Page 39 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
Kullanılan Evrensel Tasarım • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
Ögeleri raktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin akıllı tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını sağ-
lama
39