Page 35 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Şapkanı Tak, Yolunu Seç
Konu Canlıların sınıflandırılması
Sınıflandırmanın mantığını öğrenme
Sınıflandırmanın temel biriminin tür olduğunu öğrenme
Öğrenme Hedefleri Tür kavramının iki kelimeden oluştuğunu öğrenme
Akrabalık ilişkisini aramada birinci adı dikkate alacağını öğrenme
İkinci kelimenin türün tanımlayıcı adı olduğunu öğrenme
EBA ve işrer platformlardan ilgili videolar, belgeseller araştırma yapılabil-
mesi için dergi, makale, kitaplar şapkalar için 6 farklı renkte renkli karton,
Materyaller
zımba ya da yapıştırıcı, makas, tanılayıcı dallanmış ağaç için tebeşir ya da
silinebilen kalem, düdük
Süre 2 ders saati
Zihin Haritası: Öğretmen bilgilerin kalıcılığını artırmak ve organize biçimde
kavramları öğretmek amacıyla tahtaya bir grafik çizer. Bu grafik öğrencile-
rin bilişsel anlamlandırma süreçlerine ve yaratıcılıklarına katkı sunacaktır.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği: Öğretmen canlıların sınıflandırılması konu-
sunu öğrencilerin alışılmış düşünce biçimlerinin dışına çıkarak netleştirebil-
meleri amacıyla bu tekniği uygular. Altı şapka için 6 altı farklı renkte karton
kullanılacak, şapkalar öğretmen tarafından ders öncesinde hazırlanacaktır.
Beyaz şapka ile sınıflandırmaya dair bilgilere, kırmızı şapka ile türe dair bil-
gileri öğrenmenin duyguları nasıl harekete geçirebileceğine, siyah şapka ile
Etkinlik Açıklaması türleri sınıflandırmanın oluşturabileceği risklere, sarı şapka ile tür kavramını
öğrenmenin faydalarına, yeşil şapka ile türleri sınıflandırma bilgisinin yara-
tıcı çıktılarına, mavi şapka ile türleri sınıflandırmanın total faydasına odak-
lanılır.
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Öğretmen öğrencilere yargı bildiren cümleler-
den oluşan, doğru yanlışa dayalı bir öz değerlendirme formu dağıtır. Değer-
lendirme sonunda doğru cevapları verir ve öğrencilerin yanıtlarında yanlışlar
varsa düzeltilmelerini sağlar.
Beyin Fırtınası: Yarışma bitiminde tüm öğrencilerin doğru çıkışa giden yola
katkı sunabilmeleri için serbest yanıtlar vermesi sağlanır.
35