Page 41 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen arkelerin ayrı bir âlem olarak incelenmesinin nedenlerinin
öğretim sürecinde düşün-eşleş-paylaş, ekmek-tereyağ, araştırma, bağımsız
çalışma, proje tabanlı öğrenme yöntem/tekniklerini de kullanabilir.
SF2: Venn şeması dokunsallaştırılabilir, sesli betimlemelerle desteklenebilir.
Kontrast ve puntoları ayarlanabilir, farklı web 2.0 araçları kullanılarak ha-
Süreç zırlanabilir.
SF3: Öğretmen etkinlik yönergesini tahtaya yazabilir, etkileşimli tahtada
yazı puntosunu büyüterek yansıtabilir. İhtiyacı olan öğrenciler için öğret-
men bireysel yönerge kartı kullanabilir. Bu yönerge kartları; kontrast zeminle
oluşturulabilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir.
SF4: Aynı içeriği seçen öğrencilerin bir masada ya da alanda bir araya gel-
melerine imkan sağlanır.
ÜF1: Öğrencilerden elde ettikleri bilgileri sunum, afiş, broşür, kitapçık şek-
linde de hazırlamaları istenebilir. Öğrenciler bu ürünleri dijital ortamda da
hazırlayabilirler.
Ürün ÜF2: Gruplar paylaşımlarını afiş şeklinde hazırlayabilir, sözlü rapor verebilir,
dijital içerik hazırlayabilir, şiir olarak paylaşabilir, drama şeklinde sunabilir.
ÜF3: Öğrencilerin hazırladıkları afiş, poster, sunum, kitapçık, dergi ve bro-
şürler sınıf duvarına asılabileceği gibi bu içerikler dijital ortama aktarılarak
etkileşimli tahtada sunulabilir, video şeklinde kayıt altına alınabilir. Animas-
yon şeklinde sunulabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Fiziksel Öğrenme Ortamı yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
Düzenlemeleri
FÖOD2: Fiziki erişim konusunda zorluk yaşayan öğrencilerin masa ya da
alana ulaşımı kolaylaştırılır.
41