Page 33 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 4

        TEMA: FELSEFENİN DOĞASI
         Etkinliğe             FEL.10.1.2. Felsefenin özelliklerini, farklı alanlarla ilişkisini ve işlevini sorgulayabil-
         Dönüştürülecek        me
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    ç) Felsefenin bireysel ve toplumsal işlevlerini tartışır.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Bu bölümde öğrencilerin felsefenin anlamını, felsefi düşüncenin gelişimi ve özellik-
         Temel Kabuller        lerini bildikleri kabul edilir.
                                 •  Öğretim süreci, okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, görmekte güçlük yaşayan öğrenciler için yansıtılan metnin punto-
                               suna, karakterinin okunaklı olmasına, arka plan renk kontrastlığına, ekranın par-
                               laklığına dikkat edebilir, metnin çıktısını desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere dağıta-
         İçerik                bilir. Aynı zamanda öğretmen bir öğrenciden metni sesli okumasını da isteyebilir.
                               İF2: Öğretmen görmekte güçlük çeken öğrenciler için bilgi notlarında yazının ren-
                               gine,  karakterine,  puntosuna,  arka  planla  kontrastlığına  dikkat  edebilir.  Ayrıca
                               desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için bilgi notlarını sadeleştirerek verebilir.
                               SF1: Öğretmen, felsefenin ahlak, eğitim, sanat, bilim, siyaset, ekonomi, sosyoloji ve
                               psikoloji ile ilişkisini kavram ağı kullanarak açıklayabilir.

         Süreç                 SF2: Öğretmen, öğrencilere gruplarına anlatacakları bölümleri nasıl anlatacakla-
                               rına dair çizelge veya tablo verebilir.
                               SF3:  Öğretmen,  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  not  alma  kısmında  akran
                               desteğinden yararlanabilir. Ayrıca öğrencinin not almasına yardımcı olacak anah-
                               tar kelimelerin yer aldığı bilgi kartı verebilir.

                               ÜF1: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için doğru yanlış, soru-cevap vb.
                               materyaller de kullanabilir ve desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere için ek süre vere-
         Ürün
                               bilir.
                               ÜF2: Öğretmen, boşluk doldurma materyalinin cevap anahtarını tahtaya yazarak
                               veya dijital materyaller yardımıyla yansıtarak paylaşabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, grupları sınıfın köşelerinde çalışma yapacakları şekilde küçük
                               çember veya U düzeni de yapabilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen, desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için kutudan seçtiği kâğıdı
                               tahtadaki uygun yere yapıştırmasında öğrenciye kendisi yardım edebileceği gibi
                               akran desteği de sağlayabilir.









                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38