Page 24 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
Etkinliğe FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
Dönüştürülecek me
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Felsefi düşüncenin özellikleri üzerine derinlemesine düşünür.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin bu ünitede ilişkilendirilen disiplinlerin temel niteliklerini dünya mede-
Temel Kabuller niyetlerinin genel özelliklerini bildikleri kabul edilmektedir.
Felsefi düşüncenin özelliklerinin tek tek ve ayrıştırılmış bir şekilde sunulması öğren-
cinin bilgiyi bir bütün olarak kavramasını zorlaştırabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Felsefi düşüncenin özelliklerinin açık olmaması bu özelliklerin öğrenciler tarafından
İhtiyaçları fark edilmesini güçleştirebilir. Bu nedenle de örnek vermekte zorlanabilir. Somut
örneklerin verilmesine ve bütün hâlindeki bir düşünme sürecinde bu özelliklerin
gösterilmesine ihtiyaç vardır.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Hazırlanacak infografik dijital platformdan yansıtılırken görmekte güçlük çe-
ken öğrenciler için görselin renklerinin canlılığına, görselin yansıtıldığı ekranın par-
laklığına, ortam ışıklandırmasına, görselin boyutunun ayarlanabilir olmasına dik-
kat edilmelidir. İnfografik daha büyük puntolu, arka plan rengi kontrast, okunaklı
İçerik yazı karakteri/fontu kullanılarak çıktı da alınabilir.
İF2: Hazırlanıp, dağıtılacak kartların görmekte güçlük çeken öğrenciler için; gör-
selin renklerinin canlılığına, görselin detaylarının belirgin ve net olmasına, görselin
büyüklüğüne, arka plan rengiyle kontrast olmasına dikkat edilmelidir.
SF1: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler için ek süre verilebilir. Kendini yazarak ifa-
de etmekte zorlanan öğrenciler sözel olarak, çizerek ya da anlatmak istediği olayı
Süreç canlandırarak da anlatabilir.
SF2: Sözel olarak kendini ifade etmekte güçlük çeken öğrenciler yazarak ya da çi-
zim yaparak anlatım yapabilir. Ayrıca öğrenci seçtiği örneği canlandırarak da an-
latabilir.
Ürün ÜF1: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler için ek süre verilebilir. Kendini yazarak ifa-
de etmekte zorlanan öğrenciler sözel olarak ya da çizerek de anlatabilir.
FÖOD1: Öğrencilerin daha rahat şekilde tartışma yapabilmeleri ve küçük grup -
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri büyük grup teknikleri için sınıf ortamı U düzeni ya da çember şeklinde düzenlene-
bilir.
24