Page 42 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Benim Farkım
Konu Arke âlemi ve özellikleri
Arkelerin genel özelliklerini öğrenme
Arkelerin hücresel yapılarını öğrenme
Öğrenme Hedefleri
Arkelerin bakterilerden farklarını öğrenme
Arkelerin farklı yaşam ortamlarında nasıl yaşayabildiklerini öğrenme
Tahta, tebeşir, etkileşimli tahta, renkli kartonlar, ders kitapları, makaleler, di-
jital içerikler, EBA içerikleri, bilgisayar, ses kayıt kaynakları, zaman sayacı,
Materyaller
yazılı dökümanlar, öğrenci sayısı kadar üzerine “A, B, C” yazılı kartlar, renkli
kalemler, kâğıt
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte kartopu yöntemi (2-4-8'li gruplar hâlinde), Venn şeması, poster
hazırlama, seçim tablosu teknikleri kullanılacaktır.
Kartopu Tekniği: Öğretmen öğrencilerinden her birinin ayrı ayrı önce arke-
lerle ilgili seçtiği bir özelliği bireysel olarak düşünüp daha da derinlemesine
araştırmalarını ister. Belirlenen her özelliğin bakteriler âlemi ile ortak olup ol-
madığını da belirlemelerini daha sonra her öğrencinin seçtiği bir arkadaşı ile
eşleşip, ikili grup oluşturmasını ister. Oluşan ikili grupta ayrı ayrı araştırdıkları
bilgileri birbirlerine aktarmalarını ister (etkinliğin bu aşaması için öğrencilere
5 dakika süre tanınır). İkili grupta da tartışılan bilginin bakterilerden farkının
olup olmadığını belirlemelerini istenir. Daha sonra ikili grupların birleşerek
dörtlü, dörtlü grupların birleşerek sekizli grupları oluşturulur. Sekizli grupta
Etkinlik Açıklaması
bilgilerin tartışılmasından sonra etkinlik bitirilir. Öğretmen öğrencilerin edin-
dikleri bilgileri tüm sınıfla paylaşmalarını ister.
Venn Şeması: Gruplar bilgilerini arkadaşlarıyla paylaştıktan sonra öğretmen
ders sürecinde öğrendikleri bilgileri özetlemek amacıyla tahtaya Venn şema-
sı şeklinde iki kesişen küme çizer. Böylece veriler görselleştirilmiş olur.
Poster Hazırlama: Öğretmen, öğrencilerin elde ettikleri bilgileri sıkça görüp
pekiştirebilmeleri için poster hazırlamalarını ister.
Seçim Tablosu: Öğretmen, öğrencilerin hazırlayacakları ürünleri hangi yolla
yapmak istediklerini belirlemeleri adına onlara alternatiflerin bulunduğu bir
tablo sunar. Böylece her öğrenci kendi istediği şekilde değerlendirilmiş olur.
42