Page 33 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: YAŞAM
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY. 9.1.5. Canlıları sınıflandırabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Çevresindeki canlıları sınıflandırmak için kullanacağı nitelikleri tanımlar.
b) Belirlediği/tanımladığı niteliklere göre canlıları ayrıştırır.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri c) Ayrıştırdığı canlıları belirli bir başlık altında gruplandırır.
ç) Modern sınıflandırmaya göre gruplandırdığı canlılara ilişkin adlandırma-
larını bilimdeki karşılığıyla kıyaslar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırma ko-
Kabuller nusunu (fen bilimleri 5. sınıf) bildikleri öngörülmektedir.
Tür adının nasıl yazılması gerektiğini anlamada güçlük yaşayabilir.
Tür adının bu iki kelimeden oluştuğunu öğrenmede güçlük yaşayabilir.
Birinci kelimenin cins, ikinci kelimenin tanımlayıcı ad olduğunu kavramada
Tema Bazlı Öğrenci güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları
İkinci kelimenin türün adını değil tanımlayıcı adı temsil ettiğini anlamada
güçlük yaşayabilir.
Farklı tür isimlerinin yazılı olduğu örneklerde akrabalık ilişkisi aranırken dik-
kat edilecek hususları anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencinin ihtiyaç durumuna göre içerik seslendirilebilir, braille alfa-
besi ile yazılabilir, etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek yansıtılabilir,
kontrast renkler kullanılabilir, dijital ortama aktarılarak sunulabilir.
İçerik
İF2: Görsellerde yazılı bilgiler yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir, ka-
bartma harflerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilerek öğrencilerle
paylaşılabilir.
33