Page 37 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Yeşil şapka (yaratıcılık): Canlıları sınıflandırmayı daha iyi anlamak, kullan-
                                     mak için yeni yöntemler ve teknolojiler geliştirebiliriz. Örneğin genetik bilgiyi
                                     kullanarak türlerin daha doğru bir şekilde sınıflandırılmasını sağlayabiliriz.
                                     Bu, genetik çeşitliliği daha iyi anlamamızı ve koruma çabalarını daha etkili
                                     bir şekilde yönlendirmemizi sağlar.
         Uygulama Aşamaları          Mavi şapka (büyük resim): Sonuç olarak tür kavramı biyolojik çeşitliliğin temel
                                     birimidir ve canlıların çeşitliliğini anlamamıza yardımcı olur. Bu, bilim ve toplum
                                     için önemli sonuçlara yol açar. Örneğin türlerin sınıflandırılması, biyoçeşitliliği
                                     koruma ve sürdürülebilir kalkınma çabalarında kritik bir rol oynar.
                                     Grup sözcüleri sıra ile bu metni, grubunun temsil ettiği şapkayı takarak sınıf
                                     bütününe sözlü olarak aktarır (SF4).
                                     Grup  sözcülerinin  sunumları  tamamlandıktan  sonra  öğretmen  öğrencilere
                                     yargı bildiren cümlelerden oluşan evet ve hayıra dayalı bir öz değerlendirme
                                     formu (ÜF2) dağıtır.

                                     Örnek öz değerlendirme formu aşağıdaki gibidir.
                                     ADI SOYADI:                                     TARİH:
                                     SINIFI:
                                     NO:
                                                       ÖLÇÜTLER                      EVET      HAYIR

                                      Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
                                      Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.
                                      Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.
                                      Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma sergilemiştir.
                                      Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.

                                      Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.
         Değerlendirme
                                     Yargı cümleleri aşağıdaki gibi olabilir;
                                        • Tür kavramı iki kelimeden oluşur.
                                        • Birinci kelime büyük harfle başlar ve cins adıdır.

                                        • İkinci kelime türü tanımlayıcı addır.
                                     Öğretmen değerlendirme sonunda doğru cevapları verir ve öğrencilerin ya-
                                     nıtlarında yanlışlar varsa düzeltilmesini sağlar.
                                     Öğretmen dersin bu aşamasında öğrencilere tanılayıcı dallanmış ağaç tek-
                                     niğinden yararlanarak bir yarışma yapacaklarını söyler. Önce sıraların duvar
                                     kenarına çekilmesini sağlar ve öğrencilere sıraların önünde yan yana duracak
                                     şekilde dizilmelerini söyler. Artık ortada bir boşluk bulunmaktadır. Yere tebe-
                                     şir ya da kalemle yan yana iki dikdörtgen çizer. Bu dikdörtgenlerin sağından
                                     ve solundan iki ok çıkarır ve ok bitimine birer dikdörtgen daha çizer. Sağdaki
                                     ok yanlış, soldaki ok doğru yanıta götürmektedir. Sonra bu iki oktan ikişer ok
                                     daha çıkarır. Yine ok bitimlerine dikdörtgenler çizer. Bu şekilde başlangıç nok-
                                     talarından itibaren 15’er dikdörtgen elde edilecektir. Bu da 8 çıkış anlamında-
                                     dır ve toplamda 30 dikdörtgen, 16 çıkış olacaktır (İF2).


                                                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42