Page 21 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 1

        TEMA: YAŞAM
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.9.1.1. Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını sorgu-
         Öğrenme Çıktıları           layabilme
                                     a) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını belirtir.
                                     b) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili sorular
                                     sorar.
                                     c) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarıyla ilgili bilgi top-
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   lar.
                                     ç) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkıları ile ilgili topladığı
                                     bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
                                     d) Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkıları ile ilgili topladığı
                                     bilgiler üzerinden çıkarım yapar.
                                     Öğrencilerin 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilim insanlarının insanlığı ilgi-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    lendiren sorunlara çözüm üreten insanlar olduğunu bildikleri kabul edilmek-
         Kabuller
                                     tedir.
                                     Öğrenciler biyolojideki dönüm noktalarını anlamakta güçlük yaşayabilirler.
                                     Öğrenciler  biyolojideki  dönüm  noktalarının  insan  hayatına  etkilerini  anla-
         Tema Bazlı Öğrenci          makta güçlük yaşayabilirler.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını değer-
                                     lendirmede güçlük yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Öğrencilerin belirtilen malzemelerden istediğini tercih etmesine ya da
                                     alternatif malzemelere erişimlerine olanak sağlanır.
         İçerik
                                     İF2: Bilim insanlarının keşif sürecine uygun zaman tüneli dijital ortamda da
                                     hazırlanabilir.




























                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26