Page 24 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2

        TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
         Etkinliğe             FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
         Dönüştürülecek        me
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    a) Felsefi düşüncenin özellikleri üzerine derinlemesine düşünür.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin bu ünitede ilişkilendirilen disiplinlerin temel niteliklerini dünya mede-
         Temel Kabuller        niyetlerinin genel özelliklerini bildikleri kabul edilmektedir.
                               Felsefi düşüncenin özelliklerinin tek tek ve ayrıştırılmış bir şekilde sunulması öğren-
                               cinin bilgiyi bir bütün olarak kavramasını zorlaştırabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Felsefi düşüncenin özelliklerinin açık olmaması bu özelliklerin öğrenciler tarafından
         İhtiyaçları           fark edilmesini güçleştirebilir. Bu nedenle de örnek vermekte zorlanabilir. Somut
                               örneklerin  verilmesine  ve  bütün  hâlindeki  bir  düşünme  sürecinde  bu  özelliklerin
                               gösterilmesine ihtiyaç vardır.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Hazırlanacak infografik dijital platformdan yansıtılırken görmekte güçlük çe-
                               ken öğrenciler için görselin renklerinin canlılığına, görselin yansıtıldığı ekranın par-
                               laklığına, ortam ışıklandırmasına, görselin boyutunun ayarlanabilir olmasına dik-
                               kat edilmelidir. İnfografik daha büyük puntolu, arka plan rengi kontrast, okunaklı
         İçerik                yazı karakteri/fontu kullanılarak çıktı da alınabilir.
                               İF2: Hazırlanıp, dağıtılacak kartların görmekte güçlük çeken öğrenciler için; gör-
                               selin renklerinin canlılığına, görselin detaylarının belirgin ve net olmasına, görselin
                               büyüklüğüne, arka plan rengiyle kontrast olmasına dikkat edilmelidir.
                               SF1: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler için ek süre verilebilir. Kendini yazarak ifa-
                               de etmekte zorlanan öğrenciler sözel olarak, çizerek ya da anlatmak istediği olayı
         Süreç                 canlandırarak da anlatabilir.

                               SF2: Sözel olarak kendini ifade etmekte güçlük çeken öğrenciler yazarak ya da çi-
                               zim yaparak anlatım yapabilir. Ayrıca öğrenci seçtiği örneği canlandırarak da an-
                               latabilir.
         Ürün                  ÜF1: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler için ek süre verilebilir. Kendini yazarak ifa-
                               de etmekte zorlanan öğrenciler sözel olarak ya da çizerek de anlatabilir.

                               FÖOD1: Öğrencilerin daha rahat şekilde tartışma yapabilmeleri ve küçük grup -
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  büyük grup teknikleri için sınıf ortamı U düzeni ya da çember şeklinde düzenlene-
                               bilir.















    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29