Page 16 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16
Felsefe
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
TARTIŞMA
Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
• Siz Epiktetos’un yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?
• Siz Epiktetos’un yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
• Sizce Epiktetos’un ünlü bir filozof olmasının nedenleri neler olabilir?
• Siz Epiktetos olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?
DEĞERLENDİRME
Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini ortaya çı-
karmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı sağlar.
Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Epiktetos’ların hayatındaki
destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
“Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen felsefe alanında başarılı çalışmalar yapmış olan bilim
insanlarını araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.
UYARLAMA
• Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
• Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
• İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.
16