Page 37 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Yeşil şapka (yaratıcılık): Canlıları sınıflandırmayı daha iyi anlamak, kullan-
mak için yeni yöntemler ve teknolojiler geliştirebiliriz. Örneğin genetik bilgiyi
kullanarak türlerin daha doğru bir şekilde sınıflandırılmasını sağlayabiliriz.
Bu, genetik çeşitliliği daha iyi anlamamızı ve koruma çabalarını daha etkili
bir şekilde yönlendirmemizi sağlar.
Uygulama Aşamaları Mavi şapka (büyük resim): Sonuç olarak tür kavramı biyolojik çeşitliliğin temel
birimidir ve canlıların çeşitliliğini anlamamıza yardımcı olur. Bu, bilim ve toplum
için önemli sonuçlara yol açar. Örneğin türlerin sınıflandırılması, biyoçeşitliliği
koruma ve sürdürülebilir kalkınma çabalarında kritik bir rol oynar.
Grup sözcüleri sıra ile bu metni, grubunun temsil ettiği şapkayı takarak sınıf
bütününe sözlü olarak aktarır (SF4).
Grup sözcülerinin sunumları tamamlandıktan sonra öğretmen öğrencilere
yargı bildiren cümlelerden oluşan evet ve hayıra dayalı bir öz değerlendirme
formu (ÜF2) dağıtır.
Örnek öz değerlendirme formu aşağıdaki gibidir.
ADI SOYADI: TARİH:
SINIFI:
NO:
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.
Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.
Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma sergilemiştir.
Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.
Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.
Değerlendirme
Yargı cümleleri aşağıdaki gibi olabilir;
• Tür kavramı iki kelimeden oluşur.
• Birinci kelime büyük harfle başlar ve cins adıdır.
• İkinci kelime türü tanımlayıcı addır.
Öğretmen değerlendirme sonunda doğru cevapları verir ve öğrencilerin ya-
nıtlarında yanlışlar varsa düzeltilmesini sağlar.
Öğretmen dersin bu aşamasında öğrencilere tanılayıcı dallanmış ağaç tek-
niğinden yararlanarak bir yarışma yapacaklarını söyler. Önce sıraların duvar
kenarına çekilmesini sağlar ve öğrencilere sıraların önünde yan yana duracak
şekilde dizilmelerini söyler. Artık ortada bir boşluk bulunmaktadır. Yere tebe-
şir ya da kalemle yan yana iki dikdörtgen çizer. Bu dikdörtgenlerin sağından
ve solundan iki ok çıkarır ve ok bitimine birer dikdörtgen daha çizer. Sağdaki
ok yanlış, soldaki ok doğru yanıta götürmektedir. Sonra bu iki oktan ikişer ok
daha çıkarır. Yine ok bitimlerine dikdörtgenler çizer. Bu şekilde başlangıç nok-
talarından itibaren 15’er dikdörtgen elde edilecektir. Bu da 8 çıkış anlamında-
dır ve toplamda 30 dikdörtgen, 16 çıkış olacaktır (İF2).
37