakteriler âlemi ile ortak olup ol-
                                     madığını da belirlemelerini daha sonra her öğrencinin seçtiği bir arkadaşı ile
                                     eşleşip, ikili grup oluşturmasını ister. Oluşan ikili grupta ayrı ayrı araştırdıkları
                                     bilgileri birbirlerine aktarmalarını ister (etkinliğin bu aşaması için öğrencilere
                                     5 dakika süre tanınır). İkili grupta da tartışılan bilginin bakterilerden farkının
                                     olup olmadığını belirlemelerini istenir. Daha sonra ikili grupların birleşerek
                                     dörtlü, dörtlü grupların birleşerek sekizli grupları oluşturulur. Sekizli grupta
         Etkinlik Açıklaması
                                     bilgilerin tartışılmasından sonra etkinlik bitirilir.  Öğretmen öğrencilerin edin-
                                     dikleri bilgileri tüm sınıfla paylaşmalarını ister.

                                     Venn Şeması: Gruplar bilgilerini arkadaşlarıyla paylaştıktan sonra öğretmen
                                     ders sürecinde öğrendikleri bilgileri özetlemek amacıyla tahtaya Venn şema-
                                     sı şeklinde iki kesişen küme çizer. Böylece veriler görselleştirilmiş olur.
                                     Poster Hazırlama: Öğretmen, öğrencilerin elde ettikleri bilgileri sıkça görüp
                                     pekiştirebilmeleri için poster hazırlamalarını ister.
                                     Seçim Tablosu: Öğretmen, öğrencilerin hazırlayacakları ürünleri hangi yolla
                                     yapmak istediklerini belirlemeleri adına onlara alternatiflerin bulunduğu bir
                                     tablo sunar. Böylece her öğrenci kendi istediği şekilde değerlendirilmiş olur.
















    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47