Page 32 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek form aşağıdaki gibidir.
Öz Değerlendirme Formu
Adı Soyadı Tarih:
Sınıfı:
No:
Bu çalışmada neler yaptım?...........................................................................
Bu çalışmadan neler öğrendim? ....................................................................
Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar? ..............................................
Bu çalışmada en zorlandığım basamaklar? ...................................................
Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım. ....................................
Öğrenciler formu doldurduktan sonra öğretmen dersi bitirir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
Kullanılan Evrensel Tasarım görsel vb.)
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
32