Page 28 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

Felsefe

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Felsefi Sorular:
                               1. Küresel ısınmayla mücadelede hangi ülkeler daha fazla sorumluluk almalıdır?

                               2. İklim değişikliğinin etkileri nasıl adil bir şekilde yönetilebilir?
                               Gruplar problemi okuyup çözüm üretirken öğretmen grupları dolaşır ve gerekirse
                               öğrencilere sözel ipuçları verir. Öğretmen tüm öğrencilerin sürece katılmasını so-
                               ru-cevap yöntemiyle teşvik eder. Öğretmen verilen süre dolduktan sonra her grup-
                               tan bir kişi hangi probleme dair hangi felsefi soruyu nasıl çözdüklerini, bu çözümün
                               ne olduğunu kısaca kendi cümleleriyle sınıfa sunmalarını ister. Ardından bu çözüm-
                               de onlardan istenen felsefi özelliği nasıl kullandıklarını açıklamalarını ve her gru-
                               bun konuşması bittikten sonra öğrencilerden derste yapılan etkinlikler sonucunda
                               öğrendikleri bilgileri özetlemelerini ister (SF1).

                               Öğretmen  daha  önceden  hazırladığı  felsefi  düşüncenin  özelliklerini  içeren  üçlü
                               likert  tipinde  oluşturduğu  (anladım-kararsızım-anlamadım)  öz  değerlendirme
                               formunu öğrencilere dağıtarak doldurmalarını ister. Öğretmen öğrencilerden bu
                               süreç boyunca hangi aşamadan ve etkinlikten daha çok hoşlandığını, konuyu ne
         Değerlendirme
                               zaman daha iyi kavradığını, ne zaman yaratıcı düşündüğünü, ne zaman sorgula-
                               yıcı ve eleştirel olduğu gibi soruları kendi cümleleriyle ifade etmelerini söyler. Bu
                               soruların cevaplarını birkaç öğrenciden sözlü olarak alır ayrıca her öğrencinin yazılı
                               olarak sunmasını ister (ÜF1).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Tasarım Ögeleri           ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.



















    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33