Page 31 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenci sayısına göre hangi çemberin (iç çember/dış çember) hareket ede-
ceği öğrencilere söylenir. Dış çemberdeki öğrenciler hareket hâlinde ise iç
çemberde yer alan öğrenciler sabit oturacaklardır. İç çemberde yer alan öğ-
renciler hareket hâlinde ise dış çemberdeki öğrenciler sabit oturacaklardır
(FÖOD2). Öğrenciler iç çember saat yönünde hareket ettikçe karşısına ge-
len arkadaşı ile virüslerin genel özellikleri hakkında tartışır. Dönen çemberde
Uygulama Aşamaları yer alan öğrenci ilk tartıştığı arkadaşıyla eşleştiğinde etkinlik tamamlanmış
olur (SF4).
Öğretmen sırayla öğrencilere yaptıkları tartışmalar sonucu elde ettikleri bil-
gileri sorar. Aldığı cevaplarda hatalar varsa düzeltir, önemli noktalara vurgu
yaparak virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini tahtaya yazar.
Bu şekilde konuyu özetlemiş olur (SF5).
Öğretmen değerlendirmeye başlamadan önce hazırladığı çalışma kağıdını
öğrencilere dağıtır.
Örnek çalışma kâğıdı aşağıdaki gibidir:
Tabloda virüslerle ilgili çeşitli özellikler verilmiştir. Verilen özelliğin canlılara
mı yoksa cansızlara mı ait olduğunu gösteren kutucuğa + işareti koyunuz.
BELİRTİLEN ÖZELLİK CANLI CANSIZ
Yönetici molekül (genom) bulundurmaları
Hücre dışında kristalleşmeleri
ATP sentezi, protein sentezi gibi metabolik olaylara
rastlanmaması
Hücresel yapı ve enzim sistemlerinin olmaması
Kalıtım maddelerinin çevresinin proteinden oluşan bir
Değerlendirme
kılıf ile kaplı olması
Ancak canlı hücre içinde yaşamsal faaliyet
gösterebilmeleri
Öğretmen öğrencilere belirli bir süre verir ve tabloda yazılı olan özelliklerin
canlılara mı yoksa cansızlara mı benzeyen bir özellik olduğunu tabloya işa-
retlemelerini ister.
Öğrenciler işaretlemelerini yaptıktan sonra öğretmen belirtilen özellikleri sı-
rasıyla tahtaya yazar ya da yansıya verir. Bu özelliğin virüslerin canlıya mı
cansızlara mı ait özelliği olduğunu belirtir (ÜF1).
Ardından öğretmen okunan özelliğin canlıya mı cansıza mı benzeyen özellik
olduğunu ifade eder. Öğrencilerden, verdikleri cevabı kontrol ederek öz de-
ğerlendirme formuna işlemelerini ister. Öğrenciler öz değerlendirme formu
ile doğru ve yanlış yanıtlarını kayıt altına alır (ÜF2).
31