Page 32 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Örnek form aşağıdaki gibidir.

                                                           Öz Değerlendirme Formu
                                     Adı Soyadı                                 Tarih:
                                     Sınıfı:

                                     No:

                                     Bu çalışmada neler yaptım?...........................................................................

                                     Bu çalışmadan neler öğrendim? ....................................................................
                                     Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar? ..............................................
                                     Bu çalışmada en zorlandığım basamaklar? ...................................................

                                     Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım. ....................................


                                     Öğrenciler formu doldurduktan sonra öğretmen dersi bitirir.


                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma

                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
         Kullanılan Evrensel Tasarım   görsel vb.)
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
                                       raktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
                                        • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                       ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma

                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma


















    32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37