Page 11 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 11
Felsefe
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Kurallar Nasıl Öğretilmeli ve Uygulanmalı?
Eğer sınıfınızda işitmede güçlük yaşayan öğrenciler varsa, belirlenen kuralları görsel olarak sınıfın görünür bir
yerine asarak herkes için erişilebilir kılınmalıdır. Kurallar, olumlu davranışları teşvik edecek şekilde formüle edil-
meli ve görsel örneklerle desteklenmeli, örneğin "Söz almak için parmak kaldırırız" kuralı bir resimle gösterile-
bilir. Kurallar, öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerine uygun olarak sınırlı sayıda tutulmalıdır. Kuralların olumlu
sınıf atmosferi için neden önemli olduğu üzerine sıkça konuşulmalı ve öğrencilere ilk haftalarda kurallar tekrar
tekrar hatırlatılmalıdır. Kurallara uyum gösteren öğrenciler sözlü olarak pekiştirilmeli, uyum sağlamayanlar
için ise bireysel uyarı yerine genel hatırlatmalar yapılmalıdır.
2. AŞAMA: DERSE BAŞLANDIĞINDA YAPILMASI GEREKEN DÜZENLEMELER
Öğretmenin derse başlarken sınıfta öyle bir konumda olması gerekir ki, tüm öğrencileri rahatlıkla öğretmeni
görebilsin. Derse başlar başlamaz masaya oturmak, sınıfa sırt dönmek, bilgisayar kullanmak veya bazı öğren-
cilerle özel sohbetler yapmak sınıf yönetimini zorlaştırabilir. Öğretmen, tüm öğrencilere eşit ve saygılı bir yakla-
şım sergilemeli ve sınıfın genelini gözetmelidir. İlk dönemlerde, kurallar tam anlamıyla özümsenene kadar, her
dersin başında bu kuralların yapıcı bir üslupla tekrar edilmesi önerilir.
Ders Başlangıcı
Önerilen Öğretmen Önerilmeyen Öğretmen
Davranışları Davranışları
Sınıfa girer girmez masaya
Sınıfa hakim bir pozisyonda durmak
oturmak
Tüm öğrencileri rahatça
görebileceği bir pozisyonda durmak Bilgisayarla uğraşmak
Öğrencilere karşı adil ve saygılı
davranmak Sınıfa arkasını dönmek
Kuralları hatırlatmak Kuralları hatırlatmamak
Öğrencilere karşı açık ve net bir Bazı öğrencilerle bireysel
iletişm kurmak sohbete dalmak
Ses tonunu ve beden dilini etkili bir
şekilde kullanmak.
Öğretmenler, öğrencilerle açık ve etkili iletişim kurmalı, ses tonu ve beden dilini uygun şekilde kullanmalıdır. Öğ-
rencilerin sorularına dikkatle dinleyip, katılımlarını teşvik ederek herkesin derse aktif olarak katılmasını sağla-
malıdırlar. Kuralları takip eden öğrencilere pozitif geribildirim vererek, onların motivasyonunu artırmalı ve sınıf
içinde genel uyarılar yaparak disiplin sağlamaya çalışmalıdırlar. Ders başında öğrencilerin ilgisini çekmek için
pozitif bir tavır sergilemeli ve ders konusunu özetleyip önemini vurgulamalıdırlar. Ders başlamadan önce gereken
materyalleri belirtmeli ve öğrenciler hazır olana kadar beklemelidirler. Ayrıca, sınıf düzenini korumak ve öğrenci-
lerin derslere odaklanmalarını sağlamak için ders içeriği ve beklentiler hakkında bilgi vermeleri önemlidir.
11