Page 41 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF1:  Öğretmen  arkelerin  ayrı  bir  âlem  olarak  incelenmesinin  nedenlerinin
                                     öğretim sürecinde düşün-eşleş-paylaş, ekmek-tereyağ, araştırma, bağımsız
                                     çalışma, proje tabanlı öğrenme yöntem/tekniklerini de kullanabilir.
                                     SF2: Venn şeması dokunsallaştırılabilir, sesli betimlemelerle desteklenebilir.
                                     Kontrast ve puntoları ayarlanabilir, farklı web 2.0 araçları kullanılarak ha-
         Süreç                       zırlanabilir.

                                     SF3:  Öğretmen  etkinlik  yönergesini  tahtaya  yazabilir,  etkileşimli  tahtada
                                     yazı  puntosunu  büyüterek  yansıtabilir.    İhtiyacı  olan  öğrenciler  için  öğret-
                                     men bireysel yönerge kartı kullanabilir. Bu yönerge kartları; kontrast zeminle
                                     oluşturulabilir, puntoları büyütülebilir, kabartma harflerle hazırlanabilir.
                                     SF4: Aynı içeriği seçen öğrencilerin bir masada ya da alanda bir araya gel-
                                     melerine imkan sağlanır.



                                     ÜF1: Öğrencilerden elde ettikleri bilgileri sunum, afiş, broşür, kitapçık şek-
                                     linde de hazırlamaları istenebilir. Öğrenciler bu ürünleri dijital ortamda da
                                     hazırlayabilirler.

         Ürün                        ÜF2: Gruplar paylaşımlarını afiş şeklinde hazırlayabilir, sözlü rapor verebilir,
                                     dijital içerik hazırlayabilir, şiir olarak paylaşabilir, drama şeklinde sunabilir.
                                     ÜF3: Öğrencilerin hazırladıkları afiş, poster, sunum, kitapçık, dergi ve bro-
                                     şürler sınıf duvarına asılabileceği gibi bu içerikler dijital ortama aktarılarak
                                     etkileşimli tahtada sunulabilir, video şeklinde kayıt altına alınabilir. Animas-
                                     yon şeklinde sunulabilir.



                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
         Düzenlemeleri
                                     FÖOD2:  Fiziki  erişim  konusunda  zorluk  yaşayan  öğrencilerin  masa  ya  da
                                     alana ulaşımı kolaylaştırılır.


























                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46