Page 35 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Şapkanı Tak, Yolunu Seç

         Konu                        Canlıların sınıflandırılması

                                     Sınıflandırmanın mantığını öğrenme

                                     Sınıflandırmanın temel biriminin tür olduğunu öğrenme
         Öğrenme Hedefleri           Tür kavramının iki kelimeden oluştuğunu öğrenme
                                     Akrabalık ilişkisini aramada birinci adı dikkate alacağını öğrenme

                                     İkinci kelimenin türün tanımlayıcı adı olduğunu öğrenme
                                     EBA ve işrer platformlardan ilgili videolar, belgeseller araştırma yapılabil-
                                     mesi için dergi, makale, kitaplar şapkalar için 6 farklı renkte renkli karton,
         Materyaller
                                     zımba ya da yapıştırıcı, makas, tanılayıcı dallanmış ağaç için tebeşir ya da
                                     silinebilen kalem, düdük

         Süre                        2 ders saati

                                     Zihin Haritası: Öğretmen bilgilerin kalıcılığını artırmak ve organize biçimde
                                     kavramları öğretmek amacıyla tahtaya bir grafik çizer. Bu grafik öğrencile-
                                     rin bilişsel anlamlandırma süreçlerine ve yaratıcılıklarına katkı sunacaktır.

                                     Altı Şapkalı Düşünme Tekniği: Öğretmen canlıların sınıflandırılması konu-
                                     sunu öğrencilerin alışılmış düşünce biçimlerinin dışına çıkarak netleştirebil-
                                     meleri amacıyla bu tekniği uygular. Altı şapka için 6 altı farklı renkte karton
                                     kullanılacak,  şapkalar öğretmen tarafından ders öncesinde hazırlanacaktır.
                                     Beyaz şapka ile sınıflandırmaya dair bilgilere, kırmızı şapka ile türe dair bil-
                                     gileri öğrenmenin duyguları nasıl harekete geçirebileceğine, siyah şapka ile
         Etkinlik Açıklaması         türleri sınıflandırmanın oluşturabileceği risklere, sarı şapka ile tür kavramını
                                     öğrenmenin faydalarına, yeşil şapka ile türleri sınıflandırma bilgisinin yara-
                                     tıcı çıktılarına, mavi şapka ile türleri sınıflandırmanın total faydasına odak-
                                     lanılır.

                                     Tanılayıcı Dallanmış Ağaç:  Öğretmen  öğrencilere  yargı  bildiren  cümleler-
                                     den oluşan, doğru yanlışa dayalı bir öz değerlendirme formu dağıtır. Değer-
                                     lendirme sonunda doğru cevapları verir ve öğrencilerin yanıtlarında yanlışlar
                                     varsa düzeltilmelerini sağlar.

                                     Beyin Fırtınası: Yarışma bitiminde tüm öğrencilerin doğru çıkışa giden yola
                                     katkı sunabilmeleri için serbest yanıtlar vermesi sağlanır.
















                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40