Page 33 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
Felsefe
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
Etkinliğe FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
Dönüştürülecek me
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış ç) Felsefenin bireysel ve toplumsal işlevlerini tartışır.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Bu bölümde öğrencilerin felsefenin anlamını, felsefi düşüncenin gelişimi ve özellik-
Temel Kabuller lerini bildikleri kabul edilir.
• Öğretim süreci, okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, görmekte güçlük yaşayan öğrenciler için yansıtılan metnin punto-
suna, karakterinin okunaklı olmasına, arka plan renk kontrastlığına, ekranın par-
laklığına dikkat edebilir, metnin çıktısını desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere dağıta-
İçerik bilir. Aynı zamanda öğretmen bir öğrenciden metni sesli okumasını da isteyebilir.
İF2: Öğretmen görmekte güçlük çeken öğrenciler için bilgi notlarında yazının ren-
gine, karakterine, puntosuna, arka planla kontrastlığına dikkat edebilir. Ayrıca
desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için bilgi notlarını sadeleştirerek verebilir.
SF1: Öğretmen, felsefenin ahlak, eğitim, sanat, bilim, siyaset, ekonomi, sosyoloji ve
psikoloji ile ilişkisini kavram ağı kullanarak açıklayabilir.
Süreç SF2: Öğretmen, öğrencilere gruplarına anlatacakları bölümleri nasıl anlatacakla-
rına dair çizelge veya tablo verebilir.
SF3: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için not alma kısmında akran
desteğinden yararlanabilir. Ayrıca öğrencinin not almasına yardımcı olacak anah-
tar kelimelerin yer aldığı bilgi kartı verebilir.
ÜF1: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için doğru yanlış, soru-cevap vb.
materyaller de kullanabilir ve desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere için ek süre vere-
Ürün
bilir.
ÜF2: Öğretmen, boşluk doldurma materyalinin cevap anahtarını tahtaya yazarak
veya dijital materyaller yardımıyla yansıtarak paylaşabilir.
FÖOD1: Öğretmen, grupları sınıfın köşelerinde çalışma yapacakları şekilde küçük
çember veya U düzeni de yapabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için kutudan seçtiği kâğıdı
tahtadaki uygun yere yapıştırmasında öğrenciye kendisi yardım edebileceği gibi
akran desteği de sağlayabilir.
33