Page 28 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Felsefi Sorular:
1. Küresel ısınmayla mücadelede hangi ülkeler daha fazla sorumluluk almalıdır?
2. İklim değişikliğinin etkileri nasıl adil bir şekilde yönetilebilir?
Gruplar problemi okuyup çözüm üretirken öğretmen grupları dolaşır ve gerekirse
öğrencilere sözel ipuçları verir. Öğretmen tüm öğrencilerin sürece katılmasını so-
ru-cevap yöntemiyle teşvik eder. Öğretmen verilen süre dolduktan sonra her grup-
tan bir kişi hangi probleme dair hangi felsefi soruyu nasıl çözdüklerini, bu çözümün
ne olduğunu kısaca kendi cümleleriyle sınıfa sunmalarını ister. Ardından bu çözüm-
de onlardan istenen felsefi özelliği nasıl kullandıklarını açıklamalarını ve her gru-
bun konuşması bittikten sonra öğrencilerden derste yapılan etkinlikler sonucunda
öğrendikleri bilgileri özetlemelerini ister (SF1).
Öğretmen daha önceden hazırladığı felsefi düşüncenin özelliklerini içeren üçlü
likert tipinde oluşturduğu (anladım-kararsızım-anlamadım) öz değerlendirme
formunu öğrencilere dağıtarak doldurmalarını ister. Öğretmen öğrencilerden bu
süreç boyunca hangi aşamadan ve etkinlikten daha çok hoşlandığını, konuyu ne
Değerlendirme
zaman daha iyi kavradığını, ne zaman yaratıcı düşündüğünü, ne zaman sorgula-
yıcı ve eleştirel olduğu gibi soruları kendi cümleleriyle ifade etmelerini söyler. Bu
soruların cevaplarını birkaç öğrenciden sözlü olarak alır ayrıca her öğrencinin yazılı
olarak sunmasını ister (ÜF1).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Tasarım Ögeleri ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
28