Page 31 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrenci sayısına göre hangi çemberin (iç çember/dış çember) hareket ede-
                                     ceği  öğrencilere  söylenir.  Dış  çemberdeki  öğrenciler  hareket  hâlinde  ise  iç
                                     çemberde yer alan öğrenciler sabit oturacaklardır. İç çemberde yer alan öğ-
                                     renciler hareket hâlinde ise dış çemberdeki öğrenciler sabit oturacaklardır
                                     (FÖOD2).  Öğrenciler iç çember saat yönünde hareket ettikçe karşısına ge-
                                     len arkadaşı ile virüslerin genel özellikleri hakkında tartışır. Dönen çemberde
         Uygulama Aşamaları          yer alan öğrenci ilk tartıştığı arkadaşıyla eşleştiğinde etkinlik tamamlanmış
                                     olur (SF4).

                                     Öğretmen sırayla öğrencilere yaptıkları tartışmalar sonucu elde ettikleri bil-
                                     gileri sorar. Aldığı cevaplarda hatalar varsa düzeltir, önemli noktalara vurgu
                                     yaparak virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini tahtaya yazar.
                                     Bu şekilde konuyu özetlemiş olur (SF5).

                                     Öğretmen değerlendirmeye başlamadan önce hazırladığı çalışma kağıdını
                                     öğrencilere dağıtır.

                                     Örnek çalışma kâğıdı aşağıdaki gibidir:
                                     Tabloda virüslerle ilgili çeşitli özellikler verilmiştir. Verilen özelliğin canlılara
                                     mı yoksa cansızlara mı ait olduğunu gösteren kutucuğa + işareti koyunuz.

                                       BELİRTİLEN ÖZELLİK                              CANLI CANSIZ
                                       Yönetici molekül (genom) bulundurmaları
                                       Hücre dışında kristalleşmeleri
                                       ATP sentezi, protein sentezi gibi metabolik olaylara
                                       rastlanmaması
                                       Hücresel yapı ve enzim sistemlerinin olmaması

                                       Kalıtım maddelerinin çevresinin proteinden oluşan bir
         Değerlendirme
                                       kılıf ile kaplı olması
                                       Ancak canlı hücre içinde yaşamsal faaliyet
                                       gösterebilmeleri


                                     Öğretmen öğrencilere belirli bir süre verir ve tabloda yazılı olan özelliklerin
                                     canlılara mı yoksa cansızlara mı benzeyen bir özellik olduğunu tabloya işa-
                                     retlemelerini ister.
                                     Öğrenciler işaretlemelerini yaptıktan sonra öğretmen belirtilen özellikleri sı-
                                     rasıyla tahtaya yazar ya da yansıya verir. Bu özelliğin virüslerin canlıya mı
                                     cansızlara mı ait özelliği olduğunu belirtir (ÜF1).
                                     Ardından öğretmen okunan özelliğin canlıya mı cansıza mı benzeyen özellik
                                     olduğunu ifade eder. Öğrencilerden, verdikleri cevabı kontrol ederek öz de-
                                     ğerlendirme formuna işlemelerini ister. Öğrenciler öz değerlendirme formu
                                     ile doğru ve yanlış yanıtlarını kayıt altına alır (ÜF2).










                                                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36