Page 47 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Alınan yanıtlar etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyütüle-
rek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için
seslendirilerek paylaşılabilir. Biyoçeşitliliğin tanımı tahtaya yazılabilir, etki-
leşimli tahtada yazı puntoları büyütülerek öğrencilerle paylaşılabilir. Dersin
amacı etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek, betimlemeler yaparak,
şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için ses-
lendirilerek paylaşılabilir.
Süreç
SF2: Seçim kartları hazırlanırken öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre
yazı puntosu büyütülebilir, kart dijital ortamda hazırlanarak seslendirilebilir,
kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla hazırlanabilir.
SF3: Özetlenen bilgiler etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyütü-
lerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için
seslendirilerek paylaşılabilir.
Öğretmen bu özetleme işlemi için poster hazırlayabilir, zihin haritası hazır-
layabilir.
ÜF1: Öğrenciler ürünlerini poster olarak sunulabilir, demonstrasyon yapabi-
lir, broşür hazırlayabilir, şiir yazabilir, kolaj yapabilir.
ÜF2: Bilgi ağacı dijital ortamda oluşturularak sunulabilir, öğrenci ihtiyaç du-
Ürün rumuna göre bilgiler seslendirilebilir.
ÜF3: Öğrencinin değerlendirme sürecinde öz değerlendirmesini yapabilme-
si için önceden hazırlanmış yazılı formlar yerine dijital ortamda hazırlanan ve
öğrencinin hem işaretleyerek kullanabileceği hem de sesli komut ile doldura-
bileceği formlar hazırlanabilir.
FOÖD1: Öğretmen bireysel çalışmak isteyen öğrenci için çalışabileceği ses-
siz bir ortam oluşturabilir. Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabil-
meleri için sıra ve masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim ko-
nusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı
Fiziksel Öğrenme Ortamı sağlayabilir.
Düzenlemeleri
FOÖD2: Öğretmen tarafından hazırlanan bilgi ağacı sınıfın uygun bir nok-
tasına yerleştirilir. Öğrencilerin bilgi kartlarını bu ağaca asmalarına imkan
sağlanır. Bilgi ağacına kart asarken güçlük yaşayabilecek öğrencilerin eri-
şimlerini kolaylaştıracak düzenlemeler yapılır.
47