Page 33 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 3

        TEMA: YAŞAM

         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY. 9.1.5. Canlıları sınıflandırabilme
         Öğrenme Çıktıları


                                     a) Çevresindeki canlıları sınıflandırmak için kullanacağı nitelikleri tanımlar.
                                     b) Belirlediği/tanımladığı niteliklere göre canlıları ayrıştırır.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   c) Ayrıştırdığı canlıları belirli bir başlık altında gruplandırır.
                                     ç) Modern sınıflandırmaya göre gruplandırdığı canlılara ilişkin adlandırma-
                                     larını bilimdeki karşılığıyla kıyaslar.


         Ön Koşul Beceriler/Temel    Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırma ko-
         Kabuller                    nusunu (fen bilimleri 5. sınıf) bildikleri öngörülmektedir.


                                     Tür adının nasıl yazılması gerektiğini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Tür adının bu iki kelimeden oluştuğunu öğrenmede güçlük yaşayabilir.
                                     Birinci kelimenin cins, ikinci kelimenin tanımlayıcı ad olduğunu kavramada
         Tema Bazlı Öğrenci          güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                     İkinci  kelimenin  türün  adını  değil  tanımlayıcı  adı  temsil  ettiğini  anlamada
                                     güçlük yaşayabilir.
                                     Farklı tür isimlerinin yazılı olduğu örneklerde akrabalık ilişkisi aranırken dik-
                                     kat edilecek hususları anlamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları



                                     İF1:  Öğrencinin  ihtiyaç  durumuna  göre  içerik  seslendirilebilir,  braille  alfa-
                                     besi ile yazılabilir, etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek yansıtılabilir,
                                     kontrast renkler kullanılabilir, dijital ortama aktarılarak sunulabilir.
         İçerik
                                     İF2: Görsellerde yazılı bilgiler yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir, ka-
                                     bartma harflerle hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilerek öğrencilerle
                                     paylaşılabilir.




















                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38