Page 29 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Bazen Canlı Bazen Cansız
Canlıların ortak özelliklerinden yola çıkarak virüslerin canlı ve cansız olarak
Konu
sınıflara ayrılmaması
Virüslerin sitoplazma ve enzim sistemlerinin bulunmadığı bilgisine rağmen;
hedef hücrelerin zarını delmeye yarayan enzimleri olduğunu öğrenme
Virüslerin tek çeşit genom taşıdığını öğrenme
Öğrenme Hedefleri
Virüslerin canlılara benzeyen özelliklerini öğrenme
Virüslerinin kristalleşmesinin ne demek olduğunu öğrenme
Virüslerin cansızlara benzeyen özelliklerini öğrenme
9. Sınıf biyoloji ders kitabı
Bilgisayar
Dergiler
Kalemler
Materyaller Renkli Kâğıtlar
Yapıştırıcı
Seçim Kartı
Kendini Değerlendirme Ölçeği
“Canlı” ve “Cansız” ifadeleri yazan kartlar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, sunum tekniği, doğrudan anlatım, Rul-
man tekniği, soru cevap/özetleme ve eğitsel oyun yöntemleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğrencilerin "virüs kavramını duydunuz mu" sorusuna verecek-
leri cevaplar alınarak konu hakkındaki bilgileri öğrenilmiş olur.
Özetleme: Öğretmen bu ders kapsamında virüslerin canlı ve cansızlara ben-
zeyen özelliklerini inceleyeceklerini ifade eder ve dersin amacını tahtaya ya-
zarak öğrencilerle paylaşır.
Etkinlik Açıklaması Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu seçim kartını kullanarak
bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
oluşturur.
Sunum Tekniği: Virüslerin genel özelliklerini araştıran öğrenciler elde ettikle-
ri bilgileri sınıf arkadaşları ile paylaşır.
Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından kristal-
leşme kavramı açıklanır.
29