Page 29 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Bazen Canlı Bazen Cansız
                                     Canlıların ortak özelliklerinden yola çıkarak virüslerin canlı ve cansız olarak
         Konu
                                     sınıflara ayrılmaması
                                     Virüslerin sitoplazma ve enzim sistemlerinin bulunmadığı bilgisine rağmen;
                                     hedef hücrelerin zarını delmeye yarayan enzimleri olduğunu öğrenme

                                     Virüslerin tek çeşit genom taşıdığını öğrenme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Virüslerin canlılara benzeyen özelliklerini öğrenme
                                     Virüslerinin kristalleşmesinin ne demek olduğunu öğrenme

                                     Virüslerin cansızlara benzeyen özelliklerini öğrenme
                                     9. Sınıf biyoloji ders kitabı
                                     Bilgisayar

                                     Dergiler
                                     Kalemler
         Materyaller                 Renkli Kâğıtlar

                                     Yapıştırıcı
                                     Seçim Kartı
                                     Kendini Değerlendirme Ölçeği

                                     “Canlı” ve “Cansız” ifadeleri yazan kartlar
         Süre                        2 ders saati


                                     Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, sunum tekniği, doğrudan anlatım, Rul-
                                     man tekniği, soru cevap/özetleme ve eğitsel oyun yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap: Öğrencilerin "virüs kavramını duydunuz mu" sorusuna verecek-
                                     leri cevaplar alınarak konu hakkındaki bilgileri öğrenilmiş olur.
                                     Özetleme: Öğretmen bu ders kapsamında virüslerin canlı ve cansızlara ben-
                                     zeyen özelliklerini inceleyeceklerini ifade eder ve dersin amacını tahtaya ya-
                                     zarak öğrencilerle paylaşır.
         Etkinlik Açıklaması         Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
                                     lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu seçim kartını kullanarak
                                     bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
                                     oluşturur.
                                     Sunum Tekniği: Virüslerin genel özelliklerini araştıran öğrenciler elde ettikle-
                                     ri bilgileri sınıf arkadaşları ile paylaşır.
                                     Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından kristal-
                                     leşme kavramı açıklanır.








                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34