Page 47 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Alınan yanıtlar etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyütüle-
                                     rek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     seslendirilerek paylaşılabilir. Biyoçeşitliliğin tanımı tahtaya yazılabilir, etki-
                                     leşimli tahtada yazı puntoları büyütülerek öğrencilerle paylaşılabilir. Dersin
                                     amacı etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülerek, betimlemeler yaparak,
                                     şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için ses-
                                     lendirilerek paylaşılabilir.
         Süreç
                                     SF2:  Seçim  kartları  hazırlanırken  öğrencilerin  bireysel  farklılıklarına  göre
                                     yazı puntosu büyütülebilir, kart dijital ortamda hazırlanarak seslendirilebilir,
                                     kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla hazırlanabilir.
                                     SF3: Özetlenen bilgiler etkileşimli tahta kullanılarak, yazı puntoları büyütü-
                                     lerek, şekil zemin zıtlığı oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     seslendirilerek paylaşılabilir.

                                     Öğretmen bu özetleme işlemi için poster hazırlayabilir, zihin haritası hazır-
                                     layabilir.

                                     ÜF1: Öğrenciler ürünlerini poster olarak sunulabilir, demonstrasyon yapabi-
                                     lir, broşür hazırlayabilir, şiir yazabilir, kolaj yapabilir.
                                     ÜF2: Bilgi ağacı dijital ortamda oluşturularak sunulabilir,  öğrenci ihtiyaç du-
         Ürün                        rumuna göre bilgiler seslendirilebilir.
                                     ÜF3: Öğrencinin değerlendirme sürecinde öz değerlendirmesini yapabilme-
                                     si için önceden hazırlanmış yazılı formlar yerine dijital ortamda hazırlanan ve
                                     öğrencinin hem işaretleyerek kullanabileceği hem de sesli komut ile doldura-
                                     bileceği formlar hazırlanabilir.

                                     FOÖD1: Öğretmen bireysel çalışmak isteyen öğrenci için çalışabileceği ses-
                                     siz bir ortam oluşturabilir. Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabil-
                                     meleri için sıra ve masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim ko-
                                     nusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     sağlayabilir.
         Düzenlemeleri
                                     FOÖD2: Öğretmen tarafından hazırlanan bilgi ağacı sınıfın uygun bir nok-
                                     tasına yerleştirilir. Öğrencilerin bilgi kartlarını bu ağaca asmalarına imkan
                                     sağlanır. Bilgi ağacına kart asarken güçlük yaşayabilecek öğrencilerin eri-
                                     şimlerini kolaylaştıracak düzenlemeler yapılır.






















                                                                                                         47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52