Page 31 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31

Felsefe

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bilimsel soruya, “Somut bir durumu anlamaya, olgunun özelliğini betimlemeye yöne-
                               liktir.”
                               Pratik soruya, “Pratik ihtiyaçları gidermeye yöneliktir.” açıklamalarını yazar.
                               Öğretmen her bir başlığı öğrencilere örnek cümleler sunarak açıklar (SF2). Daha son-
                               ra öğretmen tahtaya hayatın içinden; felsefi, bilimsel ve pratik sorular sorulabilecek
                               beş-altı farklı tema başlığı yazar (İF2). Ardından “İstediğiniz herhangi iki temayı seçe-
                               rek önünüzde bulunan kâğıtlara üç soru tipine ilişkin örnekler yazın.” yönergesini verir
                               (İF3). Öğretmen de tahtaya bir veya iki örnek yazar.
                               Tema: Doğa ve Çevre

                                 •  Felsefi: Doğanın değeri nedir? İnsanın doğaya karşı var olan sorumluluğu ne-
                                   dir?

                                 •  Bilimsel: İklim değişikliği nasıl oluşur?
                                 •  Pratik: Günlük hayatta çevreyi korumak için neler yapılabilir?
                               Tema: Teknoloji
                                 •  Felsefi: Teknolojinin insan doğası üzerindeki etkileri nelerdir?

                                 •  Bilimsel: Yapay zekâ alanındaki ilerlemenin hızı neden artmaktadır?
                                 •  Pratik: Teknoloji bağımlılığını önlemek için neler yapılabilir?

                               Öğrencilerin örnekleri yazmaları tamamlandıktan sonra gönüllü öğrencilerin oluştur-
                               dukları örnekleri söylemeleri istenir (SF3). Öğretmen bu örneklerden yola çıkarak fel-
                               sefi soruyu diğer sorulardan ayırt edebileceklerini söyler.
                               Öğrenciler örnek verdikten sonra öğretmen sorusu eksik veya tam anlaşılmayan tema
                               varsa bunlara ilişkin soru tahtaya yazar.


                               2.DERS

                               Öğretmen,  “Verdiğiniz  örneklerden  yola  çıkarak  sizce  felsefi  soru  nedir?”  sorusunu
                               sorar.  Büyük  grup  tartışması  tekniğini  kullanarak  tüm  öğrencilerden  cevap  istenir
                               (FÖOD1). Öğrenciler verdikleri cevapları önlerinde bulunan kâğıda yazar (SF1).
                               Öğretmen öğrencilere felsefenin ne olduğuna dair OGM Materyal sitesinde “Etkileşim-
                               li Kitaplar” kategorisinde, 10.sınıf Felsefe kitabında bulunan “Bir felsefe sorusu nedir?”
                               (s.25) metnini verir. Öğrencilerden metni sessizce okumaları istenir (SF4). Daha sonra
                               öğrencilerden metnin altında bulunan soruları tartışarak cevaplamalarını ister (SF5).
                               Öğrencilerin  soruları  yazdıkları  kâğıtları  arkadaşlarıyla  değiştirmeleri,  arkadaş-
                               larının hazırlamış oldukları soruların gerçekten bir felsefe sorusu olup olmadığını
         Değerlendirme
                               tartışmaları ve  birlikte karar vermeleri istenir. Sonrasında öğrenciler, hazırladıkları
                               kâğıtları öğretmene teslim ederler (ÜF1).













                                                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36