Page 21 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
Etkinliğe FEL.10.1.1. Felsefenin anlamını ve gelişim sürecini sorgulayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Felsefenin anlamını merak eder.
Bilgi Birimleri b) Felsefenin kesin olarak tanımlanmasına şüphe ile yaklaşır.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin bu ünitede ilişkilendirilen disiplinlerin temel niteliklerini, dünya mede-
Temel Kabuller niyetlerinin genel özelliklerini bildikleri kabul edilmektedir.
• Öğrenciler felsefenin bir bilim dalı olduğu yanılgısına düşebilirler.
• Öğrenciler soyut olan kavramların zihinlerindeki karşılığını tam olarak yansıt-
Tema Bazlı Öğrenci makta zorlanabilirler.
İhtiyaçları
• Öğrenciler olaylar ve durumlar karşısında kendi düşüncelerini diğer öğrencile-
rin kabul etmesi için zorlayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, kırmızı kalem yerine öğrencilerin dikkatini çekecek farklı görsel, do-
kunsal ya da işitsel bir materyal kullanılabilir.
İF2: Öğretmen “Bilge kişi kimdir?” sorusunu dijital platformlardan yazarak öğren-
cilere yansıtabilir ve soruya tüm öğrencilerden cevap alabilir. Sözel olarak cevap
İçerik vermekte zorlanan öğrenciler cevaplarını tahtaya ya da kâğıda yazarak da vere-
bilirler.
İF3: Öğretmen, filozofların felsefeyle ilgili farklı tanımların olduğunu video, görsel,
animasyon, yazılı anlatım gibi kaynaklardan herhangi biri ya da birkaçını kullana-
rak anlatabilir.
SF1: Öğretmen, KWL grafiği tablosunu öğrencilerin hazırlamasını da isteyebilir.
Formu hazırlamakta ve doldurmakta güçlük çeken öğrenciler için yanındaki (sıra)
arkadaşından yardım alarak akran desteği sağlanabilir.
SF2: Öğretmen, beyin fırtınası sürecinde öğrencilerin fikir geliştirmelerini destek-
Süreç
lemek için öğrencileri küçük gruplara ayırabilir ya da akran öğretimi yaptırabilir.
SF3: Öğretmen, felsefenin kelime anlamının ilişkili olduğu kavramları öğrencilere
kazandırmak için kavram haritası veya eşleştirme kullanabilir.
SF4: Öğretmen, inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin etkinliğe ka-
tılmasını ve gerekli durumlarda akran desteği almasını sağlayabilir.
ÜF1: Öğretmen, “Bildiklerim”, “Bilmek İstediklerim” ve “Öğrendiklerim” kısımlarının
karşılaştırması sırasında yazmakta güçlük çeken öğrencilere ek süre verebilir, ken-
dini yazarak ifade edemeyecek öğrencilerden sözel olarak cevap alabilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen gruplara performans görevi sunumunlarını; şiir, drama, düz yazı,
röportaj, gazete yazısı, karikatür, animasyon, kısa film, resim, fotoğraf, video, de-
monstrasyon vb. şekillerde hazırlayabileceklerini belirtebilir. Grup olarak kendileri-
ne en uygun sunum şeklini seçebileceklerini söyleyebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri
21